TOP 2000

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Amsterdammer
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 oktober 2006, 13:10
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

TOP 2000

Bericht door Amsterdammer »

Wie van jullie luistert eigenlijk Radio 2: TOP 2000 ?
En zijn jullie favoriete liedjes erbij?
http://top2000.radio2.nl/2006/page/homepage

Hier staan alle radio's aan, wij willen niets missen :P
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Hier is het 3FM serieus requests. http://sites.3fm.nl/page/sr06_homepage
Waarom geen top 2000
a. Frits Spits (hypocriete *&*&**^@# @$ )
b. manupilatie lijst (Boudewijn de groot Vorig jaar op 1 en nu op 2 dat kan dus echt niet. Als volgend jaar de Marco Borsato fanclub gaat stemmen staat Marco op 1. Brrrrrr) Zie ook kranten artikel vorig jaar over manipulatie. Toen mochten de hardere nummers niet worden toegelaten Nirvana staat me daar nog iets van bij)
c. popmuziek hoort op 3FM en niet op radio 2
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Radio? Bestaat dat nog? Ik luister alleen radio als ik toevallig bij iemand in de auto zit (ik heb geen auto -> geen rijbewijs -> moet ik nog ff halen -> maar ik zit nu met een verdoofde bek). Wat ik horen wil draaien ze niet op de radio, en als ze het draaien is het af en toe. Ik zet zelf wel wat op.

Mijn vader (en zijn leeftijdscategorie, de mannen dan) luister(t/en) er wel naar. Maargoed, ik ben geen fan van Abba, Boudewijn en de rest van de gangbang.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

vulture schreef: a. Frits Spits (hypocriete *&*&**^@# @$ )
b. manupilatie lijst (Boudewijn de groot Vorig jaar op 1 en nu op 2 dat kan dus echt niet. Als volgend jaar de Marco Borsato fanclub gaat stemmen staat Marco op 1. Brrrrrr) Zie ook kranten artikel vorig jaar over manipulatie. Toen mochten de hardere nummers niet worden toegelaten Nirvana staat me daar nog iets van bij)
a. Niet echt mijn smaak ook...
b. Inderdaad, in het verleden stemde ik ook nog wel op dergelijke lijstjes, totdat ze iedere keer weer volledig vern**kt werden door fanclubs, dan is er voor mij de lol wel af.

Ik luister trouwens alleen in de auto naar de radio, Arrow Classic Rock (tegenwoordig), die top 500 is nog wel aardig om naar te luisteren, vind ik. :)
Radio 3FM en Studio Brussel, waar ik voorheen naar luisterde vind ik echt niet meer om aan te horen. Niks dan 'lollige' dj's die er blijkbaar genoegen in scheppen hun onbenul te etaleren, flauwe spelletjes (kortom, meer geleuter dan muziek) en commerciële prutmuziek.
Bah.
Afbeelding
Amsterdammer
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 oktober 2006, 13:10
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Amsterdammer »

Nou, ik ben blij met TOP 2000, voor mij komt bijna iedere uur een keer mijn jeugd terug :P

ik verheug me bij voorbeeld op de Small Faces :)
http://top2000.radio2.nl/2006/page/lijs ... /2688/2361

Ik was 17 toen Tin Soldier in de charts kwam :roll:
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Amsterdammer schreef: ik verheug me bij voorbeeld op de Small Faces :)
Ik was 17 toen Tin Soldier in de charts kwam :roll:
dat was nog zonder Rod Stewart en Ron Wood 8)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Amsterdammer schreef:Nou, ik ben blij met TOP 2000, voor mij komt bijna iedere uur een keer mijn jeugd terug :P

ik verheug me bij voorbeeld op de Small Faces :)
http://top2000.radio2.nl/2006/page/lijs ... /2688/2361

Ik was 17 toen Tin Soldier in de charts kwam :roll:
Als je naar Arrowluistert, komt ie iedere dag terug.
Daarom zie ik er nog zo jong, fris en fruitig uit. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

net even inspiratie opgedaan bij Arrow en de full versie : Get Ready van Rare Earth gedownload(illegaal natuurlijk) "Well twiddley dee, twiddley dum
Look out baby, 'cause here I come" haha I'm loving it!
Amsterdammer
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 oktober 2006, 13:10
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Amsterdammer »

ach ja, mag ik jullie als Duitser attent maken op plaats 1293 om 23:05 h :oops:

