Nederlandse spellingcontrole in Thb 0.7.3 Nederlans talig

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
luckytrebor
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 augustus 2004, 18:28
    unknown unknown

Nederlandse spellingcontrole in Thb 0.7.3 Nederlans talig

Bericht door luckytrebor »

Hoi allen,

Nu heb ik de nederlands talige versie van Th b 0.7.3 geinstalleerd ben ik de module voor de Ned talige spell controle kwijt. Hoe kom ik daar weer aan? Ik heb wel eng /am controle module.

Vast bedankt
Luckytrebor
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

Je kan gewoon een nieuw bericht op stellen en vervolgens daarover een spellingcontrole laten uitvoeren.
In het spellingcontrolescherm staat links onderin de taal (in jouw geval engels) en ook een optie "download more". Via deze link kan je de Nederlanse spellingcontrole downloaden.

Gr,

Ron
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Er is ook een spellingscontrole voor Firefox: Spellbound, maar mijn ervaring is dat hij alleen maar heel grove spelfouten eruit haalt, die je meestal ook wel had kunnen vinden als je je tekst aandachtig had overgelezen. Erg vaak ziet hij verkeerd gespelde woorden die volgens mijn woordenboek goed zijn. Andere fouten laat hij gewoon staan; als je hebt getikt "you" en je bedoelde "your", dan merkt hij dat niet op, evenals dubbele woorden en niet-lopende zinnen. Het is nog maar erg weinig gebeurd dat hij me duidde op een echte spelfout zoals bijvoorbeeld "awfull". Waar ik natuurlijk erg dankbaar voor ben :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Andere fouten laat hij gewoon staan; als je hebt getikt "you" en je bedoelde "your", dan merkt hij dat niet op, evenals dubbele woorden en niet-lopende zinnen.
Daarvoor heb je een grammatica-controle nodig, geen spelcontrole. Het enige dat een spelcontrole doet is de woorden vergelijken met een bestaande woordenlijst...
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Lijkt me erg moeilijk om in een (gratis) miniprogramma te implementeren... Wel natuurlijk opvallende schoonheidsfouten zoals eenzelfde woord twee keer achtereen geschreven of een minder voorkomend woord meer dan één keer per alinea gebruikt.

Als ik getikt heb "the the" en ik bedoelde "in the" zou ik hierop geduid kunnen worden.
En ook een zin als: "ik heb dit gewoon zo gedaan en een andere keer zou ik het gewoon anders doen" zou dan voorkomen kunnen worden (afgezien van de inhoud).
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Hoewel je een gegeven paard niet in de bek mag kijken (schaam-schaam): deze extensie werkt alleen maar op de officiële builds; niet op de geoptimaliseerde, helaas.

Er zijn wel MMX-, SSE- en SSE2- versies, maar die werken bijna nooit. Toch blijft het een leuke curiositeit. :)
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Ron ter Burg schreef:Je kan gewoon een nieuw bericht op stellen en vervolgens daarover een spellingcontrole laten uitvoeren.
In het spellingcontrolescherm staat links onderin de taal (in jouw geval engels) en ook een optie "download more". Via deze link kan je de Nederlanse spellingcontrole downloaden.

Gr,

Ron
helaas werkt die link (nog) niet. Vor een nederlandse spellings contole moet je een extensie downloaden van http://dictionaries.mozdev.org . en die installeren.

groet

MM
Plaats reactie