Ubuntu? Nee bedankt

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Haha, pittige reactie :D
Dat noopt mij natuurlijk tot een tegenreactie...

Allereerst, ik ben een groot voorstander van Firefox. Dat zal niemand kunnen ontkennen, gezien mijn promotieactiviteiten. :)
Bij de hele OpenSource-gekte hier af en toe, heb ik wel mijn bedenkingen.

Ook ik heb Linux gedraaid en zien draaien, o.a. Redhat, Suse, Ubuntu en Mandriva. Maar geen van die besturingssystemen vond ik een genot om mee te werken. Dit ligt niet alleen aan de gewenningsperiode (want ik pik nieuwe programma's over het algemeen snel op), maar de hele look-and-feel bevalt me niet. Het is eigenlijk gewoon ronduit lelijk.

Apple's OS, ja dat vind ik inderdaad mooi. Maar Windows Vista vind ik zeker zo mooi. Bovendien vind ik dat Windows gewoon intuïtief werkt en dat het gebruikersgemak enorm is.

Natuurlijk is er vanalles te zeggen over de veiligheid en stabiliteit. Maar om eerlijk te zijn geloof ik dat de voornaamste reden voor het hoge aantal lekken in Windows, de populariteit van het besturingssysteem is. Linux en Mac OS(X) zijn gewoon veel minder rendabel om lekken te exploiteren. Zeker omdat daar vooral ICT-kundige mensen gebruik van maken. Ik denk dat je met Windows net zo veilig en stabiel kunt werken, als je een 'slimme' gebruiker bent. Het grootste veiligheidsrisico is immers de gebruiker.

Bij Windows Vista wordt trouwens wel degelijk onderscheiding gemaakt tussen beheerder en gebruiker en zul je standaard als gebruiker ingelogd zijn, ipv als beheerder. Waar ik me bij Linux aan kapot ergerde, was dat je om de haverklap je wachtwoord moest intoetsen. :)
Ik hoop dat Microsoft met Windows Vista daar een goede balans in heeft gevonden.

Wat betreft die meldingen en popups, die zijn natuurlijk voor de gebruikers-beheerders bedoeld. :D
Een beetje beheerder heeft die allang uitgeschakeld. ;)
Administrateur Steun Firefox
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Nu mijn beurt :D
Ronald-Jan schreef:Haha, pittige reactie :D
Dat noopt mij natuurlijk tot een tegenreactie...
En mij een tegenreactie op de jouwe :p
Ook ik heb Linux gedraaid en zien draaien, o.a. Redhat, Suse, Ubuntu en Mandriva.
Aan het volgende stuk te zien Linux toen Windows 98 uit was, ja dat was troep...
Maar geen van die besturingssystemen vond ik een genot om mee te werken. Dit ligt niet alleen aan de gewenningsperiode (want ik pik nieuwe programma's over het algemeen snel op), maar de hele look-and-feel bevalt me niet. Het is eigenlijk gewoon ronduit lelijk.
Lelijk :o Vind jij het zuurstokkenthema van XP mooi dan? Je heb in Linux verschillende thema's, je kan in Ubuntu kiezen voor Ubuntubruin, maar ook voor andere thema's met meer of minder eye candy.
Apple's OS, ja dat vind ik inderdaad mooi. Maar Windows Vista vind ik zeker zo mooi. Bovendien vind ik dat Windows gewoon intuïtief werkt en dat het gebruikersgemak enorm is.
Vista is mooi ja. Maar daarvoor betaal je wel 350 euro voor, nog niet te spreken over de hardware die je moet hebben ervoor. En waarschijnlijk vind je Windows zo fijn werken, omdat je eraltijd mee gewerkt heb ;)
Natuurlijk is er van alles te zeggen over de veiligheid en stabiliteit. Maar om eerlijk te zijn geloof ik dat de voornaamste reden voor het hoge aantal lekken in Windows, de populariteit van het besturingssysteem is. Linux en Mac OS(X) zijn gewoon veel minder rendabel om lekken te exploiteren.
Hmm, ik meende dat Microsoft bijna vanaf 0 is begonnen met Vista maken, daar zullen ze vast wel een reden voor hebben.. (misschien omdat het moeilijk dan niet onmogelijk is om lekken in de huidige code te dichten)
Bij Windows Vista wordt trouwens wel degelijk onderscheiding gemaakt tussen beheerder en gebruiker en zul je standaard als gebruiker ingelogd zijn, ipv als beheerder.
Beter goed gekopieerd dan slecht gemaakt
Waar ik me bij Linux aan kapot ergerde, was dat je om de haverklap je wachtwoord moest intoetsen.
Hoeft niet hoor, één keer per sessie en dan niet meer (in Ubuntu).
Ik hoop dat Microsoft met Windows Vista daar een goede balans in heeft gevonden.
Dan kom je bedrogen uit. Vista is Linux x 10. Niet alleen met dit, maar ook bijvoorbeeld met het installeren van drivers, niet digitaal ondertekent is geen driver voor je printer, videokaart, ethernetadapter whatever. In Linux heb je daar geen last van, sterker nog, in Linux (Ubuntu) kan je zelfs XP drivers installeren.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Ronald-Jan schreef:Geef mij maar lekker Windows, heb je nergens gezeur over :)
Je hebt wat stopverf voor je Window nodig... Iets met dode linkjes in footers... :lol:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

common sense schreef:Iets met dode linkjes in footers...
Je bedoelt dat SteunFirefox.nl niet meer thuis geeft ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

nirwana schreef:Je bedoelt dat SteunFirefox.nl niet meer thuis geeft ?
:idea: yep, maar die actie was ook al weer lang geleden ... Iemand nog nieuwe plannen? Die hopelijk nog effectiever zijn?
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Leuk zo'n discussie :)
Zolang het vriendschappelijk blijft, heeft niemand er problemen mee denk ik.
yep, maar die actie was ook al weer lang geleden ... Iemand nog nieuwe plannen? Die hopelijk nog effectiever zijn?
Nee, ik in ieder geval niet. Ik ben ruim 2 jaar met de hele actie bezig geweest, ik had er aan het schoon genoeg van :) De link doet het trouwens weer.
Aan het volgende stuk te zien Linux toen Windows 98 uit was, ja dat was troep...
Nee, niet echt. Mandrake 10, Suse 9... nog niet zo heel lang geleden dus.
Lelijk? Vind jij het zuurstokkenthema van XP mooi dan? Je heb in Linux verschillende thema's, je kan in Ubuntu kiezen voor Ubuntubruin, maar ook voor andere thema's met meer of minder eye candy.
Hola, Windows XP is ook al zo'n 6 jaar oud. En nee, het XP Media Center lay-out vind ik niet lelijk. Screen 1 | Screen 2 | Screen 3 Losse skin is ook te downloaden via Xpero.
Vista is mooi ja. Maar daarvoor betaal je wel 350 euro voor, nog niet te spreken over de hardware die je moet hebben ervoor. En waarschijnlijk vind je Windows zo fijn werken, omdat je eraltijd mee gewerkt heb
Dat was ik eigenlijk niet van plan en ik ben benieuwd hoe jij aan die prijzen komt. :) Studenten kunnen voor 20 euro aan XP komen, dus ook Vista moet wel betaalbaar zijn. Daarnaast is de Home Premium Editie goed genoeg.
Hmm, ik meende dat Microsoft bijna vanaf 0 is begonnen met Vista maken, daar zullen ze vast wel een reden voor hebben.. (misschien omdat het moeilijk dan niet onmogelijk is om lekken in de huidige code te dichten)
Een goed teken voor de mensen die zeggen dat Windows zo lek is als een mandje. Misschien wordt deze Windows-versie wel écht veiliger. :wink:
Beter goed gekopieerd dan slecht gemaakt
Alle besturingssystemen worden van elkaar gekopieerd. Linux en Mac OS bevatten op hun beurt ook weer gekopieerde dingen van Windows.
Hoeft niet hoor, één keer per sessie en dan niet meer (in Ubuntu).
Ehm, wat is dan het verschil met Windows. Daar type je ook één keer je wachtwoord in :P
Dan kom je bedrogen uit. Vista is Linux x 10. Niet alleen met dit, maar ook bijvoorbeeld met het installeren van drivers, niet digitaal ondertekent is geen driver voor je printer, videokaart, ethernetadapter whatever. In Linux heb je daar geen last van, sterker nog, in Linux (Ubuntu) kan je zelfs XP drivers installeren.
Sinds de laatste béta's zijn een hoop overbodige waarschuwingen verwijderd. En fabrikanten zullen wel zorgen dat hun drivers ondertekend worden (tegen betaling), want anders lopen ze wel een heel grote doelgroep mis. En mocht je die waarschuwingen zat zijn, dan kan een beetje geadvanceerde computeraar de UAC uitschakelen.

Nu jij weer :P
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ronald-Jan schreef:Haha, pittige reactie :D
Vind je?
Ik vind het wel meevallen. :)
Ronald-Jan schreef: Dat noopt mij natuurlijk tot een tegenreactie...
Uiteraard.
Ronald-Jan schreef: Allereerst, ik ben een groot voorstander van Firefox. Dat zal niemand kunnen ontkennen, gezien mijn promotieactiviteiten. :)
Bij de hele OpenSource-gekte hier af en toe, heb ik wel mijn bedenkingen.
Zo dacht ik er twee jaar geleden ook over. Als je daadwerkelijk Linux draait, dan verandert je invalshoek wel 'een beetje'.
En da's geen toeval.
Ronald-Jan schreef: Ook ik heb Linux gedraaid en zien draaien, o.a. Redhat, Suse, Ubuntu en Mandriva. Maar geen van die besturingssystemen vond ik een genot om mee te werken. Dit ligt niet alleen aan de gewenningsperiode (want ik pik nieuwe programma's over het algemeen snel op), maar de hele look-and-feel bevalt me niet. Het is eigenlijk gewoon ronduit lelijk.

Apple's OS, ja dat vind ik inderdaad mooi. Maar Windows Vista vind ik zeker zo mooi. Bovendien vind ik dat Windows gewoon intuïtief werkt en dat het gebruikersgemak enorm is.
Nou ja, daar heeft Sebazzz al op gereageerd, daar heb ik verder weinig aan toe te voegen.
Grappig wel, als ik tegenwoordig Windows gebruik, dan vind ik het zo'n rare iele lettertjes. :)
Ronald-Jan schreef: Natuurlijk is er vanalles te zeggen over de veiligheid en stabiliteit. Maar om eerlijk te zijn geloof ik dat de voornaamste reden voor het hoge aantal lekken in Windows, de populariteit van het besturingssysteem is. Linux en Mac OS(X) zijn gewoon veel minder rendabel om lekken te exploiteren. Zeker omdat daar vooral ICT-kundige mensen gebruik van maken. Ik denk dat je met Windows net zo veilig en stabiel kunt werken, als je een 'slimme' gebruiker bent. Het grootste veiligheidsrisico is immers de gebruiker.
Ja, de gebruiker is de grootste risicofactor, maar als je pretendeert een gebruiksvriendelijk OS te maken, dan hoort dat er toch zeker bij. Sommige mensen moeten nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Zelfs als je altijd als root inlogt bij Linux (wat bijv. op Ubuntu eigenlijk haast niet gaat en wat sowieso altijd af te raden is), dan zijn de risico's nog aanzienlijk kleiner dan bij Windows. En echt niet alleen omdat Windows nu eenmaal populairder is dan andere systemen. Dat verhaal is al lang ontkracht door tal van andere software (bijv. Apache), die op hun gebied populairder zijn dan hun MS-tegenhangers.
It's just safer!
Ronald-Jan schreef: Bij Windows Vista wordt trouwens wel degelijk onderscheiding gemaakt tussen beheerder en gebruiker en zul je standaard als gebruiker ingelogd zijn, ipv als beheerder. Waar ik me bij Linux aan kapot ergerde, was dat je om de haverklap je wachtwoord moest intoetsen. :)
Ik hoop dat Microsoft met Windows Vista daar een goede balans in heeft gevonden.
Ook daar heb ik aan de opmerkingen van Sebazzz weinig meer toe te voegen. :)
Nou één ding dan: mijn vrouw en kinderen starten echt altijd Linux op, nooit Windows.
Hoe zou dat nou komen?
Nee, ik sla ze niet of zo. :D
Punt dat ik wil maken is dit: bij mensen die niet echt op Windows georiënteerd zijn en het zaakje ook niet hoeven beheren, is Linux echt hartstikke gebruiksvriendelijk, veel gebruikersvriendelijker dan Windows. Dat houd ik staande.
Ronald-Jan schreef: Wat betreft die meldingen en popups, die zijn natuurlijk voor de gebruikers-beheerders bedoeld. :D
Een beetje beheerder heeft die allang uitgeschakeld. ;)
Ik heb het hier niet over die debiele paperclip...
Vorige week nog een printer moeten installeren bij een broer van me. Een Canon, dus echt geen apart merk of zo.
Ben er een hele avond mee bezig geweest. De drivers werden door WXP niet gepruimd. De meldingen die je dan krijgt, dat is dus echt helemaal niks. Compleet waardeloos. Daar heb je gewoon niks aan.
Om een lang en treurig verhaal kort te maken: Na vele pogingen en diverse drivers geprobeerd te hebben lukte het dan toch.
Met de originele drivers...
In diezelfde tijd had ik dat ding op Slackware (en da's echt andere koek dan Ubuntu, wat dat betreft) al lang aan de praat gehad, daar krijg je nl. foutmeldingen waar je iets mee kunt.
Op Ubuntu was het zeer waarschijnlijk een kwestie van twee minuten geweest. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Ik heb het hier niet over die debiele paperclip...
Vorige week nog een printer moeten installeren bij een broer van me. Een Canon, dus echt geen apart merk of zo.
Ben er een hele avond mee bezig geweest. De drivers werden door WXP niet gepruimd. De meldingen die je dan krijgt, dat is dus echt helemaal niks. Compleet waardeloos. Daar heb je gewoon niks aan.
Om een lang en treurig verhaal kort te maken: Na vele pogingen en diverse drivers geprobeerd te hebben lukte het dan toch.
Met de originele drivers...
In diezelfde tijd had ik dat ding op Slackware (en da's echt andere koek dan Ubuntu, wat dat betreft) al lang aan de praat gehad, daar krijg je nl. foutmeldingen waar je iets mee kunt.
Op Ubuntu was het zeer waarschijnlijk een kwestie van twee minuten geweest.
Tsja, uitzonderingen zijn er altijd. Over het algemeen is Windows toch echt het meest ondersteunde besturingssysteem. Ik heb nog nooit gehad dat ik een apparaat niet aan de praat kon krijgen. Er zijn altijd wel drivers te vinden. Het hele plug and play systeem in Windows is goed op orde.
Ik snap dat je het niet over die paperclip hebt, die is volgens mij al een tijdje verdwenen van Windows trouwens. Ik heb hem voor het laatst in Windows 2000 gezien ofzo en in Office XP. In mijn Windows en Office kan ik hem in ieder geval niet vinden.

En even wat anders, het aanleggen van een netwerk is ook echt een ramp. Ik heb het toen onder SUSE geprobeerd (ik weet niet of het anders onder Ubuntu werkt), maar daar moest je een hele Samba-server aanleggen om bij de mappen op een andere computer te komen. Echt een ramp. Ik kon het ook niet gebruiksvriendelijk noemen, er komt geen Wizard die je een beetje op weg helpt. Je moet dan zelf het internet afspeuren. :)
Administrateur Steun Firefox
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Ronald-Jan schreef: Tsja, uitzonderingen zijn er altijd. Over het algemeen is Windows toch echt het meest ondersteunde besturingssysteem.

Microsoft dwingt hardware ondersteuning af, op 'n manier waardoor Linux support meestal de sluitpost is van de hardware fabrikanten. Heel erg jammer, terwijl het best goed zou kunnen.

Hardware fabrikanten moeten gewoon wat meer meewerken en documentatie vrijgeven hoe de hardware te programmeren. Liefst zonder verveldende NDA's etc.
Ronald-Jan schreef:
Ik kon het ook niet gebruiksvriendelijk noemen, er komt geen Wizard die je een beetje op weg helpt. Je moet dan zelf het internet afspeuren. :)
Daar is Linux ook niet direct voor gemaakt, maar Ubuntu komt wel aardig in de richting. Gelukkig is er ook nog Apple met het echt gebruikersvriendelijke OS-X! (ook Unix!)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik weet niet waarom, maar ik moest nu toch weer even aan die reacties van "Beer" denken op een blog van Asa Dotzler: http://weblogs.mozillazine.org/asa/arch ... idiot.html
M.n. zijn laatste posting is hilarisch en buitengewoon treffend (vind ik). Hoewel hij natuurlijk een beetje overdrijft. ;)

Ik vraag me trouwens af hoeveel Windows gebruikers er gauw even een netwerkje uit hun mouw schudden...

Wizards: Allemaal leuk en aardig, totdat er iets fout gaat. En dan sta je bij Windows al gauw met lege handen. :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Inderdaad een leuke discussie. Het is trouwens al zo'n ontzettend oude discussie... :)

Vijf jaar geleden heb ik zelf m'n eerste netwerk thuis aangelegd. In één keer, met behulp van de wizard :D

En weet je, ik heb opzich niks tegen Linux. Maar ik zie niet in waarom ik over zou moeten stappen naar een besturingssysteem dat ik minder goed ken en begrijp. Dat er in mijn opinie minder mooi uitziet als bijvoorbeeld Windows Vista. Waarmee minder programma's compatibel zijn. Met mijn Windows heb ik geen problemen, al jaren niet meer. Van virussen en spyware heb ik ook geen last meer, met dank aan Firefox. :)

Kortom, wat er in die discussie al genoemd wordt; als je Linux prettiger vindt werken moet je het vooral blijven gebruiken. Maar als je al je hele leven gebruikmaakt van Windows en geen tot weinig klachten hebt, blijf dan gerust bij Windows. Zo beroerd is het besturingssysteem niet, sterker nog; ik vind Windows kwalitatief (afgezien van de lekken) sterk en de ondersteuning is ook erg goed.
Laatst gewijzigd door Ronald-Jan op 12 januari 2007, 15:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Administrateur Steun Firefox
JAF
Berichten: 107
Lid geworden op: 2 februari 2005, 17:03
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Ik wil mij, als Linux gebruiker, bij Ronald-Jan aansluiten. Zolang Windows bevalt en ik zou niet weten waarom dat bij mensen met lage (beveiligings)eisen niet zo zou zijn. Op het gebied van beveiliging lijkt MS overigens nu eindelijk de juiste weg ingeslagen en ik denk dat dat voor een deel te danken is dat het alternatief steeds serieuzer genomen kan worden. Hetzelfde verhaal geldt voor IE, pas nu FF echt een concurrent blijkt komt de monopolist in beweging.
Dat hardware slecht compatible is met andere OSen is vooral gemakzucht van de fabrikanten. Maar ook hier dringt het langzaam door dat het voor iedereen beschikbaar zijn van drivers (of ze opensourcen) wel degelijk voordelen kan hebben. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat Linux ook op de thuisgebruikersmarkt een, zij het bescheiden, speler wordt waarbij het gebruikersgemak te vergelijken is met windows en MAC OS.
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Mensen gebruiken Linux om verschillende redenen: ze kunnen Microsoft niet uitstaan, ze vinden Windows te onstabiel of te onveilig, het is gratis, het is UNIX/POSIX, enz. Dat je het niet gebruikt omdat het minder mooi is dan Windows vind ik nogal oppervlakkig en een zwak excuus.

Zelf gebruik ik Linux vooral omdat het Vrij is. Als je even nadenkt over de filosofie erachter, dan snap je gewoon dat het de logica zelf is. Stel je eens voor dat al die manuren die gespendeerd worden en werden aan propriëtaire software, besteed werden aan Vrije software: we zouden jaren verder staan dan waar we nu zijn. Geen tientallen softwarebedrijven die mekaar met gelijkaardige programma's beconcurreren, maar 1 uitstekend programma dat doet wat het moet doen of enkele gelijkwaardige projecten die samenwerken en van elkaar leren. Geen onnodige feature bloat om toch maar een nieuwe versie uit te kunnen brengen, maar een programma dat de functie doet waarvoor het ontworpen is en dat zeer goed doet. Geen tijdverspilling met reverse engineering van bepaalde protocollen, maar overal open standaarden waaraan elk programma zich houdt zonder 'embrace and extend'. En dat geldt ook voor hardware.

Microsoft slaagt er ook keer op keer in om de gebruiker allerlei beperkingen te laten slikken. Dat je op Vista alleen nog maar drivers kunt installeren die ondertekend zijn is daar een goed voorbeeld van. Dat betekent dat Vrije drivers die niet door een grote fabrikant ontwikkeld worden niet geïnstalleerd kunnen worden. Dat is nu nog niet echt een probleem, maar als er nog meer projecten komen zoals de Open Graphics Card (en dat hoop ik) zou dat kunnen veranderen.

Hollywood zet Microsoft en hardwarefabrikanten onder druk om DRM nog meer door te voeren, van sterkere kopieerbeveiligingen op de optische schijfjes tot aan een watermerk in het analoge beeld waardoor toekomstige camera's het niet zullen willen opnemen. MS en Apple roepen nu wel dat hun apparaten met HDMI-uitgang niet voorzien zijn van HDCP-kopieerbeveiliging, bij mij komt het er niet in want na verloop van tijd (als het voldoende is ingeburgerd) zullen ze het er toch stilletjes binnensmokkelen.

Als we allemaal als schaapjes die weg inslaan omdat het de weg van de minste weerstand is, dan is er misschien over een paar jaar zelfs geen hardware waar je Linux zou kunnen op draaien zonder er een binaire blob in te steken waarvoor een licentie voor moet betaald worden.

Dan liever Vrije software die niet met alles werkt en meehelpen om te zorgen dat het wel werkt dan 'comfortabele' software die onnodig (steeds strictere) beperkingen oplegt.
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

adri schreef:Ik vraag me trouwens af hoeveel Windows gebruikers er gauw even een netwerkje uit hun mouw schudden...
Dat is dus onder Linux een makkie?
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

rebil schreef:Dat je het niet gebruikt omdat het minder mooi is dan Windows vind ik nogal oppervlakkig en een zwak excuus.
Klopt, Zero Geek-Points!

Er zijn veel argumenten voor en tegen, maar het mooie is dat Linux gebruikers ten minste bewust kiezen.

Wel vrije sources, wel delen van kennis, wel omarming van nieuwe software ontwikkel methodes etc.

Ach ja, als iemand per-se Windows wil gebruiken, vind ik dat prima, moet ie zelf weten. Vrijheid blijheid, als je het regime in de MS gevangenis (gij zult geen kopie maken) vrij vind, blijf er dan vooral inzitten. Het Linux regime (kopieer en deel zoveel mogelijk) bevalt mij in ieder geval veel beter...
Plaats reactie