Mogelijke tip voor soms lastige tooltips in tabs

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Mogelijke tip voor soms lastige tooltips in tabs

Bericht door nirwana »

Hoi,

Ik was de tooltips die boven de tabs in de tabbalk van Firefox verschijnen net even zat. Wil ik op een tab klikken en dan verschijnt er zo'n tooltip boven de tab. Klik ik natuurlijk net op die tooltip en dan komt op de een of andere magische wijze die muisklik niet bij de tab aan.

Dat vond ik wat lastig worden en daarom heb ik in mijn profielmap maar eens de hulp van de userChrome.css ingeroepen. Daarin heb ik nu het volgende opgenomen:
.tooltip-label
{
display: none;
}
Firefox natuurlijk even herstart om te zien of het enig effect zou hebben. En jawel, de tooltips die normaal bij tabs verschijnen worden nu erg klein getoond. Er wordt dus nog wel iets getoond, maar het is meer een soort van placeholder van waar ooit eens een tooltip werd getoond. Er komt dus geen tekst meer in te staan en daardoor is het nog maar een klein vlakje.
Kortom, knap persoon die daar nog op kan klikken (en zo had ik het nu juist bedoeld).

Ook in de menu's zijn de tooltips nu verdwenen. Maar in de bookmarks-werkbalk worden nog wel tooltips weergegeven. Maar daar vind ik ze verder ook niet erg. Ze zaten me alleen met de tabs nog wel eens in de weg.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Hmm, het blijkt dat deze 'tip' ook tooltips in bepaalde webpagina's om zeep helpt. Is er in CSS misschien een mogelijkheid om deze tip alleen voor de tabbar te laten gelden (vermoedelijk wel, maar weet iemand hoe ik dat opgeef) ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Je moet wel de tabbar aanspreken. Met deze CSS doe je alle tooltips weg. Probeer dit eens:

Code: Selecteer alles

#content > tabbox .tooltip-label { display: none; }
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:

Code: Selecteer alles

#content > tabbox .tooltip-label { display: none; }
Ja, zoiets zocht ik. Bedankt daarvoor.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie