links openen niet uit outlook express

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
sandrookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 juni 2004, 19:03
    unknown unknown

links openen niet uit outlook express

Bericht door sandrookie »

Sinds ik FF 0.9.1 heb geinstalleerd openen mijn links niet meer die ik aanklik in mijn emails. Er opent zich wel een FF scherm maar het scherm blijft blank.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik neem aan dat je dit ook in andere programma's hebt?

Probeer Firefox eens opnieuw als standaardbrowser in te stellen. Om dit goed te doen kun je het beste (kort :P ) IE als standaardbrowser instellen en daarna Firefox weer. Zo weet je zeker dat alles weer aan Firefox toebehoort.

Als het dan nog niet werkt moet je eens handmatig kijken naar het Hypertext overdrachtsprotocol bij de bestandtypen in de mapopties van Windows (bv te bereiken via het configuratiescherm). Kijk dan verder op Geavanceerd > Bewerken en controleer of de locatie van te toepassing bij Firefox hoort. Bij mij staat daar iig C:\PROGRA~1\MOZILL~2\FIREFOX.EXE -url "%1". Dus verander dat naar jouw locatie van firefox en zet er -url "%1" achter.
sandrookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 juni 2004, 19:03
    unknown unknown

Bericht door sandrookie »

Instellingen daar staan juist. Onder DDE (?) staat wel "toepassing en dan IExplorer" maar ik heb geen flauw benul an wat DDE wel mag zijn :roll:

Het lijkt of de link wel FF aanstuurt om te openen maar de link wordt niet doorgegeven.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

DDE heeft volgensmij te maken met het hergebruiken van vensters etc.

Wat ik ook nog evenzou proberen is het vakje DDE gebruiken uitvinken en en dan alles met OK bevestigen. Op die manier gaan die IE gegevens weg als komt er nog ergens Firefox te staan.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Bij mij staat er geen "%1" achter maar -nohome
Dus "C:/.....firefox.exe" -nohome
sandrookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 juni 2004, 19:03
    unknown unknown

Bericht door sandrookie »

mmzz geen van die dingen werktdus ...
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ook dit trouwens werkt bij mij: "C:\.....firefox.exe" %1
in Hypertext Overdrachts protocol
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Zelfde probleem gehad, uren gevloek en gezocht, en de oplossing bleek heel simpel:
je vindt ze hier:
http://java.com/en/download/help/rpcstub.jsp
Bij mij waren alle problemen opgelost na het runnen van dcom98.exe en heropstarten.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Probeer Firefox eens opnieuw als standaardbrowser in te stellen. Om dit goed te doen kun je het beste (kort :P ) IE als standaardbrowser instellen en daarna Firefox weer. Zo weet je zeker dat alles weer aan Firefox toebehoort.
En zo weet je ook zeker dat je snel terug moet naar Firefox. Als je IE weer gebruikt, dan weet je direct weer waarmee je al die tijd hebt moeten leren leven (schadeclaims richting meneer Gates helpen volgens mij niet echt; het was immers onze 'vrije keuze' om IE te gebruiken...).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie