Beveiliging

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Alpertti
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 december 2003, 15:44
    unknown unknown

Beveiliging

Bericht door Alpertti »

Na installatie van beveiligde 0.9.3 heb ik moeite met het openen van mijn e-mail adres bij DSE. Op ander terrein doet hij zoals verwacht. Via het IE vangnet is er niets aan de knikker. Het begon nadat FF vastliep op een bezoekje bij Reuters en na opnieuw starten mij liet kiezen tussen user en default user.
Toevallige samenloop van omstandigheden of onvermijdelijkheid? Gaarne suggesties-met-streepjes-tussen-de-lettergrepen voor deze technische analfabeet.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Beveiliging

Bericht door nirwana »

Alpertti schreef:Na installatie van beveiligde 0.9.3 heb ik moeite met het openen van mijn e-mail adres bij DSE. Op ander terrein doet hij zoals verwacht. Via het IE vangnet is er niets aan de knikker. Het begon nadat FF vastliep op een bezoekje bij Reuters en na opnieuw starten mij liet kiezen tussen user en default user.
Als Mozilla die optie aanbiedt, dan kun je het beste de browser sluiten. Dat houdt namelijk in het standaard-profiel nog in gebruik is. Veelal betekent dat dat er nog een van een vorige keer opstarten is blijven hangen. Die kun je dan beter eerst afsluiten.
Als je Windows NT, 2000 of XP gebruikt, dan kun je via CTRL+SHIFT+ESC de Taakbeheerder (TaskManager) starten. Als je dan op Processen klikt, dan zoek je Firefox.exe (of Mozilla.exe) op en klik je op Proces beeindigen.

Gebruik je Windows 95, 98 of iets in die trant dan kun je met CTRL+ALT+DEL (nee, dat herstart de PC niet meteen in dit geval) de lijst met draaiende programma's opvragen en zo eentje beeindigen. Echter is dat beeindigen onder Windows NT/2000/XP een stuk minder risicovol.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Beveiliging

Bericht door ByteWarrior »

Alpertti schreef:Na installatie van beveiligde 0.9.3 heb ik moeite met het openen van mijn e-mail adres bij DSE. Op ander terrein doet hij zoals verwacht.
Enkele vragen om het e-mailprobleem op te lossen...

Bedoel je met 'op ander terrein' op een andere pc?

Je zegt dat je 'moeite hebt met het openen van mails'. Kan je hier aub iets specifieker zijn? Wat gebeurt er als je op een mailto:-link klikt? (niets, een crash, ...)
Alpertti
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 december 2003, 15:44
    unknown unknown

Bericht door Alpertti »

1-
Martijn,
ik zal voortaan CoAltDelen in het inmiddels zeer zeldzame geval dat hij blijft haken; ik herinner me echter niet dat er toen nog restanten op het scherm zichtbaar waren. Blijkbaar een ondergrondse veenbrand.
2-
Heer Byte Warrior,
Van al mijn bookmarks is DSE.nl de enige die sinds 0.9.3 moeilijk of niet met FF te bereiken valt.
Inloggen gaat al helemaal niet; dit zoals eerder geschreven in schril kontrast met ter vergelijking van stal gehaalde IE.
Mijn leken logica was dat ze bij DSE nogal beveiligd doen en de nieuwe FF versie ook zodat ze elkaar wellicht Byten!

En dan nog iets anders en onbenulligs.
Na opdoeken van deze pagina:
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersverwachting/
zit er niets anders op dan de FF ook maar te sluiten wil je niet langjarig op de hoogte blijven van lees maar. Is daar een medicijn TEGEN?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Alpertti schreef:1-
ik zal voortaan CoAltDelen in het inmiddels zeer zeldzame geval dat hij blijft haken; ik herinner me echter niet dat er toen nog restanten op het scherm zichtbaar waren. Blijkbaar een ondergrondse veenbrand.
Dat is juist het leuke: je ziet er niets meer van, maar toch is er nog iets in het geheugen achtergebleven. Dit kan als de boel spontaan crasht (wat gelukkig niet vaak voorkomt, maar toch lastig blijft).
Alpertti schreef:En dan nog iets anders en onbenulligs.
Na opdoeken van deze pagina:
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersverwachting/
zit er niets anders op dan de FF ook maar te sluiten wil je niet langjarig op de hoogte blijven van lees maar. Is daar een medicijn TEGEN?
Bedoel je die tekst onderin de statusbalk ? Het medicijn daartegen bereik je via het opties-scherm in Firefox: menu Tools > Options en dan op Web Features klikken. Vervolgens de Advanced-knop. En dan vink je Change statusbar text uit. En als je daar toch bent, kun je net zo goed alles uitvinken. Nou ja, behalve Change images dan, want het is denkbaar dat er menu's op websites zijn die dan ook niet meer werken. Maar verder maken die opties een hoop ellende van websites onmogelijk.
De slogan van Firefox is niet voor niets Take back the web. We kunnen zelf prima bepalen hoe we een website willen zien. Is dat zonder zo'n tekst in de statusbalk, dan moet die gewoon opzouten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Alpertti schreef:Van al mijn bookmarks is DSE.nl de enige die sinds 0.9.3 moeilijk of niet met FF te bereiken valt.
Inloggen gaat al helemaal niet; dit zoals eerder geschreven in schril kontrast met ter vergelijking van stal gehaalde IE.
OK, het probleem is nu wat smaller gemaakt. Ofwel is er iets aangepast aan de 0.9.3 waardoor het niet meer werkt (dan werkte het dus wel in alles ervoor) ofwel is er iets mis met je instellingen.

Ik heb even gekeken op de website. Ik geloof dat het hier over de webmail gaat. Deze gebruikt waarschijnlijk SSL. Kijk eens onder Tools > Options > Advanced > Security. Alles moet aangevinkt zijn (SSL2, SSL3 en TLS1). Herstart Firefox dan even en probeer opnieuw.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Re: Beveiliging

Bericht door FFuser »

nirwana schreef: Als je Windows NT, 2000 of XP gebruikt, dan kun je via CTRL+SHIFT+ESC de Taakbeheerder (TaskManager) starten. Als je dan op Processen klikt, dan zoek je Firefox.exe (of Mozilla.exe) op en klik je op Proces beeindigen.

Gebruik je Windows 95, 98 of iets in die trant dan kun je met CTRL+ALT+DEL (nee, dat herstart de PC niet meteen in dit geval) de lijst met draaiende programma's opvragen en zo eentje beeindigen. Echter is dat beeindigen onder Windows NT/2000/XP een stuk minder risicovol.
in windows XP start je met ctrl-alt-delete ook de bestandsbeheerder, ctrl-shift-escape werkt ook maar is een iet minder handige handenpositie vind ik personnlijk
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Plaats reactie