Inloggen

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Inloggen

Bericht door Frederik »

Wat echt onhandig is aan deze site dat is als ik het forum bezoek ik zonder problemen kan inloggen maar als ik op MozBrowser.nl mijn forum gegevens invul ( bijvoorbeeld een reaktie geven op een artikel) krijg ik steevast een foutmelding en moet ik iets ander invullen maar ik weet niet wat, want ik ben dat kwijt!!! Eén gebruikersnaam en wachtwoord zou toch voldoende moeten zijn om de hele website door te surfen. :roll:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Inloggen

Bericht door ByteWarrior »

Frederik schreef:Eén gebruikersnaam en wachtwoord zou toch voldoende moeten zijn om de hele website door te surfen. :roll:
Je moet het forum zien als een gescheiden deel van de rest van de MozBrowser site. Je moet je dus zowel voor MozBrowser.nl registreren als voor het forum. Je moet je dus twee keer inloggen.

Dit lijkt omslachtig, maar in realiteit is het zo moeilijk niet. Je kan hetzelfde wachtwoord en dezelfde login gebruiken. Ook onthoudt Firefox bj mij mijn inlognaam en wachtwoord, dus ik moet enkel nog op OK klikken... ;-)
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

vooruit dan maar :lol:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Inloggen

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Wat echt onhandig is aan deze site dat is als ik het forum bezoek ik zonder problemen kan inloggen maar als ik op MozBrowser.nl mijn forum gegevens invul ( bijvoorbeeld een reaktie geven op een artikel) krijg ik steevast een foutmelding en moet ik iets ander invullen maar ik weet niet wat, want ik ben dat kwijt!!! Eén gebruikersnaam en wachtwoord zou toch voldoende moeten zijn om de hele website door te surfen.
Frederik,

Sorry voor het ongemak, maar we hebben hier voor een 'best of breed' oplossing gekozen. We hadden de hele site op Drupal (onze website-software) kunnen laten draaien, maar dan hadden we waarschijnlijk niet alle gemak die we nu van het forum gewend zijn.
Evenzo hadden ze de website waarschijnlijk ook kunnen draaien op een extensie van phpBB (= onze forum-software). Maar dan is het de vraag of we alle functies van de website hadden kunnen krijgen.

Kortom, het is van alles wat en helaas brengt dat met zich mee dat beide systemen van elkaar gescheiden zijn en dus een eigen gebruikersnaam en wachtwoord vereisen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie