Bladwijzers en mails overzetten

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

Bladwijzers en mails overzetten

Bericht door Samuël »

Ik heb momenteel een laptop die draait onder Windows XP pro :oops: Ik heb er constant problemen mee en schakel over enkele maanden over op MacBook (opvolger iBook :!: ). Hetgeen ik echter niet weet, is hoe ik alles kan overzetten naar de MacBook. De brander in de Windows-laptop weigert dienst. Wat moet ik doen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Bladwijzers en mails overzetten

Bericht door nirwana »

Samuël schreef:De brander in de Windows-laptop weigert dienst. Wat moet ik doen?
Een ander opslagmedium kiezen misschien ? Wat te denken van een geheugenkaart/USB-stick, externe harde schijf of een netwerk-locatie ? Ik weet niet hoeveel gegevens je over wilt zetten. Op een beetje geheugenkaart/USB-stick kun je ook al snel vele megabytes kwijt. Ik kan me voorstellen dat dat voldoende is voor vele documenten + profiel-backups. Ook kun je deze nog comprimeren op je PC en straks weer uitpakken op je MacBook.

Tip: gebruik MozBackup voor het overzetten van je Mozilla-profielen. MozBackup is volgens mij vooralsnog alleen voor Windows, maar het maakt een zip-bestand aan (met een PCV-extensie). Die kun je overzetten, hernoemen naar .zip en zo de onderdelen uitpakken en op je Mac in het profiel zetten.

PS: zo'n MacBook is toch een laptop met Mac OS erop en een Intel-processor ? Ik vond de quote van Apple wel sterk gevonden:
What's an Intel-chip doing in a Mac ?
A whole lot more than it's ever done in a PC.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie