Pop ups

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Typetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 maart 2006, 20:21
    unknown unknown

Pop ups

Bericht door Typetje »

Ik heb in de instellingen pop up vensters geblokkeerd maar toch krijg ik pop ups die steeds vanzelf een nieuw tabblad openen en soms wel 2 of 3 tegelijk.
Normaal kreeg ik altijd zo'n balkje boven in dat er pop ups geblokkeerd waren. Maar firefox blokkeerd ze blijkbaar niet meer, ondanks dat het zo is ingesteld. :(
Ik weet nu ff niet wat ik hier mee aan moet. Vind het nogal irritant. Ze verschijnen wel om de minuut en dan steeds 2 of 3 tegelijk. Ik ben meer bezig met die tabbladen te sluiten dan dat ik rustig kan surfen. :evil:
Zijn er meer met deze ervaringen, of heeft iemand een oplossing voor dit geval. Als dat zo blijft dan gebruik ik maar geen firefox meer.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Is het bij bepaalde websites dat je er last van Hebt zo ja dan moet je ons even een linkje geven en

Kijk eens bij
>extra
>opties
>inhoud
staat popups blokkeren aangevinkt
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Als je een popup krijgt zal hij bij de websites met toesteming moeten staan. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

heb je al op spyware en adware gescand?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Als je instellingen goedstaan en het blijft.Ligt het niet aan firefox maar zet hier maar eens een hijackthis logje op . http://www.nucia.nl/forum/index.php?s=d ... ff2957720d

Dit is het hijackthis programma.
http://www.snapfiles.com/get/hijackthis.html

Vertel je probleem erbij,die jongens helpen je wel verder. :D

P.s ga met hijackthis niet zelf aan de slag.Maar laat het logje bekijken door iemand die er verstand van heeft.Want anders kan het aardig mis gaan! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Typetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 maart 2006, 20:21
    unknown unknown

Bericht door Typetje »

Bedankt, ik heb op dat forum een berichtje geplaatst.
Ik hoop dat ze me kunnen helpen, ik wordt echt niet goed van die reclame sites :evil:
Ze moesten ze verbieden.
Ze gaan gewoon ongevraagd maar in je systeem aan het klooien.
Ik ben er behoorlijk pissig over.
Ze moesten er maar eens regels over maken, want ik vind het eigenlijk gewoon niet kunnen wat er gebeurd.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Er zijn ook pop-ups die Firefox (nog) niet kan tegenhouden. zie b.v. 'Drop down Popup' en 'Sticky popup' op http://www.popuptest.com/
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik kwam glansrijk uit de test!
Maar dat heeft alles met NoScript te maken, die blokkeert standaard JavaScript, behalve voor vertrouwde sites die je via een whitelist toestemming geeft. :wink:
Laatst gewijzigd door adri op 17 maart 2006, 0:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Ik kwam glansrijk uit de test!
Maar dat heeft alles met NoScript te maken, die blokkeert standaard JavaScript, behalve voor vertrouwde sites die je via een whiltelist toestemming geeft. :wink:
Tsja Adri, zo kan ik het ook, wanneer ik JavaScript uitzet... :wink:

Alle pop-ups openen d.m.v. JavaScript (of misschien ook nog via plugins, maar daar heb ik weinig ervaring mee).

Enige wat een nieuw venster opent zonder JavaScript is target="_blank" in een link, en dat zal standaard door de pop-op blokker wel geblokkeerd worden. Voordat de pop-up blokker er was moest je daarvoor in je preferences browser.block.target_new_window zetten, en dan wel op true natuurlijk :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Manuel schreef: Tsja Adri, zo kan ik het ook, wanneer ik JavaScript uitzet... :wink:

Alle pop-ups openen d.m.v. JavaScript (of misschien ook nog via plugins, maar daar heb ik weinig ervaring mee).
Wie niet slim is moet sterk zijn. :lol:

Zonder gekheid, als Typetje veel last heeft van pop-ups, dan kan het natuurlijk wel een oplossing zijn. NoScript kun je trouwens ook andere plug-ins (o.a. JAVA en Flash) laten blokkeren, het is maar net wat je zelf wilt.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

adri schreef:Ik kwam glansrijk uit de test!
Maar dat heeft alles met NoScript te maken, die blokkeert standaard JavaScript, behalve voor vertrouwde sites die je via een whitelist toestemming geeft. :wink:
Wil je die test nog een keer proberen te doen maar dan zonder noscript uit. Natuurlijk wel met popups blokkeren aangevinkt. Volgens mij krijg je err dan ook niet errg veel te zien.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Dezelfde als Manuel. :wink:
Nee, de meeste houdt FF wel tegen, maar een enkele keer hebben ze blijkbaar weer iets nieuws verzonnen.
Gebruikersavatar
Typetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 maart 2006, 20:21
    unknown unknown

Bericht door Typetje »

Nou, ik ben super geholpen op Nucia.nl.
Het was gewoon een drama, zoveel rotzooit als ik binnen had gekregen.
Maar het lijkt nu allemaal goedgekomen.
Ik kan iedereen met serieuze problemen hier eens te kijken of ze kunnen helpen.
Bedankt Rappie Pappie voor de link naar dit forum :wink: :D
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Mooi zo!
En zorg dat je het zo houdt. :wink:
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:
Manuel schreef: Tsja Adri, zo kan ik het ook, wanneer ik JavaScript uitzet... :wink:

Alle pop-ups openen d.m.v. JavaScript (of misschien ook nog via plugins, maar daar heb ik weinig ervaring mee).
Wie niet slim is moet sterk zijn. :lol:
Daar zeg je een woord :wink:
adri schreef:Zonder gekheid, als Typetje veel last heeft van pop-ups, dan kan het natuurlijk wel een oplossing zijn. NoScript kun je trouwens ook andere plug-ins (o.a. JAVA en Flash) laten blokkeren, het is maar net wat je zelf wilt.
Mee eens, al zou ik dan liever de volgende 2 extensies gebruiken, want dat surfen zonder JavaScript lijkt me niet zo, maar ieder z'n voorkeur :) QuickJava(script) en Plugin Manager, maar het is mooi dat er voor ieders smaak verschillende xetensies zijn.
adri schreef:Dezelfde als Manuel. :wink:
Nee, de meeste houdt FF wel tegen, maar een enkele keer hebben ze blijkbaar weer iets nieuws verzonnen.
Ik vermoed dat zulk soort vensters ook voor legitieme doeleinden gebruikt worden. Het is dus functionaliteit die misbruikt wordt. Aan de andere heb ik zulk soort pop-ups nog nooit voor iets zinnigs gebruikt zien worden, alleen maar voor reklame of links naar spyware-installerende zogenaamde antispyware...

Dus van mij mogen ze bij Mozilla die troep ook lekker blokkeren met de pop-up blokker :D
Plaats reactie