Problemen met Java.

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Problemen met Java.

Bericht door Athome »

Als ik bijvoorbeeld op deze, javascript:showPopup('index.php?file_id=2697',1024,768,'status=no,location=no,toolbar=no,menubar=no,scrollbars=yes') , link klik in FF. Gebeurt er niets.

Wanneer ik de Javascript Console kijk. Kom ik over de link de volgende info tegen. Link has no properties Line 23

Java is bij mij correct geinstalleerd.

Dit Java probleem is mijn grootste probleem op dit moment met FF. Ik kom dit op meerdere site tegen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Problemen met Java.

Bericht door ByteWarrior »

Athome schreef:Dit Java probleem is mijn grootste probleem op dit moment met FF. Ik kom dit op meerdere site tegen.
Dit is geen probleem met Java. De link die je geeft is JavaScript. Dat is een scripttaal die afgeleid is van Java.

Kijk eens in je opties. Tools > Options > Web Features > Enable Javascript (daar moet een vinkje aan staan). Klik dan ook nog eens op de knop "Advanced" (er achter) en zorg ook daar voor de nodige vinkjes.

Als ik het goed voorheb, zijn er ook firewalls die JavaScript blokkeren. Als je een firewall hebt, controleer dan ook daar eens de opties.
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Bericht door Athome »

Alles wat java betreft in FF staat aan. Met Opera op de zelfde PC en IE heb ik geen problemen. Ik heb in de tussentijd verschillende routers (en dus ook verschillende Firewalls) gehad. Dit geeft geen verschil. Ik heb geen soft Firewall meelopen.

Ik heb dit probleem zowel met FF 0.8 als met 0.9. Ik heb ook al eens een schone WinXP install gedaan maar dit gaf geen verandering.

Op mijn andere PC waarop FF staat heb exact het zelfde probleem.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:Als ik het goed voorheb, zijn er ook firewalls die JavaScript blokkeren.
En popupkillers.
Gebruikersavatar
Scorzon Era
Berichten: 1878
Lid geworden op: 4 juli 2004, 19:50
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Scorzon Era »

Athome schreef:Alles wat java betreft in FF staat aan.
Nogmaals: JAVA heeft er niets mee van doen. Je moet je in dit geval echt op javascript concentreren (ook in je posts, dus :) ).

Als alle vinkjes bij Tools > Options > Web Features > Enable Javascript, dus óók die van achter de knop "Advanced", aanstaan; dan zit er iets anders in de weg.

Wellicht dat die "Link has no properties Line 23" de dwarsligger is, maar ja. Ik ben verder geen javascript-held, dus geen idee wat dat te betekenen heeft (anders dan de ervaring dat foutmeldingen meestal betekenen dat dingen niet gaan werken :) ).
Dit Java probleem is mijn grootste probleem op dit moment met FF. Ik kom dit op meerdere site tegen.
Voor wat betreft JAVA; die ondersteuning heb ik standaard uitstaan. Heel irritant spul (traag en resources vretend, plus niet helemaal veilig). Dat is mijn 'probleem' met JAVA, ongeacht de browser, dus. :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Problemen met Java.

Bericht door nirwana »

Athome schreef:Wanneer ik de Javascript Console kijk. Kom ik over de link de volgende info tegen. Link has no properties Line 23
Als je iets in Javascript Console ziet staan, dan is het eenvoudig om de oorzaak op te sporen. Een melding in JS Console duidt op een fout in de Javascript (en dat heeft echt niets met Java te maken).

Volgens mij is het zelfs zo dat wanneer je in JS Console op die foutmelding dubbelklikt dat vervolgens de Javscript-bestand wordt geladen en dat dan regel 23 daarvan wordt getoond (zodat je direct kunt zien waar de schoen wringt). Er zal in IE-style een link-object worden aangemaakt en daarna zal daarvan een waarde worden opgevraagd. Maar Firefox kan niets met die IE-specifieke Javascript, heeft dus geen link-object kunnen aanmaken en daarvan kun je dus ook niet de waarden opvragen. Doe je dat wel (want waarom zou je ook controleren of de vorige aanroep fout is gegaan ?!?) dan krijg je een dergelijke foutmelding.

