Hoe Ubuntu een stuk van mijn DVD gered heeft.

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Hoe Ubuntu een stuk van mijn DVD gered heeft.

Bericht door Sebazzz »

Ik heb met Nero een DVD gebrand, maar ondanks Nero zei dat het branden gelukt was, was het branden niet gelukt. En de te branden bestanden had ik al weggegooid (Backup-DVD). Dus ik wil even die DVD gaan testen. Blijkt dat ie niet goed is (windows duurt er veel te lang over om te lezen).

Ik probeer vanaf Windows dus bestanden van de CD te halen (Gratis undelete programma's zijn er helaas niet) maar explorer.exe loopt, ook nu, altijd vast met corrupte DVD's, hij slurpt alle systeembronnen op om de dvd te proberen te lezen en reageert totaal niet meer en neemt de rest van Windows erin mee, Azureus, Firefox, OOo, Thunderbird starten niet meer op of falen direct.

Ik start dus, totaal in de stress over de zwakheid van Windows, de computer opnieuw op om Ubuntu te starten. En die doet het dus wel goed. Zowel KDE als Gnome blijven goed reageren, en ik heb met Ubuntu gelukkig nog aardig wat data van mijn DVD kunnen recoveren. Dus, hier een voorbeeld van de zwakheid van Windows, en de stabiliteit van Ubuntu.

En ik heb dus nog steeds geen spijt van Ubuntu op mijn systeem. :D
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Waarom gebruik je eigenlijk windows nog??
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Dat vraag ik mij soms ook af, maar je kan toch gewoon niet zonder, helaas, in deze Windows-wereld. Websites moet ik bijv. nog steeds testen in IE6 en IE7. UT2004 en Doom3 draaien wel op Linux, maar voor Prey is er nog steeds geen port. En aangezien er voor Just Cause helemaal geen port gaat komen, zit ik toch met superlijm aan Windows vast. Maar vrees niet: Windows is niet mijn primaire OS meer ;)
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ik geloof dat je IE al een hele tijd prima kan draaien in WINE.

Spelletjes zijn een beetje ondervertegenwoordigd, maar op The Linux Action Show werden er een tijdje geleden wel een enkele besproken.
Plaats reactie