Waarom ik FireFox gebruik?

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
djvg
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 september 2006, 14:42
    unknown unknown

Waarom ik FireFox gebruik?

Bericht door djvg »

IE was ik een beetje zat, geen goede popup blokeering, ongewenste Active X en daar zijn we mooi vanaf in vuurvosje :)

Verder vind ik het een super stabieler browser :)
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

en je kunt hem zo lekker aanpassen aan je eigen wensen...
heb je extensies geinstalleerd?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Mocht ik nu terug willen gaan naar IE, wat mij onwaarschijnlijk en onlogisch lijkt, wacht ik daarmee wel met die nieuwe lek in IE :D
Die pas 10 oktober gefixed wordt :x
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Met 2.0 ben ik ook weer terug bij Firefox op mijn MAC. Opera beviel uitstekend er zit standaard erg veel in. Maar bepaalde zaken kun je niet aan of uitzetten als je dat wilt of toevoegen via een extensie. Dat ging mij steeds meer tegenstaan. Dus daarom weer terug naar FF 2.0. Deze versie lijkt me ook een stukje sneller en wendbaarder.

Ik blijf natuurlijk wel andere browsers testen. Ik zie erg uit naar Safari 3.0 en Shiira. (IE lig ik inmiddels niet meer wakker van)(moet er helaas op mijn werk nog mee werken)
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

tis Stabieler dan Internet Explorer en je kan het aanpassen naar gelang je zelf wilt
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
Ulrich007
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 oktober 2006, 21:08
    unknown unknown

Bericht door Ulrich007 »

zeer handig te gebruiken op verschillende OS
en werkt naar mijn menig zeer vlot

tabbed browsing niet meer te missen
japie krekel
Berichten: 11
Lid geworden op: 1 december 2006, 11:52
Locatie: vlaardingen
    unknown unknown

Microsoft heef al genoeg gestolen

Bericht door japie krekel »

Je kunt geen MS programma gebruiken of je komt dingen tegen die je al eens eerder ergens anders gezien hebt. Dat begon al bij (PC-MS)-dos
Iedereen pikt weleens een goed idee maar een miljarden bedrijf daar mee opbouwen vind ik niet fijntjes. Maar ja....$$$

Als de ontwikkelaars van OSS maar creatief blijven wordt de voorsprong toch steeds groter en zullen steeds meer overheidsinstellingen er op over gaan. Het zijn toch belastingcenten, nietwaar? :D
Yoda
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 december 2006, 10:53
    unknown unknown

Re: Microsoft heef al genoeg gestolen

Bericht door Yoda »

als het dan toch overheidscenten zijn. Laat ze het op de scholen dan ook instaleren :P. Zit hier nog steeds te kloten met IE.

Thuis natuurlijk wel Mozilla geinstaleerd. Zoals al eerder gezegd, aanpasbaar en stabiel.
"Do, or do not. There is no try."
japie krekel
Berichten: 11
Lid geworden op: 1 december 2006, 11:52
Locatie: vlaardingen
    unknown unknown

FF op scholen

Bericht door japie krekel »

Mee eens.

Ga het proberen.
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Op school hebben die idoten nog steeds geen Firefox geinstalleerd. Ik heb het ook niet voorgesteld, want ik weet dat het waarschijnlijk toch niet gebeurt. De systeembeheerder zal het denk ik geen probleem vinden, maar de directie...

Daarom neem ik mijn Firefox mee, portable, en heb ik altijd me bladwijzers, inloggegevens, extensies, cookies, en thema's bij me :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sebazzz schreef:De systeembeheerder zal het denk ik geen probleem vinden, maar de directie...
Hoezo ? Wordt anders het Kerstpakket vanuit Redmond voor de directie kleiner van omvang ? Wat maakt het hen nu uit waarmee er gesurft wordt ? Zolang het maar veilig gebeurt en voldoende mogelijkheden biedt, lijkt mij zo. Ik heb genoeg bedrijven gezien waar men IE zodanig dicht had getimmerd dat je er vrijwel niets fatsoenlijks meer mee kon doen. Dan kun je toch beter Firefox gebruiken, want daarbij hoef je geen ActiveX te beveiligen en allerlei andere updates voor het besturingssysteem te installeren om je netwerk een beetje veilig te houden. Firefox is wat een browser behoort te zijn: een toepassing in plaats van een groot beveiligingsrisico.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

nirwana schreef:Firefox is wat een browser behoort te zijn: een toepassing in plaats van een groot beveiligingsrisico.
in dat verband is het natuurlijk wel jammer dat Mozilla nog niet met een patch is gekomen om het lek in het wachtwoordbeheer te dichten
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

daar weten jullie dan niks op :p
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

jack2go schreef:daar weten jullie dan niks op :p
Beveiligingsupdate komt eraan hoor zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=9130 dus voor 20 december is je lek weer dicht. :D Beter een goede patch dan een snelle. Het beste is natuurlijk beide.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

patch is er(geinstalleerd ook) maar lek in wwbeheer is niet gedicht door de patch
Plaats reactie