van 0.7.1 naar 0.7.3

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
luckytrebor
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 augustus 2004, 18:28
    unknown unknown

van 0.7.1 naar 0.7.3

Bericht door luckytrebor »

Als beginner heb ik tijdje geleden Th 0.7.1 engelstalig geinstalleerd.Alle mail en adressen uit Outlook geimporteerd. Hotmail account via Hotmail Popper. Dik tevreden. Nu wil ik Th 0.7.3 hollandstalig gaan gebruiken. Kan ik gewoon die installer gebruiken? Moet ik eerst iets de-installeren? Raak ik mijn ouwe emails, ouwe emailmappen dan niet allemaal kwijt. Raak ik, als ik in configuratiescherm op Thunderbird verwijderen klik, dan niet alles kwijt.Wat moet je backuppen ( prive adresboek?).
Thunderbird is perfect, maar voor een beginner een hele verandering.
Niet het werken er mee maar het up to date houden.
Wie kan mij helpen. Kan niet het risico nemen een hele boel gegevens te verliezen.

vast bedankt
luckytrebor
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Deze uitleg is alleen voor Windows

Download mozbackup ( http://backup.jasnapaka.com/ )

Maak een backup van je account

Deinstalleer th 0.7.1
installeer 0.7.3 NL

Delete je oude account en maak met mozbackup een nieuwe account door je backup te gebruiken.

done!
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Volgensmij is alleen verwijderen en opnieuw installeren voldoende. De veranderen van 0.7.1 naar 0.7.3 zijn namelijk zo minimaal. Dat nieuwe profiel wat FFuser aandraagd is lijkt mij dus niet nodig, maar als je het op die manier doet weet je iig zeker dat je geen problemen hebt.

Het is sowieso goed om met Mozilla Backup eerst een backup van je mail ed te maken dan heb je voor het geval het fout gaat altijd een backup bij de hand.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Bij mij is de update d.m.v. uninstallen en de nieuwe installen vlekkeloos verlopen...
Maar ik maak altijd een backup, je moet niets aan het toeval overlaten!
luckytrebor
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 augustus 2004, 18:28
    unknown unknown

0.7.1 engels naar 0.7.3 ned

Bericht door luckytrebor »

Precies gedaan wat jullie geadviseerd hebben. Backup gemaakt, volledig oud gedeinstalleerd en nieuw geinstalleerd. Alles aanwezig, niks kwijt.
Maar goed ook want de backup is vlg Mozbackup corrupt.
Heel tevreden met jullie support. Perfect!

Luckytrebor :D
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

welkom

Bericht door Mad Maks »

Welkom bij de nederlandse thunderbird gebruikers! :-) Als je op of aanmerkingen hebt op de vertaling horen wij dat graag!

Groet

Mad Maks
luckytrebor
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 augustus 2004, 18:28
    unknown unknown

0.7.1 naar 0.7.3

Bericht door luckytrebor »

Ik gebruik Th B nu zo'n 3 mnd. Eerst engelstalig nu de ned versie 0.7.3.
Nou ja nederlands. Het enige dat er veranderd is, zijn de woorden File in Bestand, Edit in Bewerken en View in Beeld. In Bestand alleen New in Nieuw, en dan onder Beeld nog Werkbalken ipv Toolbars. Niet erg veel om van Nederlandse vertaling te spreken. Ik denk dat ik het omschakelen dus wel niet goed gedaan zal hebben. Maar programma is super en dat is voor mij veel belangrijker. Krijg weer de riebels als ik aan die ellende met Outl 2003 denk.
Het enige dat volgens mij beter kan is samenwerking met HTML. Althans met email van Chessbase ( grootste schaak database programma ter wereld) kan ik nu werken dankzij hulp van Chessbase support. :idea:
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Enkele topics naar beneden staat je probleem beschreven, hier bijvoorbeeld http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=743 maar ook de topics er omheen gaan over hetzelfde. Dan krijg je hem echt helemaal in het NL :)
luckytrebor
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 augustus 2004, 18:28
    unknown unknown

Bericht door luckytrebor »

Alles geprobeerd wat er gezegd is. Lukte niet, kreeg error 999, daarna gedaan wat ergens anders stond: chrome verwijderen en zie: het werkt perfect. Helemaal Ned talig. Super
Bedankt allemaal !javascript:emoticon(':lol:')
Laughing
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Op http://thunderbirdnl.mozdev.org/installeren.htm staat precies uitgelegd hoe het installeren zou moeten verlopen en hoe je eventuele problemen bij die installatie zou kunnen verhelpen.
Plaats reactie