Javascript

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
tomtomgo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 december 2006, 15:57
    unknown unknown

Javascript

Bericht door tomtomgo »

Ik heb een javascript gebruikt voor een dropdown menu op een website.
Oorspronkelijk had ik dat in vbscript geschreven omdat ik die taal al machtig was, maar al snel bleek dat in Firefox niet te werken. Ik ben dan maar op zoek gegaan naar een javascriptje voor dat menu. In IE werkt dat, maar in Firefox dus niet. Moet ik er extra tags of extenties bijzetten om het gebruiksvriendelijk te maken voor Firefox?

Alvast bedankt !!!
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Wat heb je al?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Waar kunnen we jouw website vinden ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: Java script

Bericht door common sense »

tomtomgo schreef:Ik heb een javascript gebruikt voor een dropdown menu op een website.
Oorspronkelijk had ik dat in vbscript geschreven omdat ik die taal al machtig was, maar al snel bleek dat in Firefox niet te werken. Ik ben dan maar op zoek gegaan naar een javascriptje voor dat menu. In IE werkt dat, maar in Firefox dus niet. Moet ik er extra tags of extenties bijzetten om het gebruiksvriendelijk te maken voor Firefox?

Alvast bedankt !!!
Waar heb je het script vandaan geplukt?

VB-script werkt niet op Internet omdat het geen Internet standaard is. Dat IE dat wel pikt is niet toevallig omdat M$ ons wil infecteren met een BASIC virus :lol: . Tja, BASIC, dat is pas echt ver over de datum...

Dat jouw JavaScript niet in Firefox werkt kan te maken hebben met dat het een JScript is. JScript is het dialect wat M$ gebruikt, en wat wel veel overeenkomsten maaar ook nogal wat verschillen heeft t.o.v. de ECMA JavaScript standaard.

Firefox gebruikt ECMA JavaScript (aka DOM Script).
Zie ook:
http://developer.mozilla.org/en/docs/Ja ... _Resources

Je hebt geen extra meuk nodig om het te laten werken, hooguit wat fixes om compatibiliteit tussen JScript en echte JavaScript te verbeteren.
Plaats reactie