"Gast"-postings

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

"Gast"-postings

Bericht door Ria »

Zou het niet mogelijk zijn de forum software zodanig te veranderen dat er niet gepost kan worden als iemand geen naam heeft ingevuld? Ik vind "Gast" wel beleefd, maar nogal nadrukkelijk anoniem staan. En zoveel moeite kan het toch niet zijn om even een naam te verzinnen?

Dus even een alertboxje dat zegt dat je vergeten hebt een naam op te geven... Op die manier voorkom je ook dat je per ongeluk als "Gast" post omdat je login is verlopen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Toch vind ik het vooralsnog wel netjes staan dat iedereen berichten kan plaatsen, zonder dat we ze direct lastig hoeven te vallen met het aanmaken van een account. Naar verloop van tijd maken de meeste mensen toch wel een account aan als ze hier vaker komen. Dan is dat gewoon het handigst.

Wel is het inderdaad lastig dat je soms vergeet in te loggen. Als je een extra invulveld met Gebruikersnaam ziet staan, dan moet je eigenlijk er al aan denken dat er iets niet in de haak is en dat je maar beter kunt inloggen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Wat mij betreft mogen mensen nog steeds als gast posten, alleen zou het goed zijn te controleren of naam is ingevuld met wat anders dan Gast. Zo weet je tenminste welke gast het is. Ik weet niet hoe makkelijk de PHPBB code aan te passen is om zoiets te implementeren, maar het zou in sommige topics wel makkelijker zijn om te zien wie een bericht gepost heeft.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

nirwana schreef:Toch vind ik het vooralsnog wel netjes staan dat iedereen berichten kan plaatsen, zonder dat we ze direct lastig hoeven te vallen met het aanmaken van een account. Naar verloop van tijd maken de meeste mensen toch wel een account aan als ze hier vaker komen. Dan is dat gewoon het handigst.

Wel is het inderdaad lastig dat je soms vergeet in te loggen. Als je een extra invulveld met Gebruikersnaam ziet staan, dan moet je eigenlijk er al aan denken dat er iets niet in de haak is en dat je maar beter kunt inloggen.
Ik bedoelde dus exact wat Gert-Paul antwoordde; was ik zo onduidelijk? :)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Wat ook handig zou zijn, is een selectiesysteem waarmee je alle berichten vanaf een bepaald tijdstip kan opvragen. Het is wel zo dat een RSS-reader laat zien wat je gelezen heb en wat niet, maar dat gaat dus niet op als je meerdere computers hebt.

Het gebeurt herhaaldelijk dat ik topics zie die ik kennelijk gemist heb. Of bestaat dit systeem al en heb ik niet goed gekeken?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

En ze hebben het al zo druk :lol:

Anonieme posts moeten gewoon blijven, ik twijfelde hier eerder ook aan.
Mensen verplichten zich ergens voor te moeten aanmelden schrikt ze misschien wel af en dat willen we natuurlijk niet.
Er bestaan niet voor niets sites als www.bugmenot.com ... 8)

Enne ik ben altijd ingelogd! :lol:
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Alle postings, ook de ingelogde, zijn in wezen anoniem, omdat je alleen maar een emailadres hoeft op te geven om een account aan te maken. Ik heb het dus niet over anonimiteit maar over de gewenstheid van het opgeven van een naam bij het posten.

En ieder heeft zo zijn persoonlijke prioriteiten, natuurlijk. Dit is de mijne plus nog het andere voorstel dat ik deed.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ja mee eens... mensen zouden best even de moeite kunnen nemen om een naam in te vullen :)
Soms kun je door de gasten het bos niet meer zien :lol:

Misschien bestaat er al een mod voor phpBB die dit mogelijk maakt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Een mod ? Lijkt er niet op getuige http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=221312

Maar ik denk dat we het forum eerst een upgraden naar een recente phpBB en dan gaan kijken welke mods we kunnen toepassen. En eventueel nog andere code-tweaks.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

nirwana schreef:Een mod ? Lijkt er niet op getuige http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=221312

Maar ik denk dat we het forum eerst een upgraden naar een recente phpBB en dan gaan kijken welke mods we kunnen toepassen. En eventueel nog andere code-tweaks.
Lijkt me verstandig...
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

nirwana schreef:Een mod ? Lijkt er niet op getuige http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=221312

Maar ik denk dat we het forum eerst een upgraden naar een recente phpBB en dan gaan kijken welke mods we kunnen toepassen. En eventueel nog andere code-tweaks.
Ach, ik had geen idee dat het zo ingewikkeld lag; ik dacht: een kwestie van een scriptje er tussenin zetten, net zoals je vaak ziet bij het invullen van online formulieren :). Zodra je op submit klikt krijg je onmiddellijk het antwoord dat je een vakje vergeten hebt, en daardoor vermoed ik dat het niet eerst naar de server gaat, maar door een script gecontroleerd wordt.

Je vult dan maar wat onzin in (ik heb helemaal geen Amerikaanse zipcode...) zodat het script tevreden is en verdergaat... :)
Plaats reactie