Problemen met Java.

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Problemen met Java

Bericht door ByteWarrior »

Gijs schreef:Wellicht kan ByteWarrior als het bij jou werkt eens kijken bij www.planet.nl/nieuws want daar heb ik mijn problemen met Javascript. (zie ook pagina's niet te openen met FF 0.9.2
Deze pagina werkt bij mij ook niet. 'k Heb even in de broncode gekeken (what a mess!) en ik denk dat dit gewoon ligt aan een slechtgeprogrammeerde website (IE-only). Dom natuurlijk van de ontwikkelaar, maar niets aan te doen (behalve een mailtje sturen met de vraag of ze het nie willen aanpassen).
Gijs
    unknown unknown

Problemen met Java

Bericht door Gijs »

Dit is het antwoord van provider Planet:
"U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van uw reactie waarin u aangeeft problemen te ervaren met onderdelen van de website van Planet Internet.
De website van Planet internet is geoptimaliseerd voor gebruik met Internet Explorer geizen 98% van de bezoekers gebruikt maakt van Internet Explorer.
Het kan hierdoor voorkomen dat bepaalde onderdelen niet juist worden weergegven gezien Internet Explorer niet volgens webstandaarden werkt en Mozilla wel.
Doordat de website voor gebruik met Internet Explorer is ontwikkeld zult u hier bij verschillende website onderdelen problemen mee kunnen ondervinden.
Gebruikersavatar
Scorzon Era
Berichten: 1878
Lid geworden op: 4 juli 2004, 19:50
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Problemen met Java

Bericht door Scorzon Era »

Gijs schreef:Dit is het antwoord van provider Planet:
"De website van Planet internet is geoptimaliseerd voor gebruik met Internet Explorer geizen 98% van de bezoekers gebruikt maakt van Internet Explorer.
Altijd grappig om te lezen, dat soort non-argumenten. :)

Wanneer een web site slechts geschikt is voor één bepaald soort browsertje, dan zul je dat inderdaad terug zien in de statistieken; de rest van de browsers blijft namelijk weg van zo'n web site...

Met andere woorden: Duh... :roll:
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Re: Problemen met Java

Bericht door Ria »

Gijs schreef:Dit is het antwoord van provider Planet:
Doordat de website voor gebruik met Internet Explorer is ontwikkeld zult u hier bij verschillende website onderdelen problemen mee kunnen ondervinden.
Hoe dom kan je zijn :(
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Het kan hierdoor voorkomen dat bepaalde onderdelen niet juist worden weergegven gezien Internet Explorer niet volgens webstandaarden werkt en Mozilla wel.
Dat is nog het strafste!! Hoe kun je nu zelf toegeven dat de website die je maakt niet aan de standaarden voldoet? Als je nog nooit gehoord hebt van webstandaarden, tot daaraantoe. Maar weten dat IE niet aan die standaarden voldoet en dan nog liever een slechte (niet-werkende) website maken ipv een website die overal werkt.

Als je website aan de standaard voldoet, dan werkt hij zowel onder IE als onder Mozilla...

98%: dat komt misschien uit hun statistieken, en als je website niet goed weergegeven wordt in alternatieve browser, tja ... dan heb je enkel maar IE-bezoekers... ;-)

Ik vind het toch een beetje een rare reactie ...
Gebruikersavatar
Scorzon Era
Berichten: 1878
Lid geworden op: 4 juli 2004, 19:50
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Scorzon Era »

ByteWarrior schreef:Ik vind het toch een beetje een rare reactie ...
Welkom in de wereld die Planet heet... ;)
Plaats reactie