Aanpassing Forum feed

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Aanpassing Forum feed

Bericht door vulture »

Bij andere forums waar ik lid van ben kan je in je feedreader altijd een klein stukje of soms ook de hele posting van iemand lezen. Ook kan je zien wie er gepost heeft. Bij de mozbrowser feed
http://www.mozbrowser.nl/forum/rss.php?count=50
zie je alleen het onderwerp van de nieuwe posting en ook niet wie er een bericht geplaatst heeft. Nu ben je dus altijd verplicht om de link te openen. Kan dit misschien aangepast worden?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Aanpassing Forum feed

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Nu ben je dus altijd verplicht om de link te openen. Kan dit misschien aangepast worden?
Zullen we dan maar het hele forum in de RSS-feed proppen ? Ik bedoel: er zijn bepaalde dingen die je in de RSS stopt, maar er zijn ook grenzen aan wat je er allemaal in stopt.

Update: ik hoop dat ik je inmiddels een plezier heb gedaan door in de omschrijving de gebruikersnaam te tonen van degene die de laatste bijdrage aan het onderwerp heeft toegevoegd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Bij mij staat er bij van nog steeds Mozbrowserforums en niet degene die dat gepost heeft. Ligt dat misscchien aan het subsilver thema?

Op Tweakers.net vind je een goed voorbeeld van wat ik bedoel. De naam van de poster en een korte inhoudsweergave.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Bij mij staat er bij van nog steeds Mozbrowserforums en niet degene die dat gepost heeft. Ligt dat misscchien aan het subsilver thema?
Nee, ditmaal ligt het niet aan Subsilver. Maar welk programma gebruik je voor het bekijken van RSS-feeds ?
Ga maar eens rechtstreeks naar www.mozbrowser.nl/forum/rss.php en zie wat er als omschrijving vermeld wordt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik heb vandaag Opera 9 gedownload. Daarin zie je niet door wie een bericht gepost is.

In Safari kun je nu wel zien wie er gepost heeft. :D

In Firefox met WizzRSS 2.1.4 kun je ook zien wie er gepost heeft :D

edit in opera is het ook zichtbaar alleen niet op de plaats waar je het zou verwachten.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:in opera is het ook zichtbaar alleen niet op de plaats waar je het zou verwachten.
Het eerste minpuntje voor Opera. Je kijkt even naar een andere nieuwe browser en dat wordt meteen afgestraft...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

nirwana schreef:
aasgier schreef:in opera is het ook zichtbaar alleen niet op de plaats waar je het zou verwachten.
Het eerste minpuntje voor Opera. Je kijkt even naar een andere nieuwe browser en dat wordt meteen afgestraft...
Bedankt voor het aanpassen. Weer een stukje extra serviceverlening van Mozbrowser.nl :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

@Nirwana kun je de feed van het forum misschien net zo eruit laten zien als de feeed van de voorpagina van Mozbrowser.nl? Deze wordt in alle browsers wel goed weergegeven. En nog beter is zelfs de feed van de prikbord ooo pagina. Die is helemaal perfect.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Zo ziet mozbrowser eruit
Afbeelding

zo zou het moeten zijn

Afbeelding

de verschillen zie je dus bij:
1. van
2. bij de samenvatting onderaan
3. tijdstip van posting
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Is het nu weer een beetje beter geworden ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

nirwana schreef:Is het nu weer een beetje beter geworden ?
Zo is het perfect :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie