Imappen leeg?!

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds.
Plaats reactie
pbierman
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 februari 2006, 16:46
    unknown unknown

Imappen leeg?!

Bericht door pbierman »

In Thunderbird versie 1.5 NL zit een grote bug.
Het kan namelijk voorkomen dat je al je imappen ineens leeg zijn wanneer je gaat controleren op nieuwe berichten.

Dit overkwam een klant van me en was daar niet blij mee.
We hebben onze server onderzocht en konden in geen enkele logfile iets terugvinden.

Later gebeurde hetzelfde weer, zelfs toen was deze niet ingelogd.
Na een andere email client te hebben geinstalleerd en alle bestanden van de 1.5 NL versie verwijderd te hebben is het probleem weg.

Na zoeken zijn we tot de conclusie gekomen dat het wel een bug moet zijn.
Bij deze bent u alvast gewaarschuwd voor het gebruik van IMAP met thunderbird 1.5 NL
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door pw1 »

Er is mij iets nog niet helemaal duidelijk. Verdwijnen de berichten ook vanaf de IMAP-server of enkel van de lokale schijf? Als ze ook van de server verdwijnen en hier is niets van in de server-logs terug te vinden, dan zijn er denk ik twee mogelijkheden: een ernstige bug in de IMAP-server, of de berichten zijn helemaal niet verdwenen. Worden wel alle berichten weergegeven? Zorg dat > Beeld > Berichten op "Alle" staat.

Ik gebruik al een aantal jaar Thunderbird in combinatie met IMAP en heb dit nog nooit gehad. Het is dus geen structureel probleem.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik gebruik ondertussen al iets meer als een jaar IMAP met Thunderbird en er is nog niets mee misgegaan. Supersnel is het wel niet als je een groot bestand opstuurt, omdat dat dan ook in de "Sent items" op de server geplaatst moet worden (wat logisch is).

Het zou een bug kunnen zijn, maar kan ook simpel een opeenvolging van problemen zijn waar Thunderbird niet echt iets aan kan veranderen...
pbierman
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 februari 2006, 16:46
    unknown unknown

nieuwe versie

Bericht door pbierman »

Dat je al meer dan een jaar thunderbird gebruikt, oke.
Maar het gaat om de laatste versie 1.5 NL als je goed leest, .

Ikzelf gebruik nooit anders ( al jarenlang ) imap en weet waar ik over praat.
Ik wil alleen waarschuwen dat er een bug in deze versie zit!!
pbierman
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 februari 2006, 16:46
    unknown unknown

en verder

Bericht door pbierman »

Alle email verdwijnt van de server! Op de lokale schijf staat geen mail bij imap!

De mappen blijven mooi weergegeven, maar der staat geen mailtje meer in.
Als het gebeurt, ben je alle mail kwijt.

En er zit op onze server geen fouten in de imapserver.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: nieuwe versie

Bericht door ByteWarrior »

pbierman schreef:Dat je al meer dan een jaar thunderbird gebruikt, oke.
Maar het gaat om de laatste versie 1.5 NL als je goed leest.
Ja, ik gebruik ook de 1.5 versie (en zelfs al de 1.5 bèta).
Alle email verdwijnt van de server! Op de lokale schijf staat geen mail bij imap!
Check je accountinstellingen dan eens. Lijkt me maar raar dat alle mails zomaar verwijderd zouden worden van de server.

Heb je wel zeker TB ingesteld op IMAP en niet op POP?
pbierman
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 februari 2006, 16:46
    unknown unknown

imappen

Bericht door pbierman »

Ja, imap. en niet op pop!!
Ik weet echt wel wat ik doe hoor, alles staat prima ingesteld.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Op Bugzilla is er eigenlijk niets te vinden wat op jouw klacht lijkt.
Als je zeker bent dat het een bug is (en dat het niet aan externe factoren ligt) , zou je hem daar moeten posten. Hij krijgt dan zonder twijfel de 'critical'-status.
draaideur
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 februari 2006, 9:40
Locatie: tilburg
    unknown unknown

'lege'mail

Bericht door draaideur »

Ik heb opgewaardeerd naar 1.5nl.

Nu komen de mailtjes blanco binnen.

Wel met de adresgegevens en onderwerp, maar verder niets.

Wie een oplossing weet, graag !

Als ik Thb eraf haal kan ik de in-map nog ergens 'parkeren', zodat ik bij evt. opnieuw installeren de oude mails nog terug kan vinden?

Bedankt voor de evt. reactie.
janjvo
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 juni 2006, 10:06
    unknown unknown

samenvattingsbestand maken

Bericht door janjvo »

Ik ben ook mijn mail kwijt. althans zo lijkt het. bij het opstarten moet er een samenvattingsbestand van de inbox gemaakt worden, en je ziet geen mail. Vervolgens worden er 28 mails binnengehaald, maar je ziet geen berichtregels. na nogmaals een samenvattingsbestand te hebben gemaakt zijn er wel berichtregels te zien, maar als je de mail wilt lezenheeft het geen inhoud. opnieuw opstarten heeft geen zin, want het hele verhaal begint dan weer van voren af aan. gebruikte versie 1.5.0.4 (20060516) iemand een idee om dit op te lossen
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heb je al eens gecomprimeerd?

Als dat niets helpt, verwijder dan de .msf-bestanden eens (zoals ook aangegeven op bovengenoemde pagina).

Succes.
janjvo
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 juni 2006, 10:06
    unknown unknown

verdwenen mail

Bericht door janjvo »

ik heb inmiddels gedowngrade naar de engelse versie en heb nu mijn mail weer terug, en kan ze ook lezen. Ik denk dan ook dat het in de ned versie zit, want de ned versie heb ik niet verwijderd, maar gewoon de eng versie eroverheen gedraaid en na opnieuw opstarten was het probleem opgelost.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Vreemd...
Ik zou dit toch zeker melden bij Bugzilla, je bent blijkbaar de enige niet en zo te zien alleen bij de NL-versie.
Plaats reactie