Verplicht inloggen

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

Verplicht inloggen

Bericht door Samuël »

Een suggestie: Verplichten om in te loggen. Er moet sowieso ingelogd worden om topics te kunnen schrijven en antwoorden te kunnen geven. Dus niet inloggen, geen forum. Registratie is toch ook verplicht.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Daarmee zouden we de drempel verhogen voor mensen die hier eens langs surfen. Ze zijn bijvoorbeeld op zoek naar een oplossing, zoeken in Google en komen zo op de pagina terecht. En dan gaan wij ze vertellen dat ze voordat ze die oplossing mogen lezen eerst een account aan moeten maken, valideren en dan daarmee inloggen ?!? Niets irritanter dan dat.

Nu komen bezoekers hier soms toevallig langs, vinden snel een antwoord op hun vraag en zien zo in dat er hier nog veel meer handige antwoorden te vinden zijn. Om het zichzelf makkelijk te maken en zelf ook eens wat te plaatsen kunnen ze voor zichzelf een account aanmaken. Maar we verplichten op dat gebied zo min mogelijk.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Dan misschien verplichten om in te loggen om de antwoorden op eigen topics te kunnen lezen. Dát moet toch kunnen? Tenslotte zijn die gebruikers dan toch reeds geregistreerd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Wat wil je proberen te bereiken ? Dat je weer notificaties van antwoorden op bepaalde onderwerpen krijgt ? Als je dat wilt, dan moet je niet steeds uitloggen.

Als iemand niet inlogt, dan weet ik niet of het jantje of pietje is en kan ik dus ook niet controleren wanneer iemand wel of niet zijn/haar eigen onderwerp bekijkt. Pas als je inlogt dan kan ik daar iets mee.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Je vraagt me heel veel, nirwana. Het is mijn gewoonte om cookies te verwijderen bij afsluiten van MFF. MFF staat trouwens zo ingesteld. Dan maar via de extensie waarover je eens sprak proberen instellen. Blijkbaar zit er niets anders op.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Je kunt de cookies van MozBrowser toch ook opnemen in je uitzonderingen? Ik zie het probleem niet zo.

Wat inderdaad irritant is als je wat aan het opzoeken bent en je op een site komt waar je verplicht moet inloggen om het zoekresultaat te kunnen zien. Dan haak ik gelijk af. Of ik probeer het via de Google cache, dat wil nog wel eens helpen.;)
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ik testte dit. Echter zonder succes.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Maar ik begrijp je probleem niet. Ik kan zonder inloggen gewoon de postings op dit forum lezen. Pas als ik wil antwoorden moet ik inloggen. Maar lezen kan altijd.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ik vind het gewoon handiger dat er eerst moet ingelogd worden. Ik werk ook met een ander forum die op die manier werkt: niet inloggen is geen toegang.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

nirwana schreef:Daarmee zouden we de drempel verhogen voor mensen die hier eens langs surfen. Ze zijn bijvoorbeeld op zoek naar een oplossing, zoeken in Google en komen zo op de pagina terecht. En dan gaan wij ze vertellen dat ze voordat ze die oplossing mogen lezen eerst een account aan moeten maken, valideren en dan daarmee inloggen ?!? Niets irritanter dan dat.

Nu komen bezoekers hier soms toevallig langs, vinden snel een antwoord op hun vraag en zien zo in dat er hier nog veel meer handige antwoorden te vinden zijn. Om het zichzelf makkelijk te maken en zelf ook eens wat te plaatsen kunnen ze voor zichzelf een account aanmaken. Maar we verplichten op dat gebied zo min mogelijk.
Mee eens. We moeten de drempel niet te hoog maken.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
eric69
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 april 2006, 12:46
Locatie: nijmegen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door eric69 »

ik ben het met nirwana eens dat je de drempel niet te hoog moet leggen. Als ik ergens naar op zoek bent dan wil ik snel een antwoord. Als ik dan nog eerst in moet schrijven dan zoek ik liever verder. Zo doen heel veel mensen het.
Plaats reactie