profiel wijzigen-opslaan

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
peteraalders
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 augustus 2004, 20:44
Locatie: IJmuiden
    unknown unknown

profiel wijzigen-opslaan

Bericht door peteraalders »

Ik ben gebruiker van firefox versie 0.9.2 Uiteraard naar volle tevredenheid. Een paar dagen geleden kreeg ik echter tijdens het opstarten van firefox de melding dat ik een nieuw profiel moest aanmaken of het bestaande profiel kon wijzigen. Ik kon dit scherm niet wegklikken alvorens een van deze acties te ondernemen. Ik heb toen de naam van het bestaande profiel gewijzigd.
Ik was toen al mijn bookmarks kwijt. Uiteraard gelijk gezocht op het internet wat ik moest doen. Niks gevonden. Wel hoe je een nieuw profiel moest aanmaken. Namelijk dat je via uitvoeren naar de firefox directory moet gaan en dan firefox.exe -P moet intikken. Dan zou je in de profilemanager moeten terechtkomen. Ik kreeg echter de melding: kan het bestand niet vinden. Hierna heb ik mijn syteem maar een dag teruggezet. Toen had ik mijn boekmarks weer terug. Een dag geleden kreeg ik de melding van het aanmaken van een nieuw profiel of wijzigen van een bestaand profiel opnieuw. Ik heb toen over de reeds geinstalleerde firefox opnieuw geinstalleerd en ben vooralsnog die gekke melding kwijt. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? En hoe kan ik een backup maken van mijn bestaande profiel?

Alvast bedankt,


Peter Aalders
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Je moet je profiel hier zoeken: C:\Documents and Settings\Ria\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles
Als je een nieuw profiel wilt beginnen kan je hem hernoemen. Firefox maakt dan een nieuw profiel aan.
Uit dat hernoemde profiel kan je nog allerlei bestandjes plukken en die in je nieuwe profiel overzetten zoals bookmarks.html en prefs.js
Het gaat ook met MozBackup. Daarmee kan je eerst een backup maken van je profiel voordat je hem wist: http://backup.jasnapaka.com/
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Overigens zou ik nooit over een bestaande installatie heen installeren maar die eerst deïnstalleren in het Configuratiescherm. :)
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: profiel wijzigen-opslaan

Bericht door moZes »

peteraalders schreef:Ik ben gebruiker van firefox versie 0.9.2.
Ik heb toen over de reeds geinstalleerde firefox opnieuw geinstalleerd.
Pak gelijk even versie 0.9.3 als je nogmaals installeert.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Je vroeg ook hoe je bij de profilemanager kan komen. Dat heb je alleen maar nodig als je er meer profielen op na houdt. Dat doe je als volgt (XP):

Je rechtsklikt op je bureaublad > Nieuw > Snelkoppeling. Je klikt op Bladeren en je bladert naar firefox.exe. Als je daarop hebt geklikt wordt dat ingevuld. Je zet je pijl pal achter de laatste " en klikt. Daarna tik je een spatie gevolgd door -p
Er staat dan "C:\............\firefox.exe" -p
Daarna OK.
Zolang het pad hetzelfde blijft kan je daarmee de profile manager starten.
Het kan natuurlijk ook met Start > Uitvoeren.

Groeten,

Ria
Plaats reactie