Hoe kan je mails in categegorieën steken in Thunderbird?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie

Verkies je Evolution of Thunderbird

Peiling eindigde op 28 november 2006, 18:49

Evolution
0
Geen stemmen
Thunderbird
5
100%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Jenske
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 augustus 2006, 20:16
    unknown unknown

Hoe kan je mails in categegorieën steken in Thunderbird?

Bericht door Jenske »

Beste mensen,

In de Outlook op mijn werk wijs ik aan elke mail één of meerdere zogenaamde categorieën toe. Dit maakt het achteraf erg gemakkelijk om mails in verband met een bepaalde categorie terug te vinden. Een mail parkeer ik dan ook niet in één of andere map, maar krijgt gewoon alle categorieënlabels waarop 'ie betrekking heeft.
Zo kan een mail bijvoorbeeld de categorieën "administratie", "natuurreservaat 24" en "inventarisatiegegevens" krijgen.

Bestaat deze mogelijkheid ook in Thunderbird? Let wel: het is niet mijn bedoeling om mails die tot meerdere categorieën behoren te kopiëren in evenzoveel mappen met die categorie als naam.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Je kan meerdere mappen maken in je postvak. Met behulp van berichten filters kan je berichten dan automatisch naar een bepaalde map laten verplaatsen.

Je hebt ook de mogelijkheid in TB om berichten te labelen. Rechtsklik op een mailtje dan zie je de mogelijkheid Label (belangrijk enz )
Deze labels kun je ook weer aanpassen door
- extra
- opties of voorkeuren
- weergave
- labels
hier kun je de teksten wijzigen.
Je hebt echter maar 5 labels tot je beschikking. Dus als je er maar 5 hebt is dat een optie kies anders de mappen en berichtenfiltes.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Jeroen p
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 november 2004, 17:18
    unknown unknown

Bericht door Jeroen p »

Dit komt in de volgende versie van Thunderbird (v2.0). De functionaliteit heet "tagging" en het is een uitbreiding op de huidige labels en vervangt deze dan ook.

In het kort komt het er op neer dat je naast de vijf standaard labels er zelf oneinding (?) veel bij kan maken. Ook kun je meerdere tags aan een bericht toekennen.

Nu alleen nog even wachten op Thunderbird 2.0, of als je niet wachten kunt, een recente nightly build installeren. Geheel op eigen risico natuurlijk.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Jeroen p schreef:Dit komt in de volgende versie van Thunderbird (v2.0). De functionaliteit heet "tagging" en het is een uitbreiding op de huidige labels en vervangt deze dan ook.
Ik lees net dat zoiets ook in Seamonkey 1.1 komt: www.mozilla.org/projects/seamonkey/news.html#2006-08-30
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Jenske
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 augustus 2006, 20:16
    unknown unknown

Bericht door Jenske »

[quote="Jeroen p"]Dit komt in de volgende versie van Thunderbird (v2.0). De functionaliteit heet "tagging" en het is een uitbreiding op de huidige labels en vervangt deze dan ook.

In het kort komt het er op neer dat je naast de vijf standaard labels er zelf oneinding (?) veel bij kan maken. Ook kun je meerdere tags aan een bericht toekennen.

Nu alleen nog even wachten op Thunderbird 2.0, of als je niet wachten kunt, een recente nightly build installeren. Geheel op eigen risico natuurlijk.[/quote]

Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Ik wacht nog effe af voor het installeren, maar kijk er al wel reikhalzend naar uit. :shock:
igocor
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 juni 2009, 22:27
    Windows XP Firefox

Re: Hoe kan je mails in categegorieën steken in Thunderbird?

Bericht door igocor »

Virtuele mappen
Met het volgende 'steek' je niet actief elke mail in een of meer mappen, maar creëer je wel een 'automatische' ordening van mail. Het is even wennen, maar je kunt virtuele mappen maken die elk worden gevuld op basis van een of meer criteria, precies zoals je die in een filter vermeldt.
Zodoende kan een bepaalde mail door verschillende filters heen komen en in even zoveel virtuele mappen opduiken.

C 'est ca

Igo C.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows Vista Firefox

Re: Hoe kan je mails in categegorieën steken in Thunderbird?

Bericht door Pettic »

Je hoeft niet te wachten op TB 3. Met de handige extensie Mailtweak kun je het aantal labels naar believen uitbreiden boven de standaard 9 stuks. Verder zitten daar nog meer handige opties in.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie