Voor mensen die aan linux ubuntu willen beginnen.

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Daan7
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 februari 2006, 21:15
    unknown unknown

Bericht door Daan7 »

Een Linux pc voor 199 euro vind ik een leuke aanbieding.
Veel mensen kunnen zo voordelig kennismaken met Linux.
Het voordeel van een Medion of andere kant-en-klaar pc is toch dat deze het meteen doet als je `m de eerste keer aanzet. Veel mensen zoeken dat, zeker als ze voor het eerst een computer kopen.
Je hebt wel gelijk dat het een nadeel is dat tegenwoordig veel pc`s enkel een recovery cd hebben, bij Dell moet je zelfs extra betalen voor een cd met drivers, het zit niet standaard bij de computer.
Medion is geen slecht merk, ik ken iemand die er een heeft en de service is ook redelijk tot goed. Je hebt snel iemand aan de lijn.
Misschien zijn de laptops wat minder, daar heb ik geen mening over. Bij Dell, Apple en andere bekende merken gaat ook wel eens wat mis.
Op Tweakers las ik heel lang geleden al dat de laptops van Apple soms heel heet werden, zo heet dat het plastic verkleurde. Dat mag dan van de Sony batterij komen, maar toch, geen garantie voor kwaliteit. Zeker als ze het probleem lang blijven ontkennen.
Het is jammer dat Fujitsu-Siemens die multimedia monsters alleen in Duitsland verkopen en dan nog ook veel goedkoper dan hier. Ik had er voor die prijs wel een willen hebben.
Misschien komt nog eens een Nederlandse PC fabrikant op het idee een complete Multi Media Holland pc op de markt te brengen voor een aantrekkelijke prijs.
Humor hebben ze tenminste wel bij de oosterburen want je krijgt er een treinkaartje erbij kado :)
mickvdv
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 mei 2006, 9:19
    Linux Chrome

Bericht door mickvdv »

verwijderd
Laatst gewijzigd door mickvdv op 27 augustus 2017, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Wat echt een absolute aanrader is: Checkinstall.

Iedereen die wel eens zelf compileert en op gegeven moment tegen het probleem aanloopt om het programma te deïnstalleren (vaak een hoop gezoek), is dit echt ideaal. Op Slackware wordt het meegeleverd (in /extra), maar het is ook beschikbaar voor Debian (en dus Ubuntu) en Red Hat (+ afgeleiden).

Normaal doe je ./configure, make en make install, maar nu doe je ./configure, make en checkinstall. Op die manier wordt een pakket voor je eigen distro gemaakt, die je met de normale distributiepakketbeheerder kunt installeren en verwijderen.

Reuze handig!
Afbeelding
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 2 december 2006, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Ubuntu multimedia center is uit. :D

Voor de liefhebbers hij is hier te downloaden. :D

http://www.debianadmin.com/ubuntu-multi ... ution.html

Het kan wel eens voorkomen dat de server plat ligt het is namelijk heel erg druk op de deze website.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Rappie pappie schreef:Ubuntu multimedia center is uit. :D

Voor de liefhebbers hij is hier te downloaden. :D

http://www.debianadmin.com/ubuntu-multi ... ution.html

Het kan wel eens voorkomen dat de server plat ligt het is namelijk heel erg druk op de deze website.
He dat is mooi! Jammer dat de site eruit ligt. Leuk voor de winter uurtjes :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 2 december 2006, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Wat is het voordeel van deze nieuwe distrubtie :?: Stel dat ik het wat vind, begin net een beetje aan ubuntu te winnen, kan ik het er weer afsmijten omdat er weer een al dan niet beter ander systeem is.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 2 december 2006, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ubuntu multimedia gedownload en effe gedraaid via de live cd. Ik ga het niet installeren. Ik zie persoonlijk geen nieuwe dingen. :oops:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 2 december 2006, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik las idd net bij de antwoorden onderaan wat jij zegt :oops: Nog even wachten dan maar. Inmiddels heb ik wel een Multimedia center op mijn mac gekocht Elgato EyeTV. kost wel wat maar je krijgt er ook wel iets erg moois voor. In ieder geval een beter product dan windows mediacentre. Bij windows kon je de van tv opgenomen programma's niet op dvd branden. Ze hadden daar weer een "nieuw " formaat voor bedacht. Bij eyetv voor de mac neem ik een serie of film op. Knip de reclame eruit. En brand deze in zijn geheel op een dvd RW die gewoon overal afspeelbaar is en die daarna weer kan wissen. Echt een uitvinding. :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ja ik ben er weer en deze keer ga ik echt Linux installeren... 8)
ik zie gelukkig dar er niet veel gebeurd is, aangezien ik nog steeds in de top10 posters sta :D
ter zake, waar gaat dit topic over :?:
dit topic linkt hier naartoe, maar ik wordt er niet echt wijzer van :roll:
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sipster schreef:ter zake, waar gaat dit topic over :?:
dit topic linkt hier naartoe, maar ik wordt er niet echt wijzer van :roll:
Rappie Pappie is hier een onderwerp begonnen, daarop is gereageerd en vervolgens heeft hij de tekst van het onderwerp verwijderd. Dat is niet echt handig. Zou iedereen dat doen dan houden we een weinig waardevol forum over.

Aangezien het andere onderwerp hierheen verwijst ga ik er van uit dat het ging over Ubuntu en misschien zijn het antwoorden op bepaalde veelgestelde vragen. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Misschien kunnen anderen ook eens in hun geheugen graven en komen we er zo achter waar het over ging.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie