video NOS Journaal

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Skeeler
    unknown unknown

video NOS Journaal

Bericht door Skeeler »

Goedenmiddag

Ik werk met:
Windowsxp
firefox 0.9.3

Ik probeer het laatste journaal te kijken op
http://www.nos.nl/nieuws/nieuws/index.html
dan opent een vesnter en ipv van de video krijg ik een melding dat windowsmediaplayer ge-update dient te worden (of zoiets, ik zit nu op mijn werk)
Lijkt me niet nodig want als ik de site benader mer ie werkt het wel

Weet iemand de oplossing om toch met ff te werken
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

de plugin in FF moet geupdate te worden, dat heeft niets met IE te maken.

groet

MM
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Wanneer je via http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist#image gaat kun je de streams prima bekijken trouwens...
Ik neem aan dat dit dezelfde streams zijn?
Skeeler
    unknown unknown

Plugin

Bericht door Skeeler »

Mad Maks schreef:de plugin in FF moet geupdate te worden, dat heeft niets met IE te maken.
OK en nog maar een domme vraag dan: Welke plugin is dat?
Skeeler
    unknown unknown

uitzending gemist

Bericht door Skeeler »

sc00zy schreef:Wanneer je via http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist#image gaat kun je de streams prima bekijken trouwens...
Ik neem aan dat dit dezelfde streams zijn?
OK ga ik vanavond eens proberen
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Plugin

Bericht door Mad Maks »

Skeeler schreef:
Mad Maks schreef:de plugin in FF moet geupdate te worden, dat heeft niets met IE te maken.
OK en nog maar een domme vraag dan: Welke plugin is dat?
Ik heb even voor je gezocht, volgens deze pagina zou bij de installatie van Mediaplayer het automatisch in FF moeten komen maar misschien werkt dat niet als je FF daarna pas installeerd.

Groet

MM
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Zelf bekijk ik het nieuws altijd hier: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... laatste.rm
met Realplayer 8 basic, gratis te downloaden hier: http://www.oldversion.com/download.php? ... 056d61598a
Deze player is in tegenstelling tot nieuwere realplayerversies spywarevrij en even goed van kwaliteit.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

RealPlayer 10 bevat ook geen spyware en niet meer ads dan RealPlayer 8.
Onder Windows kan het alleen wat lastiger om het zonder IE aan de praat te krijgen geloof ik.
Met RealPlayer 8 onder Windows had ik op een gegeven moment het probleem dat ik bepaalde codecs niet kon installeren.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Het is dan niet helemaal legaal geloof ik... maar kijk ook eens naar Real Alternative.
Tijdens de installatie kun je aangeven dat deze zich ook moet installeren onder Firefox/Opera/...
Skeeler
    unknown unknown

uitzending gemist

Bericht door Skeeler »

De grap is nu dat ik met m'n nieuwe windows media player ik de uitzending wel kan bekijken via de link van sc00zy (uitzending gemist), maar niet via de site van het NOS journaal.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als ik eenmaal ben doorgeklikt naar http://www.nos.nl/journaal/uitzendingen ... index.html dan download ik iets wat door Firefox als een WMPfile wordt aangemerkt. Daarvoor kies ik dan om deze direct te openen. Vervolgens meldt Mediaplayer dat de extensie niet wordt herkend. Ik geef aan dat-ie toch moet proberen het af te spelen. En daarna herkent de mediaspeler het bestandsformaat niet (ZUCHT).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Bekijk ik de inhoud van het bestand, dan staat er netjes mms://streams8.omroep.nl/wm/tv/nos/journaal/sb.maandag.1000.asf in.
Alleen heeft het bestand een voor WiMP onherkenbare extensie. Moet dan alles onder Windows op extensie-basis werken ? En anders weigeren we dienst ?!?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Skeeler
    unknown unknown

aaarrggghhh

Bericht door Skeeler »

NOS journaal via "uitzending gemist" mag dan wel werken. Als ik oude kopspijkers afleveringen wil kijken houd ik dezelfde problemen.

De logica ontgaat mij volledig.
in beide gevallen start windows media player op.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Z_God schreef:RealPlayer 10 bevat ook geen spyware en niet meer ads dan RealPlayer 8.
Onder Windows kan het alleen wat lastiger om het zonder IE aan de praat te krijgen geloof ik.
Met RealPlayer 8 onder Windows had ik op een gegeven moment het probleem dat ik bepaalde codecs niet kon installeren.
Ik vind Realplayer de beste beeldkwaliteit hebben van alle spelers. Ik heb weleens RealOne gehad maar die was een stuk minder en daar moest je ook nog voor betalen. Realplayer heeft een zeer slechte reputatie op het gebied van spyware.

Als ik mag kiezen tussen WMP of Real (die keus is er bijna altijd bij streaming video) dan kies ik altijd voor Real. Alleen gewone, directe links werken in Firefox. Wat dat betreft heeft WMP ietsje meer mogelijkheden. Ik kan me er niet druk meer over maken. :)
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik heb gisteravond en nu de 'uitzending gemist' bekeken en wat mij beide keren opvalt is dat de video van het laatste journaal in de RP heel beroerd wordt vertoond (schokkerig beeld en geen synchroon geluid) maar wel snel en prima in de WMP is te zien.

Overigens heb ik nergens een plugin voor gedownload :?:
Plaats reactie