Hoezo Mozilla Correo?

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

Hoezo Mozilla Correo?

Bericht door Samuël »

Via rss kreeg ik dit binnen. Wat is er mis met Thunderbird voor Macintosh? Camino wordt niet bepaald doorontwikkeld maar toch komt Correo.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik denk dat dit dezelfde vraag is als waarom Camino op de mac als er ook Firefox is. Ik heb nog nooit op een mac gewerkt, maar ik kan me voorstellen dat mensen het fijn vinden programma's te gebruiken die beter bij het besturingssyteem passen. Qua functies zal het Thunderbird wel redeljk immiteren, maar ze hebben vrijh

En wat betreft de ontwikkeling van Camino. Pas is 1.1a2 verschenen, er wordt dus nog aan gewerkt. Misschien alleen niet zo snel als bij Firefox, want aan Camino werken minder mensen. Het is gewoon een vrijwilligersproject waarvoor Mozilla hun servers en andere webtools beschikbaar stelt. Hetzelfde zal met Correo gebeuren, al zullen de trademarks wel bij de Mozilla Foundation komen te liggen (dit willen de ontwikkelaars graag, als ik de site goed las).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:, maar ze hebben vrijh
En daar houdt de tekst opeens op. Heb je een idee wat je verder nog hierover wilde zeggen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Overigens heb ik hier zojuist een nieuwsbericht van gemaakt:
www.mozbrowser.nl/node/view/2132

Bedankt voor het vermelden van dit linkje op het forum.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

nirwana schreef:
Gert-Paul schreef:, maar ze hebben vrijh
En daar houdt de tekst opeens op. Heb je een idee wat je verder nog hierover wilde zeggen ?
Ehm, foutje... :)

Ik wilde zeggen 'vrijheid in wat ze kunnen implementeren'.
De grootste verschillen zullen zijn dat verder keychain en het mac os x adresboek gebruikt kunnen worden. Zo wordt, denk ik, dit een soort van Mail, maar dan met Thunderbird-functionaliteit.
Plaats reactie