K-meleon 1.0

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde browsers als Flock, Camino, Netscape, Galeon, K-Meleon, Beonex, Skipstone, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

K-meleon 1.0

Bericht door Sipster »

Van de op Gecko gebasseerde browser Kamleon is versie 1.0 (eindelijk) uitgekomen. We hebben er nu dus weer een volwaardig browseralternatief bij en weer gebasseerd op mozilla (naast firefox, seamonkey, en flock)

ZDnet meldt:
ZDNet schreef:K-Meleon laat zich het beste omschrijven als een kruising tussen Firefox en Internet Explorer. Net als Firefox gebruikt K-Meleon de gecko-engine als motor, maar wordt alles verpakt in een interface die nauwer aanleunt bij Internet Explorer.

De browser laadt iets trager dan zijn voornaamste concurrenten, maar daar kunt u een mouw aanpassen door de functie K-Meleon Loader te activeren, zodat het programma sneller opstart vanuit de achtergrond. Pagina's worden vlot ingeladen, maar niet zo snel als bij Opera.
http://kmeleon.sourceforge.net/
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

En ook op tweakers.net staat ie:
http://tweakers.net/meuktracker/13164
Eigenlijk een leuk alternatief voor mensen met Windows98/ME.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Jammer dat ik hem niet even kan proberen. :( :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

rappie pappie schreef:Jammer dat ik hem niet even kan proberen. :( :)
ook niet onder wine? :)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Sipster schreef:
rappie pappie schreef:Jammer dat ik hem niet even kan proberen. :( :)
ook niet onder wine? :)
Had ik al geprobeerd.Maar halverwege breekt hij de installatie af.Jammer genoeg. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Nou,zie de screenschot.Hij doet het. :lol: :lol: Onder linux. Joepie. :P

http://img97.imageshack.us/img97/2874/s ... rukaw2.png
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 19 juli 2006, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

waarom heb jij wel een normaal firefox icoon, met vosje?
in de ubuntulive cd zie ik alleen een wereldbol....
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Die kun je downloaden.Van gnomelook.

http://www.gnome-look.org/content/show. ... 82ddb30533

Zo´n button moet je er wel zelf in zetten. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Sipster schreef:waarom heb jij wel een normaal firefox icoon, met vosje?
in de ubuntulive cd zie ik alleen een wereldbol....
De vosjes zijn voorbehouden aan de officiële installaties (die je van de Moz.org website downloadt). Als je een custom build versie hebt (wat het geval is in Ubuntu), mogen ze het officiële logo er niet bijstoppen. Dit voorkomt dat je gaat denken dat, als er grote fouten optreden, dit aan Mozilla.org ligt, terwijl dit kan zijn door een slechte compilatie voor je systeem...

Niemand houdt je echter tegen om de officiële icoontjes te downloaden en deze te gebruiken. Je kan ze nog vinden. Gewoon opslaan als svg en instellen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

rappie pappie schreef:Nou,zie de screenschot.Hij doet het. :lol: :lol: Onder linux. Joepie. :P

http://img97.imageshack.us/img97/2874/s ... rukaw2.png
K-Meleon is het Windows-broertje van Galeon (lees: een snelle Mozilla-browser). Wat dat betreft zou er geen reden moeten zijn om K-Meleon onder Linux te willen draaien. Ik mag tenminste aannemen dat er weinig van de snelheid overblijft als je dit Windows-programma ge-emuleerd onder Linux draait.

