AdBlock blokkeert niet

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

AdBlock blokkeert niet

Bericht door Samuël »

Ik weet niet waar de fout ligt, maar AdBlock doet niet wat de naam beweert. Ik selecteerde reclamebanners om die te verwijderen wat ook onmiddellijk gebeurde. Enkele uren later dezelfde website bezocht. Resultaat: De geblokkeerde reclamebanner stond er gewoon terug.
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

Welke versie gebruik je?
Beter is om een filter te gebruiken die er standaard in zit.
Als je telkens alle advertentie moet selecteren om te blokkeren dan ben je nog wel even bezig... :cry:
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Misschien zijn het roulerende reklames???

In dat geval moet je even de broncode van de pagina bekijken. Misschien wordt zo'n script geladen vanaf een advertentieserver die telkens weer iets anders serveert.

Blokkeer je dan die die advertentieserver, dan ben je er vanaf.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ik bedoel onder andere deze vervelende man. Ik gebruikte de laatste versie. De extensie werd verwijderd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Vervelende man ? Ik heb nergens last van. Overigens gebruik ik geen AdBlock. Daarentegen gebruik ik wel FlashBlock en dat houdt natuurlijk ook wel de nodige advertenties tegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ik installeerde Flashblock en de vervelende banner is weg. Hopelijk is dit ook zo met andere websites. Indien niet laat ik het zeker weten.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Na FlashBlock is er ook nog NoScript waarmee je kunt aangeven welke site Javascript-code mag uitvoeren. Knappe jongen die dan nog iets ongewensts erdoor krijgt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

kb.mozillazine.org/Problematic_extensions schreef: NoScript blocks JavaScript, which is required by FlashBlock | Do not use both FlashBlock and NoScript together (NoScript includes Flash-blocking functionality)
:?:
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Geen vervelende man; geen Flashblock; geen NoScript; wel Adblock Plus met filterabonnement Dutchblock.
Harrie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Mudfoot schreef:
kb.mozillazine.org/Problematic_extensions schreef: NoScript blocks JavaScript, which is required by FlashBlock | Do not use both FlashBlock and NoScript together (NoScript includes Flash-blocking functionality)
:?:
NoScript blokkeert -als je wilt- alle Flash, met FlashBlock kun je per item aangeven of het al dan niet weergegeven mag worden. Je kunt vaak wel zien welke de reclames zijn, die klik je dan gewoon niet aan. ;)
FlashBlock werkt dus alleen als je in NoScript een bep. pagina toestemming hebt verleend, of als je Flash helemaal niet blokkeert met NoScript.
Afbeelding
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

In Addblock moet je altijd wat investeren, maar het is uiteindelijk de moeite waard. Ik had het ook niet meteen in de gaten, en sloeg iedere keer gewoon de standaard waarde van Addblock op. Tegenwoordig bewerk ik alles wat ik tegenkom. Namelijk, ik vervang het gehele pad door een wildcard, behalve natuurlijk de server.
Dat is even werk geweest in het begin, maar het aantal reclameservers is niet oneindig en als je er dertig of wat te pakken hebt filter je al rustig 80 a 90% van wat er op je afkomt.

Met Flash is het anders. Flashblock gebruik ik zelf, al overweeg in NoScript te gaan gebruiken. Je kunt ook met Addblock Flash blokken, maar het is een hoop meer werk. De site die jij aangaf, kan ik die vervelende man wegkrijgen door onder het contextmenu de settings van het Flash gebeuren op te vragen zien van welke server hij komt. In dit geval heb ik ingegeven in Addblock *2mdn.net* en wég Flash
De pest is, en ik weet niet hoe dat komt, ik kan niet op ieder Flash veld de settings opvragen. Dus ik pak helaas niet alles op die manier. Wel weet ik dat de 2mdn.net server bij mij niet meer binnen komt.

Aan Addblock zit dus, als je geen abonnement wilt, een hoop ouderwets handwerk. Maar echt hoor, het aantal reclameservers is niet oneindig.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Ik zat even zonder internet door problemen met de kabel iets verderop, vandaar het latere antwoord. Wat doe ik nu dus best? Flashblock blokkeert wel wat ik níet wil zien, maar jammer genoeg ook wat ik wél wil zien. Telkenmale op het Flashlogo klikken of hoe het best aanpakken? Extensies instellen ben ik niet zo'n kei in en had er zelfs al ernstige computerproblemen mee.
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Via het contextmenu (Rechtsklik op Het Flash logo) kun je een site aan de 'whitelist' toevoegen.

Afbeelding

Via 'Flashblockopties' kun je de whitelist beheren.

Afbeelding
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Plaats reactie