links in berichten duidelijker maken?

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sorry, maar in subRed zie ik de links toch duidelijk verschillen tov de achtergrond. Wel is het me opgevallen dat in eerste instantie ik het verschil op de website (dus berichten op www.mozbrowser.nl ) tussen links en tekst echt nauwelijks kon onderscheiden. Toen bleek het bijstellen van de kleuren van mijn monitor dat aanzienlijk te verbeteren. Misschien kan dat bij jou ook een soortgelijk effect hebben. Voor die tijd had ik nog nooit iets met mijn monitor-instelling gedaan, maar dat scheelde dus behoorlijk.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik zie de links zelf ook wel, maar de afgelopen weken is me al een paar keer opgevallen dat er toch verscheidene mensen zijn die dat niet opvalt. Vanmiddag nog werd dat ook weer duidelijk. Vandaar mijn gezeur over een streepje eronder.:)
Afgezien van slechtzienden zijn er natuurlijk ook nog mensen die kleurenblind zijn, ik kan me voorstellen dat het voor hun niet of nauwelijks opvalt .
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

adri schreef:Afgezien van slechtzienden zijn er natuurlijk ook nog mensen die kleurenblind zijn, ik kan me voorstellen dat het voor hun niet of nauwelijks opvalt .
Ik maak er maar een gewoonte van om de links ook vet te maken, dan vallen ze sowieso beter op.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Afgezien van slechtzienden zijn er natuurlijk ook nog mensen die kleurenblind zijn, ik kan me voorstellen dat het voor hun niet of nauwelijks opvalt .
Maar dan zou ik wel meer klachten verwachten, want ook in mijn vriendenkring bevinden zich ook kleurenblinde mensen.

Update: Het subRed-thema heeft nu een streepje onder de verwijzingen staan. Beter zo ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ja hoor, prima, bedankt.
Je zult er de geen schoonheidsprijzen mee winnen, maar duidelijker is het wel volgens mij. :)
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

nirwana schreef: Update: Het subRed-thema heeft nu een streepje onder de verwijzingen staan. Beter zo ?
ik vind het wel duidelijker zo.... vooral voor nieuwe mensen dan, zelf had ik er geen problemen mee..... ;)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

dat is de 2 keer dat de Subsilvers vandaag worden achtergesteld :twisted: :wink:

zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... c&start=15
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:dat is de 2 keer dat de Subsilvers vandaag worden achtergesteld
Vanuit de hoek van subSilver heb ik nog geen klachten vernomen. Daarnaast is subSilver niet het standaard-thema van het forum, dus daar kiest men voor als men eens iets anders wil. Als men onderstreepte links wil, dan kiest men nu voor subRed. Als iemand dat niet mooi vindt, dan kan men kiezen voor subSilver. Van achterstellen/discriminatie is in dit geval dus geen sprake. Maar als jij ook streepjes eronder wilt, dan kun je dat aangeven, hoor. Maak er maar een poll van en zie hoeveel subSilver-gebruikers daar dan positief op reageren...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie