Waarom ik Firefox gebruik

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
Jochem
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 december 2004, 21:18
Locatie: België
    unknown unknown
Contacteer:

Waarom ik Firefox gebruik

Bericht door Jochem »

Vroeger internette ik altijd met IE totdat ik op een websiteforum over Firefox las.
Ik probeerde het toen en eerst beviel Firefox me niet zo maar nadien begon ik het wel een fijne browser te vinden.
Het fijnste aan Firefox vind ik de interface. Firefox heeft goede standaarden-ondersteuning en dat vond ik als webdeveloper belangrijk. Ik vind het ook fijn dat je Firefox kan je ook goed tweaken en uitbreiden met extensies. Ook de veiligheid vind ik een groot voordeel. Nu gebruik IE alleen nog maar voor Windows Update.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Waarom ik Firefox gebruik

Bericht door sc00zy »

Jochem schreef:Nu gebruik IE alleen nog maar voor Windows Update.
Ik ook. En voor een paar andere uitzonderingen die niet helemaal lekker werken met Firefox.
Al met al een fijne browser he? ;)
henrico
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 augustus 2005, 12:09
    unknown unknown

Bericht door henrico »

Nou, zal ik mijn bijdrage dan maar hier plaatsen? Ik gebruik Firefox, met tussenpozen, al een paar jaar. De laatste tijd doe ik dit frequenter, omdat ik nu eigenlijk pas merk hoe fijn deze browser is. Bovendien werd ik er bijna door Lycos naartoe gestuurd, omdat ik mijn website daar (tijdelijk) niet meer via IE kan bijwerken sinds SP2 is geïnstalleerd...

Ik vind vooral de tabs erg makkelijk en ben dol op de extensies voor Google en andere zoekmachines en de toolbar van Runbox (mijn mailprovider). Daar komt nog bij dat het met Firefox veiliger werken is.

Enkele jaren geleden was ik erg positief over Opera, maar daar kwam ik toch te veel sites tegen die niet goed werden getoond. Dan kan het wel zo zijn dat de maker van de site daar debet aan is, maar dat kan mij als gebruiker niet zo veel schelen.

Hoewel ik zelf zweer bij webmail (Runbox dus), heb ik vorig jaar voor mijn vriend Thunderbird gedownload. Dat werd echter geen succes. Het zag er mooi uit, maar het was buitengewoon traag. Ik weet niet of dat nog zo is. Hij zweert overigens bij Incredimail. Ach ja, zo hebben we allemaal onze tekortkomingen... :wink:
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

henrico schreef:Hoewel ik zelf zweer bij webmail (Runbox dus), heb ik vorig jaar voor mijn vriend Thunderbird gedownload. Dat werd echter geen succes. Het zag er mooi uit, maar het was buitengewoon traag. Ik weet niet of dat nog zo is. Hij zweert overigens bij Incredimail. Ach ja, zo hebben we allemaal onze tekortkomingen... :wink:
Nou, traag............ dat kan ik niet bevestigen. Thuis internet ik via de telefoon (mail dus ook) en dat gaat aardig snel, sneller dan outlook express. Wellicht het proberen waard, tegenwoordig zitten we op versie 1.06
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Waarom ik?
Nou, eerlijk gezegd, ik weet niet hoe ik er op ben gekomen Firefox te gebruiken, maar dat waarschijnlijk via een PHP-forum zijn geweest. Als webdeveloper vond ik standaarden altijd al belangrijk maar wist ik veel dat er andere browsers waren die niet op IE leken. En op het moment dat ik Firefox ging gebruiken, ging mijn haat tegen IE groeien net zoals de liefde voor Firefox groeien ging ;)
Plaats reactie