Toon reacties - Verberg reacties

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Toon reacties - Verberg reacties

Bericht door Ria »

Hallo,

Ik zit met een raar probleem waar ik al enige weken last van heb en wat ik niet kan thuisbrengen. Als ik de topics lees op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=123 of http://www.prikpagina.nl/list.php?num=571 dan klik ik vaak op een link om een reactie te lezen en normaal zie je dan één reactie tegelijk. Om alle reacties onder elkaar te zien moet je eerst op Toon reacties klikken. Op dat moment zie je achteraan de URL in de adresbar de toevoeging &v=f verschijnen.

Maar nu is er het vreemde verschijnsel dat ik, zonder dat ik op "Toon reacties" heb geklikt, vaak toch alle reacties onder elkaar krijg te zien. Dat is irritant als ik alleen maar de laatste reactie had willen lezen. Achter de URL staat dan geen &v=f dus eigenlijk had ik maar één reactie moeten zien.
Als ik de browser herstart gaat alles aanvankelijk weer goed maar daarna begint het altijd weer opnieuw.

Ik hoop dat iemand het heeft kunnen volgen en er een verklaring voor heeft.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria,

Laat ik eens hierop reageren (aangezien ik bij Startpagina ook diverse prikborden beheer (windowsxp, messengers, freeware, openoffice, etc).

Ik moet bekennen dat ik deze feature nog niet kende. Maar het lijkt me duidelijk een feature (en geen bug). Ik heb er zojuist even mee gespeeld en volgens mij werkt het als volgt:
- zodra je eenmaal op Toon reacties klikt krijg je alle reacties ineens te zien
- ga je dan terug naar het overzicht en klik je weer op een onderwerp, dan krijg je weer alle reacties in een overzicht te zien
Het is dus schijnbaar iets dat het prikbord voor je 'onthoudt'. Dit moet dus haast wel met een cookie worden bijgehouden.

Als ik in Firefox bij de Stored Cookies kijk, dan zie ik onder www.prikpagina.nl diverse phorum-cookies staan. Ter info: Phorum wordt door Startpagina voor de prikborden gebruikt. Daartussen staat bijvoorbeeld ook een cookie met -flat- in de naam. Ik denk dat deze regelt hoe je de reacties te zien krijgt. Staat de content van dit cookie op 1 dan wordt alles in 1 overzicht getoond. Staat deze op 0 (wat waarschijnlijk ook als standaard-waarde wordt gebruikt is als je dit cookie niet hebt) dan moet je op de links klikken voordat je een volgende reactie ziet.

Kortom, het is dus iets waarvan je zelf kunt bepalen hoe je het wilt hebben. Zodra je in een onderwerp op Verberg reacties klikt, krijg je weer de standaard-weergave terug. Deze instelling geldt dus per prikbord.

Nu zou je dit geen handige mogelijkheid kunnen vinden en daarom de cookies van www.prikpagina.nl willen weren. Echter kan dan het middel wel eens erger uitpakken dan de kwaal zelf. Want dan mis je ook direct de andere mogelijkheden die op de prikborden ook met cookies worden bijgehouden en die misschien wel handig zijn.

Maar misschien is er een extensie die een fijnere controle over de cookies die Mozilla mag opslaan en welke geweigerd moeten worden mogelijk maakt. Kijk anders eens wat je met CookieCuller kunt:
http://cookieculler.mozdev.org/ffaq.html
Met deze extensie is het mogelijk om bepaalde cookies te 'beschermen' tegen verwijderen. Je zou bijvoorbeeld alle gewenste cookies van prikpagina.nl in deze lijst kunnen opnemen, zodat alleen minder gewenste cookies verwijderd worden.

Het is net hoeveel last je ervan ondervindt. Maar nu weet je in elk geval waar dit door wordt veroorzaakt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Dat verklaart veel en nu begrijp ik ook waarom dit pas sinds de laatste weken speelt. Normaal heb ik cookies op "Allow session cookies" staan en Prikpagina al jarenlang op de blacklist omdat ik wist dat er een ongelooflijk lange rij gegevens in de cookies werd opgeslagen. Er werd precies bijgehouden waar ik was geweest en dat vond ik irritant.

Sinds kort geldt er een login - je mag inloggen maar dat hoeft niet - en om de login niet te verliezen heb ik Prikpagina weer uit de blacklist gegooid. En sindsdien zijn die "problemen" ontstaan, die ik nooit eerder had ervaren.

Nu begrijp ik ook dat de problemen tijdelijk verdwenen waren als ik de browser had herstart want dan waren alle cookies weer verwijderd.

Goed, bedankt voor de verklaring. Wat kan je overigens snel tikken zeg, en helemaal foutloos :shock:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Wat kan je overigens snel tikken zeg, en helemaal foutloos :shock:
Ja, wat een prachtforum is dit toch hè. Gelukkig is de voertaal hier nog AN en geen turbotaalvariant. :-)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

AN :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Goed, bedankt voor de verklaring. Wat kan je overigens snel tikken zeg,
Ehrm, computers zijn zowel mijn hobby als mijn beroep, dus mogelijk verklaart dat de tiksnelheid. Ik ben het levende bewijs dat je geen typ-diploma nodig hebt om snel te kunnen tikken. Nee, ik beschik niet over een 10-vinger-systeem. Ik schat mijn gebruik op 3 of 4 vingers (er is dus nog verbetering mogelijk).
Ria schreef:en helemaal foutloos :shock:
Ik wist niet dat mijn bericht gespellsjekt zouden worden. Nou, dan let ik er een volgende keer nog beter op wat ik schrijf :D
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:AN
Algemeen Nederlands ? (dus zonder het Beschaafd uit ABN)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ABN is inderdaad een afschuwelijk hautain woord :)
AN is beter.
Plaats reactie