firefox werkt niet meer!!!

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Arda
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 december 2006, 10:34
    unknown unknown

Bericht door Arda »

Nee ik heb geen registercleaner.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Probeer CrapCleaner.
Is niet de meest grondige, maar wel behoorlijk veilige cleaner. Laat hem dan "problemen oplossen".
Afbeelding
Arda
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 december 2006, 10:34
    unknown unknown

Bericht door Arda »

Jaaaa, dat was het. Eerst alles doorgenomen aan tips van Mozillazine en uitgevoerd, maar dat hielp niet. Toen maar van lieverleed McAfee er helemaal afgehaald en nu doet ie het. Maar hoe nu verder? Want zonder een goede beveiliging is het leven online ook geen pretje. Kan ik McAfee zo installeren dat ik dit probleem niet meer heb of heb je een advies voor een beter beveiligingsprogam.
Amsterdammer
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 oktober 2006, 13:10
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Amsterdammer »

Als je met CrapCleaner je PC hebt opgeschoond en de pc opnieuw gestart hebt, kan je McAfee volgens mij weer installeren, tot je licentie verloopt. Misschien is hier een oude thread over firewalls?
Gebruikersavatar
Scorzon Era
Berichten: 1878
Lid geworden op: 4 juli 2004, 19:50
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Scorzon Era »

Arda schreef:Kan ik McAfee zo installeren dat ik dit probleem niet meer heb of heb je een advies voor een beter beveiligingsprogam.
Beter, weet ik niet. Gelijkwaardig misschien wel. Je hebt al AVG voor Anti Virus, nu nog een goede firewall.

Keuze is mijn inziens dan:
Sygate Personal Firewall (5.6 is de laatst uitgegeven versie, deze firewall wordt helaas niet meer ontwikkeld)
Comodo Firewall

ZoneAlarm (gratis of betaalde versie) valt wat mij betreft af, omdat deze nogal eens kuren en nukken heeft, zeker bij updates van programma's die een Internet verbinding nodig hebben (heel apart, voor een firewall... :) ).
Arda
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 december 2006, 10:34
    unknown unknown

Bericht door Arda »

Prima, ik probeer eerst McAfee en anders ga ik over op die anderen. Die crapcleaner is trouwens wel geweldig. Afgezien dat microsoft nu een probleem met zijn eigen virusscan meldt, maar die wil ik toch al niet gebruiken. Maar hij heeft heel wat bende eraf gehaald. En nu op naar Thunderbird!
Bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Geen Macafee meer gebruiken. Gebruik gewoon de standaard winows Firewall. Een van de weinige windows producten waar je weinig sclecht nieuw over hoort.

Ik ben ook een ex macafee gebruiker. Nooit meer.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Amsterdammer
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 oktober 2006, 13:10
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Amsterdammer »

@vulture, ik ben geen voorstander van alleen windows firewall, zie
http://www.firewallleaktester.com/tests.php (click beneden op "view results")

maar misschien kan iemand voor plaatsen van ervaringen over PC-beveiliging een nieuwe thread openen, ik vind hier geen via zoeken...
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    unknown unknown

Bericht door Dorus »

Ik raad aan mcafee te installeren, en mocht het probleem zich weer voordoen (hoort niet, ik gebruik mcafee ook), neem dan contact op met de helpdesk van mcafee. Ze hebben zo'n chat service waar je in het nederlands live en gratis geholpen word :)

Had laatst ook problemen met mcafee, en ben daar perfect geholpen (ze lieten me mcafee heuristisch verwijderen, en toen was het probleem opgelost), maar dat was geen internet probleem.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Amsterdammer schreef:@vulture, ik ben geen voorstander van alleen windows firewall, zie
http://www.firewallleaktester.com/tests.php (click beneden op "view results")
Ik ook niet.
En ook niet van McAfee trouwens.
Ik zie daar i.c.m. Firefox en m.n. Thunderbird te vaak gelazer mee. En ik zou ook niet weten waarom je zou betalen voor een firewall als er ook prima gratis alternatieven zijn.
Op Windows gebruik ik Outpost en die vind ik erg goed en zeer goed en uitgebreid configureerbaar. Mocht je die nemen, let wel op dat bovenstaande link de laatste gratis versie is. Als je hem installeert moet je dat checken naar updates dus uitvinken. ;)

Met AVG als anti-virusprogje en een goede firewall heb je verder eigenlijk niet zoveel nodig (als je tenminste met -relatief- veilige software als FF en TB werkt.
Nou vooruit, een anti-spywaretooltje zoals Spybot Search&Destroy of AdAware. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

die HJT log kan je beter op het HJT Forum plaatsen http://www.hijackthis.nl/forum/ daar hebben ze er verstand van, knoeien ermee is niet helemaal zonder risico nl. btw ik heb ook McAfee beveiligingssoftware, mij ter beschikking gesteld door superprovider XS4All en geadviseerd door de Postbank. Nooit problemen met FF of welk programma dan ook.
Plaats reactie