Bookmarks als IE Favorieten

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bookmarks als IE Favorieten

Bericht door sc00zy »

Hallo,

Is het ook mogelijk dmv extentie ofzo om je bookmarks net zoals IE Favorieten in je startmenu te krijgen in Win XP?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Bookmarks als IE Favorieten

Bericht door ByteWarrior »

sc00zy schreef:Is het ook mogelijk dmv extentie ofzo om je bookmarks net zoals IE Favorieten in je startmenu te krijgen in Win XP?
Ik denk het niet. Bookmarks worden anders opgeslagen in Firefox. Bij IE zijn het gewoon bestanden met de link in, bij Mozilla is het een .html-bestand (dat je eventueel op het web kan plaatsen.

Misschien kan je wel iets verder gaan dan de bookmarks gewoon in een menu plaatsen. Weet je wat Active Desktop is (ik weet niet of ze het bij XP ook nog hebben). Met Active Desktop kan je op je desktop een webpagina weergeven. Laadt daar je bookmarks.html in en je bookmarks staan op je desktop!! Altijd bij de hand. :-)
Gebruikersavatar
Scorzon Era
Berichten: 1878
Lid geworden op: 4 juli 2004, 19:50
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Bookmarks als IE Favorieten

Bericht door Scorzon Era »

sc00zy schreef:Is het ook mogelijk dmv extentie ofzo om je bookmarks net zoals IE Favorieten in je startmenu te krijgen in Win XP?
Ik gooi maar even een balletje op (Kan ook gewoon een brainfart zijn, en dan bied ik hierbij meteen mijn excuses daarvoor aan. :D):

Er bestaan programma's om Bookmarks naar Favorieten te exporteren (en andersom). Wellicht kun je met dat soort progjes de uitvoer van zo'n soort conversie in een bepaalde (door jezelf gecreëerde en toegewezen) map laten plaatsen.

Vervolgens plaats je die map in het Startmenu (middels een snelkoppeling).

Geen idee welk progje daarvoor het meest geschikt zou zijn (je moet zelf maar ff googelen met de juiste zoektermen voor een overzicht, of je bezoekt een paar free-/shareware sites om te kijken wat die in de aanbieding hebben), maar dat is wat ik zo even kon bedenken als 'workaround'.

Voor je aan de slag gaat, zou ik i.i.g. wel even de Favorieten folder back-uppen, als ik jou was.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Je kan ze gewoon importeren in IE met Bestand > Importeren. Heb ik trouwens zelf ook gedaan om alles synchroon te houden. Je moet dan wel van tevoren "bookmarks.html" (uit je profile directory) ergens anders zetten bijvoorbeeld in Mijn documenten en hernoemen naar "bookmark.htm". Anders slikt IE het niet.

Ikzelf heb eerst de favorieten gewist anders kreeg ik alles dubbel.
Als ze in je startmenu zitten kan je ze ook met Firefox opstarten. Als je een foutmelding krijgt dan moet je registry patch http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=93440 installeren.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Maar dan kan je toch net zo goed eerst Firefox starten en daarna in je bookmarks zoeken...? Alleen de volgorde is anders of begrijp ik iets niet?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Allereerst bedankt voor de antwoorden!

Ik ben iemand die zo weinig mogelijk handelingen wil verrichten, dus als ik mn bookmarks zoals in IE kan doen in mn startmenu scheelt me dat weer een klik ;) Het is niet van levensbelang ofzo, maar was wel benieuwd of zoiets ook mogelijk was. Weekelijks ff synchroniseren lijkt me nu de beste oplossing in eerste instantie, bedankt!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

sc00zy schreef:Ik ben iemand die zo weinig mogelijk handelingen wil verrichten, dus als ik mn bookmarks zoals in IE kan doen in mn startmenu scheelt me dat weer een klik
Waartoe de nauwe integratie tussen de IE-browser en het Windows-besturingssysteem kan leiden weten we inmiddels maar al te goed. En dat is doorgaans niet zo veel moois. Uiteindelijk hebben voornamelijk de schrijvers van virussen en spyware zich daaraan tegoed gedaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Akkoord, helemaal mee eens ...

Maar mn favorieten/bookmarks in mn startmenu lijkt me toch geen securitythread?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

sc00zy schreef:Maar mn favorieten/bookmarks in mn startmenu lijkt me toch geen securitythread?
Nee, dat is nog niet als zodanig ontdekt. Maar de integratie met het besturingssysteem is in dit geval gewoon te ver doorgeschoten. Ten tijde van IE4 was dat nog wel aardig, maar de tijden zijn inmiddels veranderd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie