Probleem met nederlands taalpakket voor thunderbird 0.7.2.

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
FMisplon
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 juli 2004, 22:54
Locatie: Leuven (België)
    unknown unknown
Contacteer:

Probleem met nederlands taalpakket voor thunderbird 0.7.2.

Bericht door FMisplon »

Beste,

Ik ben een beetje in de war...
Ik heb van mozilla.org de nieuwste versie van thunderbird geïnstalleerd 0.7.2.
Dit is echter een engelstalige versie.
Als ik hier en elders bepaalde topics lees dan concludeer ik daaruit dat er een nederlandstalige versie of taalpakket bestaat van 0.7.2.
Op http://thunderbirdnl.mozdev.org/download.html vind ik ook een zogenaamd taalpak voor deze versie.
Wat moet ik nu doen?
Dit downloaden naar mijn desktop en dan installeren via thunderbird : extensies? Heb dit geprobeerd en extensie installeert zich en zegt dan dat ik kan instellen bij edit : preferences. Maar dit menu-onderdeel vind ik niet eens...
Graag hulp!
Vriendelijke groeten,
Frederik Misplon
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Probleem met nederlands taalpakket voor thunderbird 0.7.

Bericht door Mad Maks »

FMisplon schreef:Beste,

Ik ben een beetje in de war...
Ik heb van mozilla.org de nieuwste versie van thunderbird geïnstalleerd 0.7.2.
Dit is echter een engelstalige versie.
Als ik hier en elders bepaalde topics lees dan concludeer ik daaruit dat er een nederlandstalige versie of taalpakket bestaat van 0.7.2.
Op http://thunderbirdnl.mozdev.org/download.html vind ik ook een zogenaamd taalpak voor deze versie.
Wat moet ik nu doen?
Dit downloaden naar mijn desktop en dan installeren via thunderbird : extensies? Heb dit geprobeerd en extensie installeert zich en zegt dan dat ik kan instellen bij edit : preferences. Maar dit menu-onderdeel vind ik niet eens...
Graag hulp!
Toen je op de link op thunderbirdnl.mozdev.org/download.html pagina klikte kreeg je de instructies voorgeschoteld :-)

Het script dat voor de installatie van het taalpakket zorgt is oorspronkelijk gemaakt voor mozilla en ik pas het voor release versie's met de hand aan zodat de instructies duidelijker worden (misschien had ik dat voor deze updat ook wel moeten doen)

Na de installatie als extensie moet je Tb afsluiten (er is helaas geen UI optie om de taal te wijzigen)
Er van uit gaan de dat je windows gebruikt:
-Ga naar start /uitvoeren
- blader naar de lokatie waar TB staat en klik op het bestand thunderbird en klik openen
- voeg aan de regel het volgende toe: -UILocale nl-NL -contentLocale NL
- er staat nu iets wat lijkt op:
"C:\Thunderbird download\thunderbird\thunderbird.exe" -UILocale nl-NL -contentLocale NL
-klik OK
en het is nederlands.

zoniet ga naar je profielmap en verwijder daar het bestand chrome.rdf (heeft geen invloed op je instelling of mailtjes) en start TB nog een keer op met de opstart regel

Succes

MM
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Dank u voor de uitleg... het werkt! Jochei! Bye Outlook XP
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

Bericht door danielle »

Anonymous schreef:Dank u voor de uitleg... het werkt! Jochei! Bye Outlook XP
gelijk heb je ! :wink:
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

En nu ik specificaties van de 0.8 gelezen heb kan ik alweer m'n ongeduld niet bewaren... :-) Zijn de vertalingen er dan snel? Heb daar nog geen ervaring mee... ben een mozilla-newbie ;-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anonymous schreef:En nu ik specificaties van de 0.8 gelezen heb kan ik alweer m'n ongeduld niet bewaren... :-) Zijn de vertalingen er dan snel? Heb daar nog geen ervaring mee... ben een mozilla-newbie
Wees gerust: het ThunderbirdNL-team staat er inmiddels om bekend snel met een vertaling te komen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Re: Probleem met nederlands taalpakket voor thunderbird 0.7.

Bericht door Gast »

Frederik Misplon vroeg hoe het Nederlandse taal-pakket voor Thunderbird 0.7.2 geïnstalleerd kon worden.
Zelf had ik hetzelfde probleem.
Mad Maks schreef: Toen je op de link op thunderbirdnl.mozdev.org/download.html pagina klikte kreeg je de instructies voorgeschoteld :-)
Neen hoor, dat is niet waar :(
Mijn weg was:
Op ThunderbirdNL (thunderbirdnl.mozdev.org/download.html) staat een link voor "<b>Thunderbird 0.7.2 NL</b>" - "NL taalpakket".
Bij klikken op de link kreeg ik een melding dat een .XPI geïnstalleerd zou worden; aangezien het niet de bedoeling kon zijn dat deze in mijn browser zou worden geïnstalleerd, heb ik dat afgebroken en het xpi-bestand opgeslagen; daarna net als FMisplon geprobeerd het te installeren via de extensie-manager in Thunderbird.
Nergens heb ik de bijbehorende instructies gekregen.
Op de webstek van ThunderbirdNL heb ik hard gezocht ("Opmerkingen", "<b>Uitgave Opmerkingen</b>" etc.).
Ook de berichten op de mail-lijst van Mozilla Thunderbird NL heb ik doorgespit - nergens staan deze instructies.
Ik ben dus maar teruggegaan nar Thunderbird 0.7.
Ook blijf ik vanwege dit soort problemen mensen met weing computer-ervaring aanraden om Mozilla (het totaal-pakket) te installeren (of ik installeer het voor hen).
De "technologische vooruitblikken" Firefox en Thunderbird zijn voorlopig nog te onhandelbaar voor de "gewone gebruiker".
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Probleem met nederlands taalpakket voor thunderbird 0.7.

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Mijn weg was:
Op ThunderbirdNL (thunderbirdnl.mozdev.org/download.html) staat een link voor "<b>Thunderbird 0.7.2 NL</b>" - "NL taalpakket".
Op de downloadpagina zie je de verschillende links. Het bovenste 'deel' zijn de linkst naar de volledige versies. Dit is Thunderbird + het languagepack.

Als je TB reeds geïnstalleerd hebt, moet je de links er onder gebruiken (diegene met "Taalpakket NL"). Je wordt dan naar deze pagina geleidt, waar je de instructies ziet en waar je de XPI kan downloaden.

Als je nog nooit met extensies gewerkt hebt, of je vindt de installatie met het language pack te moeilijk, dan gebruik je best de installer. Alles wordt dan klaargemaakt voor jou, in het Nederlands. Voor beginners is dat meestal het makkelijkste...
Plaats reactie