Songbird vraagjes

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde toepassingen zoals Prism, XulRunner, Miro (video) en Songbird (audio).
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

En niet alleen dat, er wordt door MS gelogd, wat je met de WMP doet: welke muziek je beluisterd, welke muziek-sites je bezoekt, welke muziek je download enz. Valt m.i.z onder categorie spyware.

Heb het altijd al een gedrocht gevonden, betere alternatieven ruimschoots voor handen en veiliger.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Ah, is dat dan tegenwoordig ook al Open Source? :twisted:
Open Source is ook niet zaligmakend. Persoonlijk kijk ik gewoon wat ik van een programma vind en niet of het wel of niet Open Source is ;)
bovendien krijg je standaard zo'n irritant afspeelbalkje in je taakbalk als je minimaliseert....
Dat is simpel uit te schakelen. Rechtermuisknop op de taakbalk -> werkbalken -> vinkje voor Windows Media Player weghalen.
wmp ben ik niet zo van gecharmeerd, hoevaak ik daar al niet de opmerking, kan de juiste codecs niet vinden tegen gekomen ben...
Ik heb één keer het K-Lite Codec Pack geïnstalleerd en ben nog nooit problemen tegen gekomen. Een overzicht van de ondersteunde formaten vindt je hier en daar legt Microsoft ook uit wat je moet doen als een bestand niet afgespeeld wordt. Meestal een kwestie van de codec installeren.
En niet alleen dat, er wordt door MS gelogd, wat je met de WMP doet: welke muziek je beluisterd, welke muziek-sites je bezoekt, welke muziek je download enz. Valt m.i.z onder categorie spyware.
Ook niet waar. Bij het installeren vraagt Microsoft of je gegevens wilt doorgeven zodat ze het product kunnen verbeteren. Dit is simpel uit te schakelen ook na de installatie. Ga naar Extra -> Opties -> tabblad Privacy. Je kan trouwens WMP ook offline laten werken. Hier meer daarover.

Het valt me op dat er zo negatief over WMP gedacht wordt, terwijl het sinds versie 8 steeds verder verbeterd is. Ik vind het zelf lekkerder werken dan iTunes, Songbird, MusicMatch en Winamp. :)
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

er is een nieuwe beta versie van songbird uitgekomenmeldt zd net

http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=60758&mxp=138
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

daar zijn ze bij ZDnet dan behoorlijk laat mee. Volgens het laatste nieuws zijn we nog 5 bugs weg van de 0.2 release. Daarvan kunnen nightlies al wel worden gedownload http://www.songbirdnest.com/node/706
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Eindelijk is het zover de eerste testversie van 0.2 is er nu zie http://www.songbirdnest.com/test_flight

bij de installatie wordt er gevraagd of je 2 extra extensies wilt installeren namelijk :
- wikipedia
- audiosrcobler
wat opvalt is dat de interface geheel vernieuwd is en er een stuk professioneler uitziet.
Het voorkeuren menu lijkt heel erg op die van Firefox. Niet vergeten met Songbird kun je ook browsen en muziekafspelen
Interface is er in 2 verschillende kleuren (zwart = standaard en Wit)
Bij de internet winkels mis ik iTUnes

succes met testen :D
Laatst gewijzigd door vulture op 27 september 2006, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

enkele screenshots
speler
Afbeelding

voorkeurenmenu
Afbeelding

Browsen naar mijn favoriete site
Afbeelding
Laatst gewijzigd door vulture op 27 september 2006, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

@ vulture.
Hey cool ziet er goed uit. :wink:
Afbeelding
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Nu heb ik weer 2 programma's te installeren :) (FF 2.0 RC1 en deze)

Eens zien hoe dit vogeltje draait, al hoeft VLC niet bang te zijn.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Songbird werkt nu perfect op linux.

http://i12.tinypic.com/2dkhdt0.png
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik heb het gedownload en uitgepakt maar werkend krijg ik het niet.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

vulture schreef:Ik heb het gedownload en uitgepakt maar werkend krijg ik het niet.
Je moet de Songbird_0_2_RC2_linux-i686.tar.gz downloaden.Gewoon in je home map zetten.Rechtsklikken erop,kiezen voor hier uitpakken. het uitgepakte bestand even openen,en dan op songbird klikken. :D
Afbeelding
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Probeer dan gelijk de Nederlandse vertaling van http://translate.songbirdnest.com/languages/show/341 :D
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Zaffo schreef:Probeer dan gelijk de Nederlandse vertaling van http://translate.songbirdnest.com/languages/show/341 :D
Als ik in songbird naar bewerken taal ga,en ik zet hem op dutch.Even herstarten en voila,helemaal in het nederlands.Goed gelukt. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Rappie pappie schreef:
vulture schreef:Ik heb het gedownload en uitgepakt maar werkend krijg ik het niet.
Je moet de Songbird_0_2_RC2_linux-i686.tar.gz downloaden.Gewoon in je home map zetten.Rechtsklikken erop,kiezen voor hier uitpakken. het uitgepakte bestand even openen,en dan op songbird klikken. :D
Als ik dat doe vraagt Kubuntu waarmee ik Songbird wil openen???????
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

vulture schreef: Als ik dat doe vraagt Kubuntu waarmee ik Songbird wil openen???????
Hmmm! vreemd,als ik op het uitvoerbare bestand songbird klik.Doet hij het gewoon.Ik heb verder niks speciaals gedaan,als wat ik al beschreven heb. :)
Afbeelding
Plaats reactie