Alvast een aantal tips voor Firefox 2.0

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Mudfoot schreef:Héé, krijg nou wat! Nóg meer zoekmogelijkheden; doe maar eens: Ctrl+E.
Had ik ook nog niet ontdekt. :shock:
En wat zou er met CTRL+E moeten gebeuren??? Ik zie n.l. niks... :wink:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Manuel schreef:En wat zou er met CTRL+E moeten gebeuren???
Ik krijg een Google zoekbalk in de side-bar met die combinatie... :?

[edit] Hmmm, heb even wat zitten proberen, ik vermoed dat het een of andere extensie is die deze optie activeert (in safe-mode werkt het niet). Maar ik heb geen idee welke van de 36 (!) ext's voor nóg een g :shock: gle balkje zorgt..[/edit]
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Mudfoot schreef:
Manuel schreef:En wat zou er met CTRL+E moeten gebeuren???
Ik krijg een Google zoekbalk in de side-bar met die combinatie... :?

[edit] Hmmm, heb even wat zitten proberen, ik vermoed dat het een of andere extensie is die deze optie activeert (in safe-mode werkt het niet). Maar ik heb geen idee welke van de 36 (!) ext's voor nóg een g :shock: gle balkje zorgt..[/edit]
Aha :) Je zou alle opties, help of faq's van die extensies 'even' kunnen lezen, misschien staat het erin...

Misschien ook niet :wink: Affijn.

Goed weekend!

P.S. Het zou een zoek-gerelateerde extensie kunnen zijn, misschien... :wink:
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Manuel schreef:P.S. Het zou een zoek-gerelateerde extensie kunnen zijn, misschien...
Dat dacht ik dus ook meteen, maar het is iig niet Cooliris of Slimsearch, een snelle blik op de opties van alle andere extensies leverde ook nix op.

Nou ja, het zit niet in de weg en het zal toch niet zo vaak gebeuren dat ik per ongeluk Ctrl+E intoets :)
Manuel schreef:Goed weekend!
Dank je, insgelijks!
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Mudfoot schreef:Nou ja, het zit niet in de weg en het zal toch niet zo vaak gebeuren dat ik per ongeluk Ctrl+E intoets :)
Niets aan de hand dus :)
Mudfoot schreef:
Manuel schreef:Goed weekend!
Dank je, insgelijks!
Dank je!
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

^Hebbes! Ben toch maar 'ns even gaan zoeken -'the hard way'; dus in safe mode alle extensies uitschakelen, herstarten en dan in groepjes van vier weer inschakelen.
Blijkt het dus Button Pack te zijn. Daar zit ook een 'Search Sidebar'-knop in die dus blijkbaar de Ctrl+E combinatie heeft toegewezen gekregen. Die knop gebruik ik niet maar de keyboard-shortcut is dus wel geactiveerd.
Eigenlijk heb ik Button Pack uitsluitend voor de 'about:config'-knop, omdat ik nog een beetje zit te tweaken vond ik het wel handig om snelle toegang te hebben tot about:config (Bookmarken kan niet!).
Verder heb ik het liefst zo min mogelijk knoppen op m'n Menu/URL/Tool-bar, de paar die ik nog over heb zitten er eigenlijk alleen om een incidentele 'gast-gebruiker' niet helemaal hulpeloos achter mijn beeldscherm te laten zitten. Ha ha!

Weekend is weer voorbij, goeie week en welterusten!
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Mudfoot schreef:^Hebbes! Ben toch maar 'ns even gaan zoeken -'the hard way'; dus in safe mode alle extensies uitschakelen, herstarten en dan in groepjes van vier weer inschakelen.
Eerlijk gezegd zou ik ook geen rust hebben voor ik de boosdoener gevonden had... Complimenten!
Mudfoot schreef:Blijkt het dus Button Pack te zijn. Daar zit ook een 'Search Sidebar'-knop in die dus blijkbaar de Ctrl+E combinatie heeft toegewezen gekregen. Die knop gebruik ik niet maar de keyboard-shortcut is dus wel geactiveerd.
Eigenlijk heb ik Button Pack uitsluitend voor de 'about:config'-knop, omdat ik nog een beetje zit te tweaken vond ik het wel handig om snelle toegang te hebben tot about:config (Bookmarken kan niet!).
Nee, dat gaat niet, net als met javascriptjes. Maar je kunt wel een nieuwe bookmark aanmaken, b.v. op je bookmarkstoolbar, en bij adres typ je dan about:config in, dat scheelt weer een extensie :wink: bookmarks naar javascripts (bookmarklets) maak je op dezelfde wijze aan, alleen begint het dan met javascript: In mijn online bookmarks staan een paar voorbeelden waar je mogelijk wat aan hebt, voornamenlijk onder 'Gereedschap' (klein stukje naar beneden scrollen).

