Ghost

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Theofilus
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 november 2005, 23:11
    unknown unknown

Ghost

Bericht door Theofilus »

bestaat er ook een tegenhanger van Norton Ghost?!
en wat zijn jullie ervaringen daarmee?!
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Voor Linux gebruik ik Partimage, vanaf een opstartbare cd: SystemRescueCd.

Geen klachten over, werkt gewoon.
Theofilus
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 november 2005, 23:11
    unknown unknown

Bericht door Theofilus »

beide zijn toch voor linux?!
ik zoek meer iets in de richting van xp
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Theofilus schreef:beide zijn toch voor linux?!
ik zoek meer iets in de richting van xp
Misschien heb je hier iets aan. :)

http://www.schoonepc.nl/optim/backup3.html

Van de website.
http://www.schoonepc.nl/

Btw geen ervaring mee.Heb nooit een systeem backup terug hoeven zetten. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Re: Ghost

Bericht door Frederik »

Theofilus schreef:bestaat er ook een tegenhanger van Norton Ghost?!
en wat zijn jullie ervaringen daarmee?!
Er zijn er verschillende, waaronder True Image, erg goed maar niet open source en ook niet gratis.

Misschien is dit iets voor je: http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=5533
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Theofilus schreef:beide zijn toch voor linux?!
ik zoek meer iets in de richting van xp
Partimage is een Linux progamma, SystemRescueCd is een opstartbare Linux cd waarmee je, omdat de cd opstartbaar is, niks te maken hebt met wat voor systeem er op de pc normaal start.

Je kunt dus vanaf de cd niet XP starten, maar wel de schijven/partities benaderen, backuppen, baackup terugzetten.

En je schreef in eerste instantie niet dat het voor xp is...

P.S. Ik heb ook nog PowerQuest Drive Image Pro 3.00 online staan. Dat is al een oude versie, en zal ondertussen gratis zijn. Waar het om gaat is dat het ondersteunt wat je nodig hebt:
PowerQuest Drive Image Pro 3.00 voor het maken en terugzetten van (gecomprimeerde) images van partities. De bestanden in pqdi.zip uitpakken naar een flop. Dan computer opstarten van een bootflop, waarop eventuele netwerk/cd-rom-drivers, bootflop eruit, deze flop erin, typ 'PQDI'. Drive Image ondersteund 'multi-casting': het plaatsen van images over een netwerk naar 1 of meerdere pc`s tegelijk en kan images maken van, en terugzetten naar fat16, fat32, ntfs, hpfs en e2fs (Linux ext2)
Met andere woorden: nog geschikt voor vele taken :D
Theofilus
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 november 2005, 23:11
    unknown unknown

Bericht door Theofilus »

Manuel schreef:
En je schreef in eerste instantie niet dat het voor xp is...
mijn excuus, had ik er even bij moeten zeggen
Manuel schreef: P.S. Ik heb ook nog PowerQuest Drive Image Pro 3.00 online staan. Dat is al een oude versie, en zal ondertussen gratis zijn. Waar het om gaat is dat het ondersteunt wat je nodig hebt:
PowerQuest Drive Image Pro 3.00 voor het maken en terugzetten van (gecomprimeerde) images van partities. De bestanden in pqdi.zip uitpakken naar een flop. Dan computer opstarten van een bootflop, waarop eventuele netwerk/cd-rom-drivers, bootflop eruit, deze flop erin, typ 'PQDI'. Drive Image ondersteund 'multi-casting': het plaatsen van images over een netwerk naar 1 of meerdere pc`s tegelijk en kan images maken van, en terugzetten naar fat16, fat32, ntfs, hpfs en e2fs (Linux ext2)
Met andere woorden: nog geschikt voor vele taken :D
uhm, ik moet dat bestand dus downloaden op mn C: en richting een diskette uitpakken?!
Maar hoe weet ie wat ik daarna wil doen?!
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Theofilus schreef: Maar hoe weet ie wat ik daarna wil doen?!
Dat moet jezelf aangeven nadat je het programma hebt geïnstalleerd.
Je start dan het programma op en dan zal er ongetwijfeld een optie zijn op 'create image' te kiezen of iets dergelijks.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Theofilus schreef:uhm, ik moet dat bestand dus downloaden op mn C: en richting een diskette uitpakken?!
Juist!
De bestanden in pqdi.zip uitpakken naar een flop. Dan computer opstarten van een bootflop, waarop eventuele netwerk/cd-rom-drivers, bootflop eruit, deze flop erin, typ 'PQDI'.
Frederik schreef:
Theofilus schreef: Maar hoe weet ie wat ik daarna wil doen?!
Dat moet jezelf aangeven nadat je het programma hebt geïnstalleerd.
Je start dan het programma op en dan zal er ongetwijfeld een optie zijn op 'create image' te kiezen of iets dergelijks.
Zo is het :)
Je hebt natuurlijk wel een vrije partitie nodig om de backup naar weg te schrijven (je kunt geen backup van C: maken die je wegschrijft naar C: ).
Plaats reactie