Onderwerpregels van forum inkorten?

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Onderwerpregels van forum inkorten?

Bericht door Tonnes »

Is het misschien een idee om het deel ':: Bekijk onderwerp -' in de topictitels te vervangen door bijvoorbeeld '- OW: ', zodat ze wat korter worden? Dit uiteraard met het oog op beter passen van de titels in gemaakte bookmarks/bladwijzers, die nu (zonder wijzigen ervan bij aanmaken) zodanig lang worden dat de bladwijzer- en geschiedeniszijbalk voor de duidelijkheid vaak wat breder gemaakt moeten worden om verschillende onderwerpen te kunnen herkennen. Lastiger nog is het bij bladwijzers die vanaf een map in de werkbalk worden geselecteerd, aangezien die kolom slechts plm. 9 cm. breed is (bij 1024x768 / 17") en het deel 'Mozbrowser :: Bekijk onderwerp - ' daarvan alleen al 5,5 cm. in beslag neemt.

Zo scheelt

MozBrowser - OW: De klok van dit forum loopt e...
MozBrowser - OW: Hoe maak je een nieuw profi...

al heel wat met

MozBrowser :: Bekijk onderwerp - De klok van d...
MozBrowser :: Bekijk onderwerp - Hoe maak je ...

en misschien is inkorten tot

OW: De klok van dit forum loopt een uur achter.
OW: Hoe maak je een nieuw profiel aan in Firefo...

zelfs het overwegen waard?

Uiteraard treedt dit probleem niet op als de onderwerpen worden 'gebladwijzerd' via de dikgedrukte link bovenin het topic zelf, maar dat is vaak niet de manier om te 'bookmarken'..
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

We zullen er eens naar gaan kijken.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik ben er ook voor om er iets aan te doen. Nu haal ik telkens, bij elk topic dat ik bookmark, met de hand 'MozBrowser :: Bekijk onderwerp - ' weg, zodat ik in m'n bookmarks tenminste kan zien waar het over gaat daar waar ik op klik.

Bij de onderste link in het plaatje hieronder is me b.v. totaal niet duidelijk dat het een bookmark naar dit topic betreft:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

frits schreef:We zullen er eens naar gaan kijken.
En.. al eens gekeken? ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Tonnes schreef:
frits schreef:We zullen er eens naar gaan kijken.
En.. al eens gekeken? ;)
Ik heb er inmiddels wel naar gekeken en het valt je misschien op dat we nu enkel nog de titel van de pagina/het onderwerp plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

geweldig stukken beter.... nu zijn mijn bookmarks beter te lezen....
:D

wat mij betreft mag er nog wel bijvoorbeeld MB (MozBrowser) voor staan, zodat het wel nog steeds in een oogopslag duidelijk is dat het wel een Mozbrowser forum topic is.....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Tonnes schreef:
frits schreef:We zullen er eens naar gaan kijken.
En.. al eens gekeken? ;)
Ik heb er inmiddels wel naar gekeken en het valt je misschien op dat we nu enkel nog de titel van de pagina/het onderwerp plaatsen.
Mij was het nog niet opgevallen, maar nu je het zegt...

Bedankt!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

sipster schreef:wat mij betreft mag er nog wel bijvoorbeeld MB (MozBrowser) voor staan,
Dat had ik er eerst voor geplaatst, maar dat vond ik niet zo mooi staan. Dus daarom staat het nu in de kale vorm. En als je daar zelf nog iets leukers van wilt maken dan ben je daar vrij in.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

nirwana schreef:
sipster schreef:wat mij betreft mag er nog wel bijvoorbeeld MB (MozBrowser) voor staan,
Dat had ik er eerst voor geplaatst, maar dat vond ik niet zo mooi staan. Dus daarom staat het nu in de kale vorm. En als je daar zelf nog iets leukers van wilt maken dan ben je daar vrij in.
zelf ervoor typen bedoel je?
ik gebruik add bookmark here.... ik ben namelijk lui :) dus dat ervoor typen ga ik niet doen denk ik....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

sipster schreef:dus dat ervoor typen ga ik niet doen denk ik....
Dat moet je helemaal zelf weten. Het weghalen van de tekst ervoor hoeft nu in elk geval niet meer en daar was het om begonnen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik vind het perfect zo! Ik gebruik in m'n bookmarks een mapje 'mozbrowser', en daar staan de gebookmarkte topics in, zo hoeft er dus verder niks anders voor te staan, behalve de feitelijke titel.
Plaats reactie