Pagina's onder Firefox 0.9.2 niet goed weergegeven

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gijs
    unknown unknown

Pagina's onder Firefox 0.9.2 niet goed weergegeven

Bericht door Gijs »

Hallo,
Ik probeer nu ipv IE6.0, Firefox 0.9.2 uit als browser.
Ik heb www.planet.nl/nieuws ingesteld als startpagina
Op die pagina staat bovenaan een regel met links naar abonnementen en producten , magazines, kids etc..... Daaronder nog subkeuzes per gekozen hoofditem

Nu bij Firefox zijn de hoofditems niet aan te klikken terwijl de subitems al helemaal niet verschijnen. Kunt u mij vertellen welke plug-in ik mis

Deze vraag al voorgelegd aan de helpdesk van Planet die aangeeft dat ik het moet zoeken in Macromedia plug-ins en Java. Ik heb de volgende plugins en java geinstalleerd
Java: j2re-1_4_2_05-windows-i586-3.
Flashplayer 7.0.19.0
Shockwave player 10.0.1.4

en toch nog geen resultaat. Ik heb java console voor de pagina ingeschakeld en krijg nu de volgende foutmeldingen:
Error: this.image.current has no properties
Source File:
http://www.planet.nl/planet/show/id=260 ... /sc=a08940
Line: 487

Er is kennelijk iets mis met javascript. Wie heeft enig idee ?
mvrgr
Gijs
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Zie ook:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=56

Het betekent dat het niet aan jou ligt, en dat de mensen van Planet (of de mensen die de site maken en onderhouden) actie moeten ondernemen. Desalniettemin blijft het natuurlijk wel lastig.
Gijs
    unknown unknown

Pagina's onder Firefox 0.9.2 niet goed weergegeven

Bericht door Gijs »

Frits,

Hartelijk dank. Ik heb de discussie gelezen en ook het script van planet doorgesnuffeld, maar op dit moment zit daar wel degelijk een detectie in voor versie 7 van Flash. Dus moet het iets anders zijn.
Ik kan ook Opera 7.5 draaien en daar heb ik ook geen problemen. Het lijkt dus iets specifiek voor Firefox
groet
Gijs
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Bij mijn weten draait er op die pagina geen flash en zeker geen java, maar wel javascript. Mogelijk draait er een bepaald soort javascript wat alleen IE verstaat.
Maar wat dacht je van www.nu.nl als startpagina? Valt in dezelfde categorie. Hoewel iedereen natuurlijk zijn eigen smaak heeft :)
Gijs
    unknown unknown

Pagina's onder Firefox 0.9.2 niet goed weergegeven

Bericht door Gijs »

Ria,

Dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing. Maar zoals gezegd IE 6.0, Opera 7.5 en onder Linux Konqueror hebben er totaal geen moeite mee. Ik denk dat de ontwikkelaars van FF nog iets te doen hebben :=)
groet
Gijs
Gijs
    unknown unknown

Pagina's onder Firefox 0.9.2 niet goed weergegeven

Bericht door Gijs »

Dit is het antwoord van provider Planet:
"U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van uw reactie waarin u aangeeft problemen te ervaren met onderdelen van de website van Planet Internet.
De website van Planet internet is geoptimaliseerd voor gebruik met Internet Explorer gezien 98% van de bezoekers gebruikt maakt van Internet Explorer.
Het kan hierdoor voorkomen dat bepaalde onderdelen niet juist worden weergegven gezien Internet Explorer niet volgens webstandaarden werkt en Mozilla wel.Doordat de website voor gebruik met Internet Explorer is ontwikkeld zult u hier bij verschillende website onderdelen problemen mee kunnen ondervinden.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Pagina's onder Firefox 0.9.2 niet goed weergegeven

Bericht door nirwana »

Gijs schreef:De website van Planet internet is geoptimaliseerd voor gebruik met Internet Explorer gezien 98% van de bezoekers gebruikt maakt van Internet Explorer.
Misschien dat nog 98% van de bezoekers van de Planet-site IE gebruikt (aangezien de site zo heerlijk samenwerkt met andere browsers), maar op andere sites moet dat aantal toch zeker al aan het dalen zijn...

Misschien komen de heren en dames van Planet daar nog eens achter voordat het te laat is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Pagina's onder Firefox 0.9.2 niet goed weergegeven

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Misschien dat nog 98% van de bezoekers van de Planet-site IE gebruikt (aangezien de site zo heerlijk samenwerkt met andere browsers), maar op andere sites moet dat aantal toch zeker al aan het dalen zijn...
Net zoals ik in de andere discussie al zei: als die 98% uit hun eigen statistieken komen, dan is het een vicieuze cirkel. Als iemand die met een alternatieve browser surft, hun site niet kan bezoeken, dan heb je natuurlijk zoveel IE-gebruikers ...

Ze zullen dan hun statistiekjes wel zien dalen naarmate het gebruik van IE daalt... :wink:
Plaats reactie