Waarom separate Firefox dag (15 september)?

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ml2mst
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 september 2005, 9:48
Locatie: Maastricht, NL
    unknown unknown
Contacteer:

Waarom separate Firefox dag (15 september)?

Bericht door ml2mst »

Een aantal weken geleden, las ik dat 15 september is uitgeroepen tot Internationale Firefox dag.

Hier werd ik min of meer een beetje pissig over, omdat 16 en 17 september al Software Freedom Day zijn. Waarom moet de Mozilla gemeenschap zich nu weer zo nodig afscheiden van deze algemene Open Source dag (is het succes misschien naar het hoofd gestegen, duh) :shock:

Ik ben bang dat dit de gemeenschap niet ten goede zal komen, persoonlijk vindt ik het zelfs verachtelijk, het komt namelijk op mij zo over alsof Mozilla zich te goed voelt om deel uit te maken van de "ordinaire" Open Source gemeenschap :x

Als die Firefox dag er écht door komt, krijgen we zeker ook een OpenOffice.org, GNU/Linux, OpenBSD, FreeBSD, GIMP, KDE en GNOME dag? (om er maar een paar te noemen) :D

Alsjeblieft zeg! Niemand neemt ons dan toch nog langer serieus?

Ik wil bij deze dan ook iedereen verzoeken, zich bij mij aan te sluiten en de Firefoxdag te boycotten :!:

Dit is geenszins een oproep om Firefox zelf te boycotten, in tegendeel! Promoot Firefox en al het andere mooie Mozilla spul, zoveel als mogelijk, maar dan wel op de enige officiële Software Fredom Day.

Voor meer informatie over SFD kan je terecht op:

http://softwarefreedomday.org/

En nee, ik heb niets met die organisatie te maken :)

Have unlimited fun!
Free MultiOS, een gratis Geeky CD-ROM, vol vrije, experimentele besturingssystemen en emulators.
http://www.uitwisselplatform.nl/projects/freemultios
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Firefox Day was op 15 juli, op die dag is een ludieke actie gestart om meer mensen aan de Firefox te krijgen. De actie loopt tot 15 september, misschien dat je daar mee in verwarring bent. Dus ik zie er weinig kwaad in.

Ik denk dat het ook goed is om je te realiseren dat verreweg de meeste mensen nog nooit open open source software gehoord hebben, in dat licht bezien is het m.i. prima dat één van de succesvolste en bekendste OSS nog meer bekendheid en aanhang krijgt zodat ook de open source gemeenschap in zijn geheel daarvan meeprofiteert (trickle-down). :)
Gebruikersavatar
ml2mst
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 september 2005, 9:48
Locatie: Maastricht, NL
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ml2mst »

adri schreef:Firefox Day was op 15 juli, op die dag is een ludieke actie gestart om meer mensen aan de Firefox te krijgen. De actie loopt tot 15 september, misschien dat je daar mee in verwarring bent.
Dank je voor de opheldering, ik heb e.e.a dus inderdaad helemaal verkeerd begrepen :oops:

Wellicht een goed idee om deze topic te sluiten?
Prima dat één van de succesvolste en bekendste OSS nog meer bekendheid en aanhang krijgt zodat ook de open source gemeenschap in zijn geheel daarvan meeprofiteert (trickle-down). :)
Laten we het hopen ;)
Free MultiOS, een gratis Geeky CD-ROM, vol vrije, experimentele besturingssystemen en emulators.
http://www.uitwisselplatform.nl/projects/freemultios
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Bericht door Daan7 »

Daar is weer het bekende maaiveldeffect.
Stel je voor dat er wel een Firefoxdag is op 15 sept....
Als je voor vrije software bent dan maakt het toch niet uit of er wel of geen Firefox dag is, laten we elkaar gewoon vrij laten.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Waarom een vaderdag én een moederdag? Is een "ouderdag" niet voldoende?
Hier in België is het trouwens twee keer moederdag (hangt er van af waar je woont, maar tegenwoordig is het "in" om de twee te vieren).
Plaats reactie