Voor mensen die aan OpenBSD willen beginnen.

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Frederik schreef:Geen last van virsussen, spyware, of inbrekers. Het loopt hier als een zonnetje :D En ik hoef er vrij weinig voor te doen om dat ook zo te houden.
Dat is mooi :) Alleen blijft toch het feit dat Linux, BSD's veel veiliger zijn dan Windows.

Je hebt nooit problemen gehad, schrijf je, maar daar er geen 100% veiligheid bestaat, is er altijd een kans dat... En die kans is op windows groter.

Het gaat hier ook niet om mensen bang te maken (ik voel me b.v. niet bang op Internet, en ook niet paranoia), maar ben me wel bewust van de gevaren.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Re: euro kwestie

Bericht door Manuel »

common sense schreef:
Manuel schreef:Ik ben uit de tijd (geb. 1960) dat onderwijs nog wèl goed was, alleen heb ik helaas toen door omstandigheden m'n school niet afgemaakt, eigenlijk nauwelijks verder gekomen dan lagere school.
Wel knap dat je het zover schopt!
Dank je!
common sense schreef:School is niet alles, maar het is wel een kruiwagentje. En vroeguh, was alles beter.
'vroeguh, was alles beter'. Dat in ieder geval! ;)
common sense schreef:En er zijn (windows only) systeembeheerders :roll: , die weten echt helemaal niets van Linux!
Dat noem ik nu een gebrek in je ontwikkeling. Hoe kun je nu systeembeheerder zijn, zonder iets af te weten (al is het minimaal) van andere systemen. Dan ben je geen systeembeheerder, maar Windowsbeheerder...
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

toch nog een distro oorlog?

Bericht door common sense »

Het lijkt erop alsof een aantal OpenBSD sleutelfiguren toch een distro-oorlog zijn begonnen.

Het begon met de directe aanval van Theo de Raadt op Intel:
http://undeadly.org/cgi?action=article& ... 0930232710

Het volgende slachtoffer is RedHat:
http://undeadly.org/cgi?action=article& ... 1006000709
en dit lijkt dus toch een beetje op een distro oorlog...

An sich wel goed om aandacht te vragen voor de OSS zaak en de problemen waar ontwikkelaars tegenaan lopen. Maar om zomaar een email adres te publiceren om spam naar te gooien, da's toch wel straf toch?!...

Nou ja, ze zullen het er wel naar gemaakt hebben. :?
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Met alle respect.Ik vind het niet de manier om aandacht te vragen.Zo maak je de problemen alleen maar erger. :(

Alhoewel ik zijn argumenten wel begrijp. :wink:
Afbeelding
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

onbetrouwbare amerikanen

Bericht door common sense »

Het probleem met die Amerikanen is dat ze 'A' zeggen, en 'B' doen. Ze maken prachtige ronkende press-releases met de strekking dat ze prima met de OSS community samenwerken. Maar als . bij | komt, dan zijn ze niet thuis. Ik snap dan best dat je uit je velletje knapt.

Weet jij dan een betere methode dan naming & shaming? Als het stadium van vriendelijk vragen ver achter je ligt? Slijmen? Omkopen? Spionage? Ik weet nog wel iets :twisted: Neelie op Intel en Marvell afsturen!

Een interview over dit OLPC (One Laptop Per Child) opstootje met o.a. Richard Stallman en Theo: http://www.thejemreport.com/mambo/content/view/286/
Laatst gewijzigd door common sense op 10 oktober 2006, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
JAF
Berichten: 107
Lid geworden op: 2 februari 2005, 17:03
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Ik wil binnenkort eens FreeBSD testen, dat lijkt al met al een volwassener project dan OpenBSD.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

JAF schreef:Ik wil binnenkort eens FreeBSD testen, dat lijkt al met al een volwassener project dan OpenBSD.
Succes! Ik kan alleen maar zeggen: lees je goed in, van te voren: http://www.freebsd.org/doc/nl/books/handbook/

De documentatie is erg goed!
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

OpenBSD niet zo volwassen?!

Bericht door common sense »

JAF schreef:Ik wil binnenkort eens FreeBSD testen, dat lijkt al met al een volwassener project dan OpenBSD.
Duh. Als ik effe niet hack luister ik ook gewoon naar Ogg-jes en pruts ik ook maar wat in GIMP. :wink:

OpenBSD niet zo volwassen?! Voor mij is het in ieder geval compleet genoeg.
Heb helaas nog te weinig tijd gehad voor wat meer "window manager pimping"...
Laatst gewijzigd door common sense op 7 april 2007, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Manuel schreef: Dat is mooi :) Alleen blijft toch het feit dat Linux, BSD's veel veiliger zijn dan Windows.

Je hebt nooit problemen gehad, schrijf je, maar daar er geen 100% veiligheid bestaat, is er altijd een kans dat... En die kans is op windows groter.

Het gaat hier ook niet om mensen bang te maken (ik voel me b.v. niet bang op Internet, en ook niet paranoia), maar ben me wel bewust van de gevaren.
Ben ik het helemaal mee eens. :D

Het heeft mij jaren gekost om windows onder de knie te krijgen en ondanks dat ik nu een dual-boot met Ubuntu kan doen, start ik toch in de meeste gevallen met windows xp op. Ondanks dat ik windows een slecht systeem vind werkt het wel heel erg prettig en dat is mij ook wat waard. Ik blijf de Nederlands documentatie voor Linux erg beroerd vinden.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Al heb ik OpenBSD nooit gebruikt (maar wel een heel klein beetje gestoeid met FreeBSD), onvolwassen lijkt het me zeker niet het juiste woord (ik zou zeggen i.i.g. volwassener dan Linux...). Appels met peren vergelijken. OpenBSD, FreeBSD, NetBSD allemaal zeer doordachte sytemen die elk weer net een iets ander doel dienen.
Laatst gewijzigd door Manuel op 11 oktober 2006, 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Frederik schreef:Ik blijf de Nederlands documentatie voor Linux erg beroerd vinden.
Wat vind je dan van de documentatie voor Windows? Ik bedoel niet de help bij de standaardknopjes, maar wanneer je net dat meer wilt wat Windows vindt dat je eigenlijk niet mag, of wanneer er problemen zijn?

Onder Linux wordt heel veel gelogd, kijk in /var/log. Ook de fouten die tijdens opstarten te snel voorbij flitsen om te lezen staan daar. Kom daar bij Windows maar eens om, echt.

Als je een probleem hebt met Windows dat minder vaak voorkomt, dan ben je langer bezig met zoeken dan met Linux, denk ik.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Frederik schreef: Het heeft mij jaren gekost om windows onder de knie te krijgen en ondanks dat ik nu een dual-boot met Ubuntu kan doen, start ik toch in de meeste gevallen met windows xp op. Ondanks dat ik windows een slecht systeem vind werkt het wel heel erg prettig en dat is mij ook wat waard. Ik blijf de Nederlands documentatie voor Linux erg beroerd vinden.
Als die NL-documentatie nu ergens goed is, dan is het wel bij Ubuntu. :!:
Afbeelding
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

tweakers_are_slow

Bericht door common sense »

Weer eentje in de categorie nieuws recycle:
NetBSD 3.1 RC4 is uit. We're faster & much more furious than tweakers ... :twisted:
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

blobs_are_evil

Bericht door common sense »

Voor de hardleerse (NVidia) binary driver liefhebbers, lees dit eens :D

http://kerneltrap.org/node/7228
Plaats reactie