Helaas kun je daar zelf weinig aan verhelpen. Anders dan natuurlijk de maker van de website ervan op de hoogte stellen en vragen of dit verbeterd kan worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Bericht door Athome »

Dat zal dan misschien wel. Maar iedere link die ik tot nu toe tegengekomen bent en begint met "Javascript: ........" werkt bij mij niet.

Dat zou dus betekenen dat in mijn geval geen enkele site juist is. Als dat zo zou zijn moeten meerdere mensen dit zelfde probleem hebben
Gijs
    unknown unknown

Problemen met Java

Bericht door Gijs »

Inderdaad zijn er meer mensen met problemen met Javascript zie mijn bericht "Pagina's niet te openen met Firefox 0.9.2
Ook daar spitst het zich toe op Javscript en een van de adviezen luidt de pagina's met Javscript dan maar te omzeilen. het lijkt me beter dat de ontwikkelaars van FF eens naar hun Javscript implementatie gaan kijken, daar alle andere browsers geen enkele moeite hebben of het maskeren
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Bericht door Athome »

Javascript is vaak helemaal niet te omzeilen.

Kijk eens op deze site www.lge.nl en probeer op een normale manier meer info te vinden over een bepaald produkt.

Dit geldt ook voor deze site www.samsung.nl
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Athome schreef:Kijk eens op deze site www.lge.nl en probeer op een normale manier meer info te vinden over een bepaald produkt.
Dit geldt ook voor deze site www.samsung.nl
Beide links die je hier opgeeft werken perfect. Ik heb de website even verkend en ik vind geen enkel link die niet werkt. Waarschijnlijk is het dus geen Firefox-specifiek probleem, maar heeft het met je instellingen te maken.

Heb je misschien een extensie geïnstalleerd die dit gedrag kan veroorzaken?

Welk besturingssysteem gebruik je? (Misschien blokkeert je besturingssysteem de JavaScripts).
Gijs
    unknown unknown

Problemen met Java

Bericht door Gijs »

Inderdaad werken deze beide webpagina's bij mij ook perfect. Wellicht kan Byte Warrior als het bij jou werkt eens kijken bij www.planet.nl/nieuws want daar heb ik mijn problemen met Javascript. (zie ook pagina's niet te openen met FF 0.9.2
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Problemen met Java

Bericht door Mad Maks »

Gijs schreef:Inderdaad werken deze beide webpagina's bij mij ook perfect. Wellicht kan Byte Warrior als het bij jou werkt eens kijken bij www.planet.nl/nieuws want daar heb ik mijn problemen met Javascript. (zie ook pagina's niet te openen met FF 0.9.2
geen problemen gevonden op deze pagina met FF 0.9.2.

groet,

MM
Gijs
    unknown unknown

Problemen met Java(Script)

Bericht door Gijs »

Heb je wel naar het juiste probleem gekeken. Ik bedoel de lichtgrijze balk bovenin met de tekst "abonnementen & producten magazines etc etc en de daar onderliggende submenu's
Ik heb FF draaiend onder W98SE maar krijg deze menu's niet goed (zie ook mijn message Pagina's niet goed weergegeven met FF 0.9.2)
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Bericht door Athome »

Ik had inderdaad problemen met extensies. Ik heb mijn complete profiel verwijderd. Ik denk dat er restjes van extensies zijn achter gebleven die met elkaar in conflict kunnen raken
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Problemen met Java(Script)

Bericht door Mad Maks »

Gijs schreef:Heb je wel naar het juiste probleem gekeken. Ik bedoel de lichtgrijze balk bovenin met de tekst "abonnementen & producten magazines etc etc en de daar onderliggende submenu's
Ik heb FF draaiend onder W98SE maar krijg deze menu's niet goed (zie ook mijn message Pagina's niet goed weergegeven met FF 0.9.2)
je hebt gelijk ik had niet goed gekeken. het menu boven de grijze balk doet het niet en de submenu's in de grijze balk komen niet meer tevoorschijn. dit is niet alleen op de nieuws pagina maar op alle pagina's van Planet.

groet

MM
Plaats reactie