[vid made by NOS]
Laatst gewijzigd door Amsterdammer op 27 december 2006, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

jack2go schreef:net even inspiratie opgedaan bij Arrow en de full versie : Get Ready van Rare Earth gedownload(illegaal natuurlijk) "Well twiddley dee, twiddley dum
Look out baby, 'cause here I come" haha I'm loving it!
Hé, downloaden is legaal. Al zijn er bepaalde groepen die je anders willen doen geloven. En ja, alleen kan je niet op tegen een leger juristen. Iets wat Reiser nu meemaakt. Maargoed, wat ik wil zeggen is dat downloaden legaal is maar de hele platenmaffia je wil aanzetten tot het vrijwillig verplicht doneren van je geld aan hun. Wat je trouwens ook al doet als je helemaal legaal Linux (of andere OSS software) aan het branden ben.

En leg me eens uit, waarom moet ik de platenmaatschappijen betalen als ik mijn vakantiefoto's aan bekenden wil laten zien? :twisted: :?

En adri, de reden dat er zoveel gelul is op de radio is het feit dat er dan minder muziek gedraait wordt en er dus minder afgedragen hoeft te worden. Waarbij een bedrijf weer moet betalen om die muziek te mogen luisteren. Geef mij maar CC-muziek. :lol:

Oja, ik ben ook bezig om de hele top-2000 te downloaden. :P
Amsterdammer
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 oktober 2006, 13:10
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Amsterdammer »

Zend radio 2 eigenlijk signalen uit waar ik de recente titel van de playlist kan zien? Tot nu toe zie ik alleen radio 2 NOS, in alle players :(
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Amsterdammer schreef:ach ja, mag ik jullie als Duitser attent maken op plaats 1293 om 23:05 h :oops:
Uiteraard!
Fantastisch nummer.
jack2go schreef:net even inspiratie opgedaan bij Arrow en de full versie : Get Ready van Rare Earth gedownload(illegaal natuurlijk) "Well twiddley dee, twiddley dum
Look out baby, 'cause here I come" haha I'm loving it!
Mijn broer had vroeger die versie (23 minuten) op casette, ik werd daar helemaal niet goed van.
Dat is gewoon te lang naar mijn smaak.
Zo heb ik ook nog de LP In-a-gadda-da-vida van Iron Butterfly. Dat titelnummer vind ik wel aardig, maar op die LP staat dat dus op één kant (ook ruim 20 minuten, pfff), om het over die andere kant maar niet te hebben...
Er zijn maar drie nummers die ik een hele LP-kant kan aanhoren:
Autobahn - Kraftwerk
Heroes -David Bowie
Interstellar Overdrive - Pink Floyd
8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

adri schreef: Er zijn maar drie nummers die ik een hele LP-kant kan aanhoren:
Autobahn - Kraftwerk
Heroes -David Bowie
Interstellar Overdrive - Pink Floyd
8)
Interstellar Overdrive, tja toen maakte Pink Floyd nog goede muziek, Umma Gumma vond ik ook een super LP(live) Careful with that ax Eugene
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Pink Floyd met de geniale -maar compleet geschifte- Syd Barret (ook al dood...) was top, de eerste jaren daarna ook nog, na Dark side of the moon was er voor mij de lol wel af. Té zeer gericht op techniek, maar volstrekt zielloos (vind ik). Verworden tot een soort Dire Straits avant la lettre. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

2 Boudewijn de Groot - Avond (1997)
17 Marco Borsato - Rood (2006)
24 Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale (1969)
28 Stef Bos - Papa (1991)
29 Wim Sonneveld - Het dorp (1974)
37 Guus Meeuwis - Brabant (2004)
38 Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg (1982)
42 Boudewijn de Groot - Testament (1967)
47 Klein Orkest - Over de muur (1984)
50 Van Dik Hout - Stil in mij (1994)
Sorry hoor deze nummers zijn best wel aardig. Maar zo hoog in een top 1000.

Wat me overigens aan de 40 + ers hier op het forum opvalt is dat ze qua smaak toch een beetje blijven hangen in het verleden. En ook vaak in een genre. Tuurlijk het zijn allemaal mooie plaatjes maar tegenwoordig wordt er ook nog steeds erg goeie muziek gemaakt. Ik luister ook niet alleen naar de radio voor de muziek. Een goede dj schept een bepaalde sfeer. En dat kan ik ook wel waarderen. Goede dj zijn oa Giel Beelen, Stenders, Patrick Kicken, Bart van Leeuwen. Het liefst hoor ik alle muziek soorten door elkaar, natuurlijk niet gelijk tijdig.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie