Hoe overtuigen?

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

Hoe overtuigen?

Bericht door Samuël »

Iemand een idee hoe ik MFF en MTB kan aanraden aan iemand die heel erg weinig van internet afweet? Ik ga morgen naar een vriend en die kent niets van browsers af. Ik zag reeds dat hij IE gebruikt maar hij kent gewoon niets anders. Klinkt misschien grappig, maar het is menens: Hij weet niet eens wat een browser is.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Vraag of hij het gewoon eens wil uitproberen. Installeer Firefox voor hem en laat hem zien hoe jij het gebruikt (o.a. met tabs werken). Laat het hem dan enige tijd zelf uitproberen en vraag hem na een tijdje (week of zo) welke browser hij verkiest.

Daarna kan je misschien TB installeren, maar ik zou zeker met Firefox beginnen (lagere drempel) en hem bijstaan in het begin.

Verwijs hem zeker ook naar dit forum, voor als hij vragen mocht hebben (zet de link al bij zijn bladwijzers, zodat hij niet hoeft te zoeken).
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Enige nadeel aan je suggestie: Ik moet met Microsoft Internet Explorer werken en dat wil ik dus echt niet. Maar het is voor het goede doel, dus eenmalig bibberen kan wel.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Waarom moet je met Internet Explorer werken? Dat is toch voor niets nodig.

Bespaar jezelf de moeite en download Firefox bij jouw thuis en zet het even op een USB-stick. Dan hoeft hij het ook niet te downloaden (altijd handig voor als je eens bij iemand moest komen met een inbelverbinding ;-) ).

Of nog: downloadt http://www.theopencd.org en brandt die even op een cd'tje. Hou er wel rekening mee dat dat een wat oudere versie is, maar na de update is dat ook geen probleem meer...
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Waarom IE gebruiken? Hij heeft noch MFF, noch Opera. Daarom ben ik wel verplicht. Bij mij thuis downloaden is geen enkel probleem, maar mijn laptop vertikt heel veel, onder andere discs branden. Ik moet voor mezelf alles bijhouden op de hard disc. Een USB-stick heb ik (nog) niet. Eerst moet later dit jaar de MacBook (niet pro) komen. Pan dan wordt gekeken voor opslagmedia. Downloaden bij hem is geen probleem. Hij heeft net als ik kabel. Ik ken maar één iemand met een inbelverbinding.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nou ja, dan moet je even IE gebruiken om Firefox te downloaden. Het is voor een goed doel en het zal wsl de laatste keer zijn. Zorg wel dat je Firefox als standaardbrowser instelt. Dan is het het meest waarschijnlijk dat na enige tijd de browser niet meer weg te denken is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie