Mail-aliassen in Mozilla 1.7

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kruimel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 juli 2004, 23:16
    unknown unknown

Mail-aliassen in Mozilla 1.7

Bericht door Kruimel »

Ik gebruik momenteel Mozilla 1.6 en zit daarbij met het probleem dat ik in de mail per account maar één e-mailadres kan opgeven. Voor het ontvangen van mail is dat niet zo erg, maar ik zou ook graag gebruik maken van mijn andere twee aliassen met versturen van mail.

Nu is het in de nieuwste versie van Thunderbird zo dat dit probleem op te lossen is door meerdere identities aan te maken binnen een account. Ik vraag me nu af of dit in Mozilla 1.7 ook mogelijk is.

(Zo ja, ga ik 1.7 downloaden. Zo nee, moet ik 1.6 ff patchen en ga ik Thunderbird downloaden voor mijn e-mail) :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

In de Release Notes van Mozilla 1.7 lees ik:
Support for multiple identities on the same mail account. See the Multiple Identity Support documentation for more details.
Gebruikersavatar
Kruimel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 juli 2004, 23:16
    unknown unknown

Bericht door Kruimel »

:oops:

*Kruimel moet voortaan beter zoeken naar een antwoord :wink: *
Gebruikersavatar
PaulBe
Berichten: 47
Lid geworden op: 5 februari 2004, 22:44
Locatie: Amsterdam (Zuid)
    unknown unknown

Bericht door PaulBe »

Kruimel vroeg:
.. ik zou ook graag gebruik maken van mijn andere twee aliassen met versturen van mail.
Dat wist ik ook in Mozilla mail op te lossen zonder Multiple Identity Support.
Ik heb aparte accounts aangemaakt die ik alleen voor uitgaande mail gebruik.
Je kunt dan een ander e-mail-adres (het "alias"-adres dus) opgeven en desgewenst een andere "Uw naam" en eventueel "Organisatie".

Je moet dan wel even opletten dat je ingekomen berichten niet over de verschillende accounts worden verspreid. Om zeker te stellen dat je niet per ongeluk op je "alias-account" ook mail binnen haalt, kun je als server voor inkomende post een niet bestaand server-adres invullen, bijvoorbeeld "nopop.nl".
Plaats reactie