Al weet ik niet hoe Galeon zich verhoudt tot K-Meleon qua mogelijkheden. Maar de toekomst van Galeon lijkt nog minder zeker dan die van K-Meleon getuige http://galeon.sourceforge.net/Main/GaleonFuture
Galeon gaat meer op in de GNOME-browser Epiphany. Heeft er iemand ervaring met Epiphany en het grootste verschil met Firefox onder Linux ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

nirwana schreef: (lees: een snelle Mozilla-browser). Wat dat betreft zou er geen reden moeten zijn om K-Meleon onder Linux te willen draaien. Ik mag tenminste aannemen dat er weinig van de snelheid overblijft als je dit Windows-programma ge-emuleerd onder Linux draait.
Ik zie ook geen reden.Maar dat betekend nog niet dat je hem niet even onder linux mag proberen .Wat ik van K-Meleon1.0 vind.Laat ik het kort houden.Alles is beter als IE.Wat de snelheid betreft.Daar is niks mis mee.Maar Wat heeft K-meleon wat firefox niet heeft. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

nirwana schreef: Al weet ik niet hoe Galeon zich verhoudt tot K-Meleon qua mogelijkheden. Maar de toekomst van Galeon lijkt nog minder zeker dan die van K-Meleon getuige http://galeon.sourceforge.net/Main/GaleonFuture
Galeon gaat meer op in de GNOME-browser Epiphany. Heeft er iemand ervaring met Epiphany en het grootste verschil met Firefox onder Linux ?
En dus Epiphany maar eens geïnstalleerd...
Eerste indrukken: snel (maar niet echt veel sneller dan Firefox), nogal kaal (ik zie bijv. geen mogelijkheden om live-bladwijzers te beheren -er staat ook geen RSS-icoontje in de adresbalk).

In vergelijking met Konqueror vind ik Epiphany toch echt een klasse minder.

Maar voor wie een recht-toe-recht-aan browser wil, is het denk ik een goede keuze.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

rappie pappie schreef:Maar Wat heeft K-meleon wat firefox niet heeft.
Ik denk niet dat je dat direct in de features moet zoeken. Je moet juist zoeken in de hoek van de features die K-Meleon niet heeft (en Firefox wel).

Even een extreem voorbeeld: waarom is Notepad sneller dan Microsoft Word ? Omdat deze een stuk minder mogelijkheden biedt, start het programma aanmerkelijk sneller dan Word. Verder hoeft Notepad (of Wordpad zo je wilt) geen spelling te controleren enzo. Daardoor werkt het programma sneller.

Zo zijn er diverse mensen die vinden dat K-Meleon voldoende biedt en dat een browser voor hen niet meer hoeft te bieden. Gewoon snel starten en websites goed (lees: volgens de standaarden) weergeven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

nirwana schreef:
rappie pappie schreef:Maar Wat heeft K-meleon wat firefox niet heeft.
Ik denk niet dat je dat direct in de features moet zoeken. Je moet juist zoeken in de hoek van de features die K-Meleon niet heeft (en Firefox wel).

Even een extreem voorbeeld: waarom is Notepad sneller dan Microsoft Word ? Omdat deze een stuk minder mogelijkheden biedt, start het programma aanmerkelijk sneller dan Word. Verder hoeft Notepad (of Wordpad zo je wilt) geen spelling te controleren enzo. Daardoor werkt het programma sneller.

Zo zijn er diverse mensen die vinden dat K-Meleon voldoende biedt en dat een browser voor hen niet meer hoeft te bieden. Gewoon snel starten en websites goed (lees: volgens de standaarden) weergeven.
Yep.Ben ik helemaal met je eens.Je merkt het overall aan hoe logger iets wordt hoe trager die wordt.Dat merk je met firefox.Maar je begint het ook met linux te merken.De mensen willen meer.En makkelijker.Het is Duidelijk. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Maar gelukkig zijn er nog sites als TinyApps: www.tinyapps.org/internet.html

Al komt K-Meleon daarop nog niet voor. K-Meleon is natuurlijk nog wel op Mozilla gebaseerd, dus daardoor wordt de grootte van de software groter dan wanneer je het programma helemaal op grootte zou optimaliseren. Ik denk daarom dat K-Meleon een goede middenweg bewandelt tussen snelheid, grootte en functionaliteit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie