Problemen met Java Scripts in Firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Problemen met Java Scripts in Firefox

Bericht door edwinpatricia »

Tot op heden krijg ik het niet voor elkaar om dezelfde dingen te doen met Firefox dan met IE. Onder andere bijvoorbeeld foto's uploaden naar een site (mijn.babysite.nl) of naar de online fotoservice van ETOS of HEMA. In IE lukt dit wel. Ik heb de laatste JAVA geinstalleerd dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen. Gebruik nu 0.9.1 maar bij 0.9 was het probleem er ook al.

Wie kan mij een tip geven. PS ik ben geen wizkid dus hou het asjeblief simpel.... :cry:
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Bericht door Athome »

Waarschijnlijk hebben we het zelfde probleem. Als een Javascript een nieuwe pagina moet openen in FF werkt dit niet. Java scripts op de pagina zelf geven geen probleem.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Als ik www.mijn.babysite.nl opvraag krijg ik het bericht: "www.mijn.babysite.nl could not be found".
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Tools -> Options -> Web Features

Dan de desbetreffende site toevoegen aan de 'allow' list. Deze sites mogen dan wel popups openen.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door edwinpatricia »

sorry...moet zijn www.mijnbabysite.nl
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

edwinpatricia schreef:sorry...moet zijn www.mijnbabysite.nl
Is 't gelukt? :)
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door edwinpatricia »

Nee...vooralsnog niet...als ik de foto wil uploaden (na browsen) reageert FF nergens op. Via IE lukt dit wel.

Heeft het dan toch iets met pop-ups te maken dan?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kijk eens in Options > Web Features. Daar moet een vinkje staan naast Javascript (vink Java ook maar aan, je weet nooit). Klik dan op de knop 'Advanced' achter Javascript.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt staat en probeer dan eens opnieuw. Als het nu nog altijd niet werkt is het zo goed als zeker dat het niets met Java/-script te maken heeft...

Kijk ook eens linksonder of er geen popups geblokkeerd worden. Soms kijk je erover en denk je dat er niets gebeurd, terwijl de eigenlijke pagina in een popup geladen wordt (die dan geblockt wordt).
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door edwinpatricia »

Dat is het niet...Alles staat aangevinkt dus wellicht heeft het inderdaad niets met Java te maken. Wat betreft pop-up ook niet want de site heb ik reeds toegevoegd in de Web-features...

Blijft er niets over dan hem op de blacklist te zetten?
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Dit staat er op je site:
Let op: deze website is geoptimaliseerd voor een Microsoft Internet Explorer browser, versies 5.0, 5.5 en 6.0. We hebben geconstateerd dat jij niet een van deze genoemde browsers gebruikt. We wijzen je er op dat onze site of een babysite die via ons systeem is gemaakt, mogelijk niet goed functioneert in de door jou gebruikte browser, zoals je dat zou verwachten. We adviseren je dan ook om je browser te vervangen door de meest recente versie van Microsoft Internet Explorer. Bezoek daarvoor de website van Microsoft.
Da's weinig service voor je geld :)
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door edwinpatricia »

Oke dan...
Maar ja...het is dan ook een site waar alles al voorbewerkt is en waar je dan je gegevens kunt uploaden...

Waar kan ik trouwens die tekst zien die jij afgebeeld hebt? Komt dat van die site?
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Het staat onder de knop "Probeer gratis", rechtsboven,
Gebruikersavatar
edwinpatricia
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 juni 2004, 22:53
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door edwinpatricia »

Oke..dank je..

uiteindelijk ligt het dus niet aan FF. De site is sowieso tijdelijk. Als ze Kris 1 jaar wordt laten we alles op CD-rom zetten...maar dat duurt dus nog 46 weken....

Voor wie nieuwsgierig is: www.kris.mijnbabysite.nl

lief he?
Plaats reactie