Fotopagina

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ow sorry, ik had de verkeerde pagina te pakken. Nog even kijken.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Je krijgt hetzelfde als de laatste afbeelding maar dan met een blauw lijntje extra eromheen.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Het is al opgelost ByteWarrior. Je droeg de oplossing aan: ik hoefde alleen maar overal het woordje "black" achter solid te zetten :)
Hij is helemaal goed nu. Welbedankt!
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Nu we je hele maak proces kunnen volgen willen we natuurlijk wel een link zien naar het resultaat. Binnenkort zit de hele MozBrowser gemeenschap lekker ontspannen achte de computer naar een mooi meertje te kijken ;-)

groet

MM
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Dank je MM voor de belangstelling :), maar de site is nog niet gepubliceerd.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ria schreef:Dank je MM voor de belangstelling :), maar de site is nog niet gepubliceerd.
Mijn camera is overigens ook overleden. Na 15 aardige foto's zijn de resultaten nu zo onwaarschijnlijk slecht geworden dat ik naar vervanging op zoek moet :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Wil er nog wel aan toevoegen dat een JPG-optimizer ook geen overbodige luxe is, voor wat betreft het plaatsen van veel foto's. Er bestaan diverse programma's voor. Een foto van zeg maar 128 kb kan doordat zo'n programma er een paar miljoen kleuren uittrekt verkleind worden tot bijvoorbeeld nog maar een bestand van 28kb, zonder duidelijk kwaliteitsverlies. Hierdoor laden de pagina's ook veel en veel sneller.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Wil er nog wel aan toevoegen dat een JPG-optimizer ook geen overbodige luxe is, voor wat betreft het plaatsen van veel foto's.
Heb je misschien een goede suggestie voor een goede JPEG Optimizer ? Bij voorkeur freeware/opensource. In mijn vrije tijd (dat deel wat ik niet aan MozBrowser/OpenMagazine besteed) beheer ik namelijk ook http://freeware.pagina.nl en http://freeware-grafisch.pagina.nl dus in goede freeware ben ik altijd geinteresseerd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Frederik schreef:Wil er nog wel aan toevoegen dat een JPG-optimizer ook geen overbodige luxe is, voor wat betreft het plaatsen van veel foto's. Er bestaan diverse programma's voor. Een foto van zeg maar 128 kb kan doordat zo'n programma er een paar miljoen kleuren uittrekt verkleind worden tot bijvoorbeeld nog maar een bestand van 28kb, zonder duidelijk kwaliteitsverlies. Hierdoor laden de pagina's ook veel en veel sneller.
De pagina laadt al erg snel, minder dan een seconde, maar de site staat nog steeds niet online. Wel heb ik al twee adressen met aardige nog beschikbare namen aangevraagd, maar ik krijg maar geen wachtwoord, hoewel ze bevestigen dat de naam geregistreerd staat. Misschien zijn ze op vakantie.

Mijn camera is nu ook definitief kapot (was een gratisje). Het schiet dus niet op.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Jammer :( maar waarom gebruik je dan de webspace van je provider niet ??
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Heb je misschien een goede suggestie voor een goede JPEG Optimizer ?
Op dit moment niet bij de hand, maar ik ga wel effe zoeken. Kan hier moeilijk alle (illegale) programma's neerpletten, want daar werk ik hoofdzakelijk mee. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit software gekocht, met uitzondering van de Encarta Naslagbibliotheek. 8)
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Webattack kent een enorme verzameling aan freeware and trial software (ben je wel even zoet mee: http://www.webattack.com/
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Frederik schreef:Jammer :( maar waarom gebruik je dan de webspace van je provider niet ??
Dan krijg ik een adres als: home.wanadoo.48916423.nl :( :(
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Ria schreef:
Frederik schreef:Jammer :( maar waarom gebruik je dan de webspace van je provider niet ??
Dan krijg ik een adres als: home.wanadoo.48916423.nl :( :(
Maf ik dacht dat je bij Wanadoo iets kreeg als: http://home.wanadoo.nl/~ria
Je kan er ook vrij makkelijk een gratis domein van DotTK aan koppelen. De pop-up van DotTK wordt toch geblockt :)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Z_God schreef:
Ria schreef:
Frederik schreef:Jammer :( maar waarom gebruik je dan de webspace van je provider niet ??
Dan krijg ik een adres als: home.wanadoo.48916423.nl :( :(
Maf ik dacht dat je bij Wanadoo iets kreeg als: http://home.wanadoo.nl/~ria
Je kan er ook vrij makkelijk een gratis domein van DotTK aan koppelen. De pop-up van DotTK wordt toch geblockt :)
Inderdaad zoiets. Alleen mijn gebruikersnaam is een nummer, evenals mijn emailadres. Werkt prima tegen spam maar dat is het enige pluspunt. De enkele keer dat ik het adres gebruik moet ik het in m'n schriftje opzoeken want ik ken het nog steeds niet uit mijn hoofd. Bovendien krijg ik rode vlekken voor m'n ogen als ik de naam "Wanadoo" hoor.

Wat je bedoelt met "De pop-up van DotTK wordt toch geblockt" daarvan heb ik geen idee. Wie is DotTK? :)
Plaats reactie