K-Meleon 0.8.2+ Wechselbalg beschikbaar

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde browsers als Flock, Camino, Netscape, Galeon, K-Meleon, Beonex, Skipstone, etc.
Plaats reactie
Fast Sjonny
    unknown unknown

K-Meleon 0.8.2+ Wechselbalg beschikbaar

Bericht door Fast Sjonny »

K-Meleon claimt een van de snelste op Mozilla gebaseerde freewarebrowsers te zijn. Een aantal enthousiaste K-Meleongebruikers heeft zich de laatste maanden ingespannen om een nieuwe onofficiële release te maken, gebaseerd op de Mozilla testrelease 1.8a2.
Inmiddels is de nieuwe K-Meleon beschikbaar en blijkt deze release op sommige websites nog eens tot 30 procent sneller te zijn dan zijn voorgangers.

Deze release is (ook in het Nederlands) te vinden op:
http://www.hch.uwnet.nl/k-meleon

Daar is ook verdere informatie te vinden over deze onofficiële release, een link naar de officiële K-Meleonwebsite etc....

Veel plezier!
Groeten,
Jan (een van de mensen achter het project)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik had nog nooit met K-meleon gesurfd, maar hij is idd lekker snel (voor mn gevoel sneller dan firefox). Het voelt voor mij alleen niet helemaal lekker aan , dus ik blijf lekker bij Firefox.

Toch leuk dat het nog sneller kan dan Firefox, misschien dat het voor anderen wel de perfecte browser is, voor bij dus iig niet.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Toch leuk dat het nog sneller kan dan Firefox, misschien dat het voor anderen wel de perfecte browser is, voor bij dus iig niet.
K-Meleon was eigenlijk het antwoord op Galeon. Galeon is de lekker lichte Mozilla-browser voor Linux. K-Meleon is dan voor Windows. Het project leverde wel aardige browsers op, maar er zat niet echt veel schot in. Daarom is het goed om te zien dat er nu weer actief aan ontwikkeld wordt. Zo heb je naast Mozilla App Suite dus nog Firefox, K-Meleon of Beonex als alternatieven. En zo is er voor MacOS nog de Camino-browser. Kortom, meer dan voldoende keuze. Heb je voor een Mozilla-browser gekozen en dan moet je nogmaals gaan kiezen 8)

Maar keuze is goed, zolang het maar duidelijk is wat er gekozen kan worden. En zolang er geen slechte keuzes tussen zitten. En dat is bij Mozilla-software volgens mij niet snel het geval.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
fruitcake
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 maart 2004, 20:12
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

voor wie het nog niet wist:

Bericht door fruitcake »

K-Meleon is V E R U I T de beste keus voor wie een "langzame" dan wel "oude" PC heeft, en zeker in combinatie met een dial-up verbinding!
Plaats reactie