Microsoft helpt Mozilla met Vista-compatibiliteit ?!?

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie

Waarom zou Microsoft Mozilla willen helpen ?

Peiling eindigde op 28 augustus 2006, 18:49

Microsoft heeft er belang bij dat zoveel mogelijk software goed op Vista draait
8
67%
Microsoft is de verwijten van de concurrentie zat
1
8%
Microsoft wil concurrentie in het zadel houden
0
Geen stemmen
Microsoft wil dat Windows Vista een goede browser krijgt en heeft de hoop voor IE7 reeds opgegeven
3
25%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Microsoft helpt Mozilla met Vista-compatibiliteit ?!?

Bericht door nirwana »

Met de rivaliteit tussen Microsoft en Mozilla in het achterhoofd vraag je je toch af wat Microsoft bezielt om Mozilla het volgende aanbod te doen: http://www.techweb.com/headlines_week/s ... =192202425

Bij Microsoft ben je al snel geneigd te denken "where's the catch ?" of "what's in it for them ?". Alleen ditmaal is dat slecht gokwerk:
1) Microsoft heeft er belang bij dat zoveel mogelijk software goed op Vista draait
2) Microsoft wil niet weer het verwijt krijgen (van de EU ?) dat software van andere bedrijven minder goed op Windows kan draaien vanwege gebrekkige mogelijkheden of documentatie
3) Microsoft wil graag concurrentie in het zadel houden (om zichzelf scherp te houden ?)
4) Microsoft wil graag dat Windows Vista op zijn minst een goede browser krijgt en ze hebben de hoop reeds opgegeven voor IE7

Daarom heb ik er maar een poll van gemaakt. Misschien hebben jullie nog goede ingevingen. Ook als ik een plausibele reden over het hoofd heb gezien dan zie ik het hier graag terug.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik heb gisteren (of was het eergisteren) ergens gelezen dat het Vista Bèta-support team aan iemand met constante problemen met IE7 zei dat hij maar Firefox moest installeren. Die werkte perfect volgens hen.

In dat opzicht kunnen ze dus beter investeren in een externe browser.

Ik snap trouwens niet waarom Microsoft het zichzelf zo moeilijk maakt. Smijt IE weg en gebruik Firefox: geen ontwikkelingskosten meer en veel meer feedback vanuit de community. Maar of dat een goede stap is voor Mozilla, laat ik in het midden.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Mijn gedacht: Linux krijgt almaar meer succes, net als Apples MacOS. 10.5 komt uit in de lente van 2007 en dat kan Microsoft veel marktaandeel kosten. MFF en MTB zijn heel goede programma's. Door het voorstel probeert Microsoft om zoveel mogelijk mensen naar Vista te lokken en te voorkomen dat er overgeschakeld wordt naar andere besturingssystemen.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Ik denk dat firefox best gevoelig ligt bij sommige mensen.Ik beweer dat als firefox niet op vista kan draaien ze gewoon een probleem hebben.En er mensen zijn die gewoon windows vista daarom niet nemen.En waar draait firefox wel op en is de standaard browser.LINUX.Dus ze hebben meer dingen tegen als alleen mozilla. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik heb niet gestemd omdat ik niet in één reden geloof. Alle argumenten zullen een rol meespelen, ook die van de vorige posters.
Bij MS zijn ze natuurlijk ook niet helemaal gek en je kunt zeggen wat je wilt, zakelijk zijn ze zeker. Bottomline: eigenbelang, dat is het meest zakelijke argument. Ze zien de bui ook wel hangen, het succes van FF, Linux dat tegenwoordig echt niet alleen maar voor hobbyisten is, maar ook het bedrijfsleven en de private desktopmarkt penetreert, OOo dat flink aan de weg timmert, IBM en Sun die goede zaken doen met OSS. De boetes van de EU (en andere landen), het lauwe onthaal van Vista en IE7. Het speelt allemaal een rol. En zo zijn er nog wel meer te bedenken.
Dus een plotselinge aanval van goedheid, daar geloof ik in ieder geval niet in. Gewoon zakelijk eigenbelang (en daar is op zich niks mis mee).
The times they are a-changing en MS dus ook. ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Ik heb gisteren (of was het eergisteren) ergens gelezen dat het Vista Bèta-support team aan iemand met constante problemen met IE7 zei dat hij maar Firefox moest installeren. Die werkte perfect volgens hen.
Volgens mij las ik dat op de weblog van Daniel Glazman: http://www.glazman.org/weblog/dotclear/ ... x-or-opera
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Hier het vervolg: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=59861&mxp=111
Alleen hebben ze daar Firefox niet goed vertaald: Fifefox.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie