Deïnstalleren: goed of overbodig?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Deïnstalleren: goed of overbodig?

Bericht door Ria »

Als ik een nieuwe versie installeer dan kopieer ik eerst de map Plugins en daarna deïnstalleer ik het programma via Configuratiescherm > Software.
Daarna installeer ik de nieuwe versie.

Tot mijn verrassing bestaan er heel wat mensen die dat teveel rompslomp vinden en zonder problemen versie over versie zetten.
Nu weet ik niet hoe zo'n installatie verloopt, maar de installer is wel slim genoeg om te "zien" dat er wat spullen in de map Plugins zitten en die te sparen. Dus die houdt er kennelijk al rekening mee.

Hoe zit dat nu eigenlijk: deïnstalleren goed of overbodig?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik deïnstalleer ook altijd oude Firefox versies voor ik een nieuwe installer probeer. Ik lees vaak dat het goed gaat bij mensen, maar soms zijn er ook mensen die problemen hebben.

Daarnaast kun je dit lezen in alle Firefox releasenotes:
FF release notes schreef:First, for these preview releases it is strongly recommended that you uninstall any previous version of Firefox first. Installing over the top of an older version may cause unpredictable problems. If you install over the top of an older version and want to file bugs, please do a clean install into a fresh directory before doing so
Zeker omdat er soms problemen optreden lijkt het me dus goed om eerst de Firefox uninstaller te draaien. Als je deze draait kun je Firefox verwijderen, maar aan het eind weigeren dat de hele map verwijderd moet worden. Op deze manier blijven de mappen plugins en searchplugins bestaan, ook na een nieuwe installatie van van Firefox in dezelfde map. Door het op deze manier te doen heb je dus het minste kans op problemen, maar je behoudt wel je eigen gegevens (plugins)!
Plaats reactie