Hier: http://www.xs4all.nl/~otto2002/bookmarks.html
Mudfoot schreef:Verder heb ik het liefst zo min mogelijk knoppen op m'n Menu/URL/Tool-bar, de paar die ik nog over heb zitten er eigenlijk alleen om een incidentele 'gast-gebruiker' niet helemaal hulpeloos achter mijn beeldscherm te laten zitten. Ha ha!
Voor mij hetzelfde: graag zo min mogelijk knoppen :)
Mudfoot schreef:Weekend is weer voorbij, goeie week en welterusten!
Insgelijks!
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Manuel schreef:Eerlijk gezegd zou ik ook geen rust hebben voor ik de boosdoener gevonden had... Complimenten!
Ha ha, dankjewel :)
Maar je kunt wel een nieuwe bookmark aanmaken, b.v. op je bookmarkstoolbar, en bij adres typ je dan about:config in, dat scheelt weer een extensie
Héé bedankt, da's een goeie tip! Ik ben inmiddels zó gewend aan, zoals adri het noemt, de 'sleur-en-pleur-methode' dat ik daar helemaal niet aan had gedacht. Dat is dus idd weer een knop/extensie minder!

Interessante verzameling Bookmarks overigens...
Voor mij hetzelfde: graag zo min mogelijk knoppen
Zo te zien had je er in 1.5.0.* nog aardig wat; Show Your Firefox! :wink:
Hoe ziet het er uit in 2.0? Onderaan staat een screenshot van mijn Foxje, ik ben zéér blij met Frank Lions' nieuwe Metal Lion Brushed iCe Chrome thema. In combinatie met CompactMenu-Firebird en Mr. Lions' Tab Overflow Scrollbar heb ik nu de ideale browser met de ideale UI!
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Mudfoot schreef:
Manuel schreef:Eerlijk gezegd zou ik ook geen rust hebben voor ik de boosdoener gevonden had... Complimenten!
Ha ha, dankjewel :)
Maar je kunt wel een nieuwe bookmark aanmaken, b.v. op je bookmarkstoolbar, en bij adres typ je dan about:config in, dat scheelt weer een extensie
Héé bedankt, da's een goeie tip! Ik ben inmiddels zó gewend aan, zoals adri het noemt, de 'sleur-en-pleur-methode' dat ik daar helemaal niet aan had gedacht. Dat is dus idd weer een knop/extensie minder!
Kan FF alleen maar sneller en stabieler maken, hoe minder, hoe meer...

Einstein zei of schreef eens:
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction.
Mudfoot schreef:Interessante verzameling Bookmarks overigens...
Dank je :D Als je ze echt zou willen bekijken, dan ben je wel even zoet :wink:
Mudfoot schreef:
Manuel schreef:Voor mij hetzelfde: graag zo min mogelijk knoppen
Zo te zien had je er in 1.5.0.* nog aardig wat; Show Your Firefox! :wink:
Dat noem ik geen knoppen, dat zijn bookmarks en bookmarklets die ik heel vaak gebruik, en die staan op m'n 'bookmarks toolbar folder'.
Mudfoot schreef:Hoe ziet het er uit in 2.0? Onderaan staat een screenshot van mijn Foxje, ik ben zéér blij met Frank Lions' nieuwe Metal Lion Brushed iCe Chrome thema. In combinatie met CompactMenu-Firebird en Mr. Lions' Tab Overflow Scrollbar heb ik nu de ideale browser met de ideale UI!
Ik doe geen schermafdrukje, want het ziet er exact hetzelfde uit, behalve dan dat ik nu wel weer een zoekbalk heb, en dat er een aantal bookmarks op de bookmarks toolbar zijn veranderd, niet zo interssant dus.

Jij schreef: "Onderaan staat een screenshot van mijn Foxje", maar ik zie niks...
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

^Euh, ik bedoelde hier 'onderaan pagina 1 van het Show Your Firefox topic'.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Mudfoot schreef:^Euh, ik bedoelde hier 'onderaan pagina 1 van het Show Your Firefox topic'.
Aha! :D Okee, hier dan de mijne:

Afbeelding

Niet bijster spectaculair, ben ik bang. Maar wel functioneel!
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Manuel schreef:Niet bijster spectaculair, ben ik bang.
Ach, Firefox 'an sich' is al spectaculair genoeg :D !
Maar wel functioneel!
Inderdaad, en dat is misschien wel het allermooiste van Firefox! The rest is just window(s)dressing. :wink:
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Mudfoot schreef:
Manuel schreef:Niet bijster spectaculair, ben ik bang.
Ach, Firefox 'an sich' is al spectaculair genoeg :D !
Maar wel functioneel!
Inderdaad, en dat is misschien wel het allermooiste van Firefox! The rest is just window(s)dressing. :wink:
Helemaal niet mee eens. In de rest zit vaak juist de extra functionaliteit die je nodig hebt. Maar je installeert dus alleen wat je echt nodig hebt.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Zo minimaal mogelijk, maar wel met alle functionaliteit die ik toch nodig heb. Veel dingen waar extensies en zo voor zijn kun je al via de prefs aanpassen. Met sneltoetsen kun je ook een hoop, dan hoef ik niet zo veel meer toe te voegen:

Afbeelding

Als ik zo naar mijn extensies kijk, dan denk ik bij de meeste dat die functionaliteit eigenlijk in FF zou behoren te zitten.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Manuel schreef:Als ik zo naar mijn extensies kijk, dan denk ik bij de meeste dat die functionaliteit eigenlijk in FF zou behoren te zitten.
Ook hier ben ik het niet met je eens. De enige extensie die wij gemeen hebben is voor gmail. De rest heb ik dus niet nodig en is voor mij niet functioneel en ballast. Daarom zeker niet als standaard in Firefox. Omgekeerd is het natuurlijk ook hetzelfde jij hebt de functionaliteit van mijn extensies ook niet nodig. En je mist ze dus ook niet.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie