Moox builds

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
sandrookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 juni 2004, 19:03
    unknown unknown

Moox builds

Bericht door sandrookie »

Ik heb een thuis een P2 machine met een CPU v 350. Volgens website Moox zou ik build M2 moeten downen. Maar er staat ook nog iets over een instructie set. M2 zou bedoeld zijn voor SSE maar bij mij is de instructieset MMX (M1). Omdat ik niet weet waarvoor SSE en MMX staat twijfel ik dus welke build ik zou proberen.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ikzelf gebruik altijd SSE builds voor AMD. Als ik een SSE2 build zou willen opstarten crasht hij halverwege. Ik denk dat dit mogelijk ook voor jou geldt; als je geen MMX maar een SSE opstart lukt dat waarschijnlijk niet. Maar je kan natuurlijk alles proberen.

MMX
MMX is een uitbreiding van Intel op Pentium-processoren op de instructieset die sinds de 80386 onveranderd is gebleven. Het idee is dat we in de moderne multimedia computer heel vaak dezelfde bewerking achter elkaar uitvoeren. Denk maar aan het bewerken van beeld of geluid. Vaak zijn dat bewerkingen op 8-bits of 16-bits data. Met de normale Pentium moet ieder pixel apart bewerkt worden en kost ieder pixel dus 1 of meer klokcycli. Het geval wil echter dat de pentium bewerkingen kan uitvoeren op 64-bits data. Daar is dus winst te behalen, want in die 64-bits kunnen acht stukjes 8-bits data worden opgeslagen. Met de toevoeging van de MMX-instructies is het mogelijk op die acht stukjes tegelijk dezelfde instructie uit te voeren. Een bewerking die normaal acht keer een klokcyclus kost, wordt nu in 1 klokcyclus uitgevoerd. Voor 16-bits data worden er vier stukjes tegelijk bewerkt.

SSE
(Streaming SIMD Extensions.)
Met SSE voert de processor multimediatoepassingen en rekenintensieve applicaties sneller uit.

SSE2
(Streaming SIMD Extensions 2.)
Extra processorinstructies van Intel voor integer- en floatingpoint-berekeningen. Aan de oorspronkelijke instructiesets MMX en SSE zijn 144 nieuwe instructies toegevoegd.
sandrookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 juni 2004, 19:03
    unknown unknown

Bericht door sandrookie »

Okay bedankt. M1 zal het worden dan.
Plaats reactie