Profile directory als subdirectory van Firefox.exe

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Sindala
    unknown unknown

Profile directory als subdirectory van Firefox.exe

Bericht door Sindala »

Hallo,
ik gebruik meerdere windows versies en heb daarom al mijn program files op een aparte partitie gezet. Dit werkt over het algemeen prima. Maar daarom is het niet handig dat firefox zijn profiel opstaat in de application Data directory. Nu kan je wel met een commandline parameter de locatie van deze directory meegeven, maar dit werkt niet wanneer firefox als de default browser wordt geopend wanneer er vanuit een extern programma op een link wordt geklikt. Is het mogelijk om deze directory als een subdirectory van firefox.exe te definieren ergens?

groeten,
Sindala.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Deze portable Firefox 09.2 kan je vanaf elke locatie starten en het profiel bevindt zich in dezelfde directory:
http://johnhaller.com/jh/mozilla/portable_firefox/
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Het lijkt erop dat deze versie de commandline parameter gebruikt, iets wat ik dus niet zoek.
Sindala
    unknown unknown

Bericht door Sindala »

Ah ik heb de oplossing gevonden denk ik, er stond ipv van een .bat ook een executable. Nu deze even als standaard browser instellen ipv van firefox.exe Het renamen van de echte firefox.exe naar firefox1.exe en de launcher naar firefox.exe werk helaas niet.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Nee, het batchbestandje instellen als default browser werkt niet.
Ik weet niet precies welke voordelen je zoekt, maar je kan waarschijnlijk wel een gedeelte van het profiel naar een andere locatie (andere partitie) laten verwijzen. Maar firefox.exe zelf blijft altijd zoeken naar de Application Data Mozilla directory. Als hij die niet vindt maakt hij een nieuwe.
Sindala
    unknown unknown

Bericht door Sindala »

Het is al opgelost met die Firefox Launcher II
Plaats reactie