Open Office Writer

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    unknown unknown

Open Office Writer

Bericht door joencie »

Is er iemand die een alternatief kent in OO Writer voor het commando 'overzicht' bij beeldweergave in Ms Word?

'overzicht' geeft een beknopte weergave van de opgemaakte tekst met alle hoofdstukken en artikels (welke gebonden zijn aan een stijlopmaak) van een zelfde document.
Dit overzicht kan dan weergegeven worden op diverse niveau's van opmaak.

Met deze vraag bedoel ik dus niet het weergeven van een hoofd- en subdocument.

Met dank bij voorbaat

Jo
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Daarvoor dient de navigator denk ik. Die kan een soort inhoudsopgave geven, waarmee je snel van het ene hoofdstuk naar het andere kan springen. Door middel van drag-and-drop kan je de hoofdstukken dan ook van plaats veranderen.

Als ik me niet vergis, gaat de Navigator schuil onder de windroos in de toolbalk.
joencie
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 augustus 2005, 14:06
    unknown unknown

Bericht door joencie »

Inderdaad ByteWarrior,

Ik ben ook tot die conclusie gekomen.
Alleen loopt het hier niet over van gebruiksgemak.

Toch bedankt,
Jo
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Dat hangt er maar van af wat je gewoon bent. ;)
veerlexyz
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 november 2006, 19:44
    unknown unknown

Navigator / Documentoverzicht

Bericht door veerlexyz »

Heeft iemand al meer info gevonden over het gebruik van de navigator ?
Het documentoverzicht is wel zichtbaar dmv de navigator maar verder kan ik er weinig mee aanvangen. In Word kan ik in de "overzichtweergave" hele hoofdstukken schrappen door alleen de titel van dat hoofdstuk te schrappen. Weet iemand hoe ik dat in Writer van OpenOffice voor mekaar krijg.
Als dit in Writer niet lukt, dan ben ik genoodzaakt terug naar Microsoft Word over te stappen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik vind het alleszins niet...
Als vraag ik me af waarom je die ene feature zo nodig vindt. Gewoon alle overbodige hoofdstukken naar achteren slepen (dan kan je ze ook nog terughalen als je je bedenkt). Daarna aan de titel van het eerste hoofdstuk gaan staan (van waar je het wilt verwijderen): CTRL+SHIFT+END en dan DELETE. Works for me...
veerlexyz
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 november 2006, 19:44
    unknown unknown

noodzaak ?

Bericht door veerlexyz »

ByteWarrior,
Zo kàn het wel, maar het is te omslachtig voor mijn toepassingen.
Ik maak bestekken met weet ik hoeveel artikels. Als ik in word een hoofdstuk schrap, dan hoef ik de rest niet te doorlopen. Ik heb bijvoorbeeld
het hoofdstuk over 'metselwerk in betonblokken', 'k noem zomaar iets, niet nodig... weg ermee...
Bestaat er echt geen makkelijkere oplossing ?
Vooraf al bedankt !
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

In OpenOffice.org kan je wel de andere richting uit: open het document waar al de hoofdstukken in staan en een leeg document. In het leeg document open je de navigator, je kiest onderaan voor het andere document en je sleept de hoofdstukken die je nodig hebt in het nieuwe document. Eventueel de sleepmodus aanpassen (rechtsklik -> Sleepmodus).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik heb geen idee hoe je dit nog sneller zou kunnen doen. OpenOffice.org heeft niet echt een overzichtmodus waarmee je hoofdstukken kan verwerken.

Voor wat ik het gebruik, volstaat de Navigator meer dan genoeg, maar jij hebt blijkbaar meer functionaliteit nodig.

Er is alleszins al een bugreport voor aanwezig: http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=3959 (sinds 2002....)
veerlexyz
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 november 2006, 19:44
    unknown unknown

Bedankt

Bericht door veerlexyz »

Bedankt voor de antwoorden en de link naar meer info hierover.
Na lezen van Issue 3959 weet ik nu tenminste dat ik niet de enige ben die over dit 'mankement' struikelt. Als fervent voorstander van OpenOffice.Org heb ik het er moeilijk mee om terug naar Microsoft Office over te stappen.. zeker omdat ik al zoveel moeite deed om OpenOffice.org volledig te integreren in mijn praktijk. Doodzonde !
veerlexyz
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 november 2006, 19:44
    unknown unknown

Bericht door veerlexyz »

Rebil,
Ik probeerde de hoofdstukken te verslepen.
In OpenOffice.org kan je wel de andere richting uit: open het document waar al de hoofdstukken in staan en een leeg document. In het leeg document open je de navigator, je kiest onderaan voor het andere document en je sleept de hoofdstukken die je nodig hebt in het nieuwe document. Eventueel de sleepmodus aanpassen (rechtsklik -> Sleepmodus).

Dan begint OpenOffice te toveren !
- Ik versleep een artikel met nr. 06.08.12 en langs de andere kant komt 06.05.80 te voorschijn.
- Ik probeer een hoofdstuk te verslepen waar geen rechtstreekse tekst onder staat maar wel artikel waaronder wel tekst staat, dan verschijnt er niks langs de andere kant, alleen een kadertje.
- Alleen het verslepen van het gehele document door op de titel te klikken, lukt... maar daar ben ik niks mee.
Enig idee hoe dit komt ?
Als dit allemaal probleemloos zou werken, dan kan ik er nog een tijdje mee voort. Misschien komt er dan toch op termijn nog een makkelijkere oplossing.
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ik kan dat hier niet reproduceren omdat ik niet weet hoe jouw document er uit ziet. Voor dat eerste probleem zou het kunnen dat OpenOffice.org dat wil interpreteren als een datum of als nummering van een opsomming.
Plaats reactie