collegemail in TB krijgen

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds.
Plaats reactie
nancy
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 november 2006, 13:20
    unknown unknown

collegemail in TB krijgen

Bericht door nancy »

Hoi HOi,

hier een vers nieuwe TB gebruiker. Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen om mijn gmail te koppelen aan TB :D jeej! Maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn twee webmails van mijn twee universiteiten te koppelen. Ik heb wel de webmail extensie gedownload. Het gaat om de volgende webmails:

webmail.tudelft.nl
webmail.wur.nl

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen,

Nancy
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

opzoeken, of vragen of de TU en de WUR pop3 ondersteunen(denk het wel) en wat de namen van de servers zijn en dan via account toevoegen(niet via de webmail extensie) de accounts aanmaken, uitgaand kan je gewoon de smtp van GMail blijven gebruiken
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

TU Delft gebruikt IMAP: http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?i ... d2&lang=nl

WUR gebruikt een Microsoft Exchange Server. Die zijn ook met andere mailprogramma's te benaderen.

Maar in beide gevallen moet je dan wel toegang hebben tot het netwerk waar de mailserver zich bevindt. Is die alleen intern op de instelling beschikbaar dan houdt het snel op en zul je het met de webinterfaces moeten doen.

Of er moet in de toekomst nog eens een OWA-extensie aan de webmail-extensie worden toegevoegd zodat ook alle Outlook Web Access-maildiensten via Thunderbird ontsloten kunnen worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie